הילדים מתחילים לנהוג? הנה כמה דברים חשובים שהם צריכים לדעת

בשעה טובה ומוצלחת עברתם את הטסט וקיבלתם את רישיון הנהיגה המיוחל? אין הרגשה מדהימה מזו. החופש קורא לכם מכל הכבישים. ועדיין, יש לזכור שנהיגה היא אחריות גדולה - כלפי עצמכם, הנוסעים שאתכם ומשתמשי הדרך שנוסעים לצידכם. בתור נהגים טריים, ודאי תרצו לדעת את תחומי האחריות שלכם, החוקים. מה מותר ומה אסור לכם לעשות בכביש, כדי להבטיח שכל נסיעה תסתיים בבטחה. רגע לפני שיושבים מול ההגה ויוצאים לנסיעת הבכורה - בסטי מרכזים עבורכם מספר נקודות חשובות.  

שלט ''נהג חדש''

כל נהג שזה עתה קיבל את רישיונו מחויב להניח ברכב (שלו או של הוריו) שלט ''נהג חדש'' למשך שנתיים. את השלט הוא מצמיד לשוליים התחתונים של שמשת הרכב האחורית כך שיהיה גלוי וברור למשתמשי הדרך שנוסעים מאחוריו. נהג חדש לא יוכל לנהוג ברכב ללא השלט (זו עבירה). מנגד, אם בכיסא הנהג יושב נהג שאינו נהג חדש (אחד ההורים או האחים הגדולים), יהיה עליו להוריד את השלט באופן זמני עד שיסיים את הנסיעה.  

תקופת הליווי

נהגים חדשים צעירים (עד גיל 24) נדרשים לנהוג עם מלווה במשך תקופה של 6 חודשים. 3 חודשים ראשונים יוקדשו לליווי מלא גם ביום וגם בלילה ו-3 החודשים הנותרים יהיו רק לליווי בלילה (בין השעות 21:00-6:00). מי יכול ללוות נהג חדש צעיר?
  1. בן 24 עם ותק נהיגה של 5 שנים.
  2. בן 30 עם ותק נהיגה של 3 שנים.
  3. מורה לנהיגה בכל גיל עם ותק נהיגה של 5 שנים.
נהגים חדשים מעל גיל 24 אמנם לא חייבים לנהוג עם נהג מלווה על פי חוק, אך מומלץ לתרגל עם אדם שסומכים עליו לצורך חיזוק מיומנות הנהיגה והשליטה ברכב. 

כמות נוסעים ברכב

ישנן הנחיות מאוד ברורות באשר למספר הנוסעים שמותר לנהג חדש להסיע ברכב. נהגים חדשים עד גיל 21 אינם רשאים להסיע יותר משני נוסעים ברכב ללא נוכחות מלווה, גם אם סיימו את תקופת הליווי. כל עוד יש מלווה ברכב (בין אם כחלק מתקופת הליווי או אחריה) אפשר להסיע נוסעים לפי הכמות המותרת ברכב. מגבלת הנוסעים ברכב תסתיים באחד מ-2 מצבים: כשימלאו לנהג 21 או שיחלפו שנתיים מרגע קבלת הרישיון והוא כבר לא יקרא עוד נהג חדש. הראשון מביניהם. 

הימנעות מעבירות 

נהגים חדשים הם נהגים חסרי ניסיון שנמצאים בסיכון גבוה יותר למעורבות בתאונות. לכן החוק מטיל עליהם הגבלות מחמירות יותר מאשר על נהגים ותיקים. על אחת כמה וכמה אם מדובר בנהגים חדשים-צעירים, עקב נטייה למתוח גבולות ולהיכנע ללחץ חברתי. אם נהג חדש נתפס מבצע עבירה הוא עלול להיענש בחומרה רבה יותר מנהג ותיק. מה גם שרישיונו של נהג חדש יכול להישלל בקלות רבה יותר. לכן חשוב מאוד לנהוג בזהירות יתרה בתקופה זו ולהימנע מעבירות כדוגמת:
  • אי מתן זכות קדימה.
  • עקיפה לא כחוק.
  • נהיגה מעל המהירות המותרת בחוק.
  • אי עצירה לפני מסילת ברזל או חציית מסילת ברזל בדרך לא סלולה.
  • נהיגה ללא מלווה בתקופת הליווי.
  • נהיגה בהשפעת סמים או אלכוהול. 

ביטוח רכב

כל נהג יודע שלא עולים לרכב ללא ביטוח בתוקף. עם זאת, דיברנו כאן לא פעם על כך שנהג חדש-צעיר עלול לייקר את הפרמיה המשפחתית (בדיוק מהסיבות שצוינו בסעיף הקודם - חוסר ניסיון, שיעור מעורבות גבוה בתאונות). אז מה עושים?  ביטוח רכב לפי קילומטר הוא ביטוח לפי שימוש שמפעילים רק בנסיעה עצמה, באמצעות אפליקציה ייעודית מטעם חברת הביטוח. באפליקציה ניתן לעקוב אחר היסטוריית הנסיעות, מכסת הקילומטרים הנותרת ולבצע שלל פעולות נוספות. ביטוח לפי קילומטר הוא אופציה נהדרת לנהגים צעירים-חדשים שעדיין מתגוררים בבית ונוהגים ברכב המשפחתי לעיתים תכופות, לאוניברסיטה, לבסיס או בילויים עם חברים.  אם הנהג הצעיר-החדש הוא חייל שמשרת בבסיס סגור או סטודנט שחי במגורי מוסד הלימודים ומגיע לבית אחת לתקופה, ביטוח רכב יומי הוא אופציה מצוינת בשבילו. ניתן לבטח אותו למספר הימים בהם הוא צפוי לנהוג ברכב (עד 4 ימים רצופים בכל פעם) ולספק לו את מעטפת הכיסוי הנחוצה. זה המקום להזכיר שאותן אופציות ביטוחיות שהצגנו כאן יכולות במידה רבה להתאים גם לנהג חדש מעל גיל 24

ביטוחים משתלמים לכל סוגי הנהגים

נהגים חדשים שעושים את הקילומטרים הראשונים בכבישים? תדאגו לכיסוי ביטוחי מתאים שעונה על כל הצרכים האישיים. אצלנו בבסטי תחפשו הצעות ביטוח רכב לנהג חדש בכפוף לתאריך הנפקת רישיון הנהיגה, גילכם, ומאפייני הרכב שברשותכם (או ברשות ההורים). תסרקו את רוב שוק הביטוח ותעברו בין הצעות מעניינות של ענקיות ביטוח כמו הפניקס, מגדל, הראל ועוד חברות וסוכנויות אמינות ואיכותיות.  תסננו הצעות ביטוח רכב עדכני על פי גובה השתתפות עצמית רצוי (או נמוך באופן כללי), הפוליסות הזולות באתר ועוד. אם יש לכם רכב שני במשפחה או רכב שלא נוסע בשבת אל תשכחו לציין זאת כי תוכלו לזכות בהנחה. ברגע שתמצאו מספר הצעות ביטוח שיתפסו את תשומת ליבכם, בסטי ישווה ביניהן בשבילכם. תוך 2 דקות תסיימו את התהליך ותמצאו פוליסת ביטוח רכב בהתאמה אישית, מדויקת, רחבה, איכותית ומשתלמת. פוליסה שתספק לכם רשת ביטחון ראויה בכל נסיעה. קיבלתם רישיון נהיגה? בשעה טובה! עכשיו רק נשאר לבחור פוליסה מתאימה. ערכו השוואת ביטוח רכב מהירה וגלו אילו אופציות ביטוחיות מעניינות עומדות לרשותכם!