לקראת החורף: האם אני עדיין צריך כיסוי לקורונה?

מגפת הקורונה פרצה לחיינו בסערה באביב 2020. אחד הענפים שספגו את המכה הקשה ביותר היה ענף התיירות. בעקבות הסגרים שהוטלו על מדינתנו לאורך 2020 ו-2021 השמים נסגרו ונפתחו מחדש לסירוגין. כתוצאה מכך, ישראלים רבים נאלצו לדחות את הטיסות שלהם עד להודעה חדשה. גם אחרי שהסגר האחרון היה מאחורינו, אתם בטח זוכרים את המרדפים אחרי בדיקות ה-PCR, והאינטיגן. איך החזקתם אצבעות לתוצאה שלילית כדי לעלות לטיסה ולצאת לחופשה שלכם כמתוכנן. מאז חלפו 3 שנים, הסערה שככה ונראה שהחיים שבו למסלולם הרגיל. אז מה באמת קורה עם נהלי הקורונה בטיסות והאם עדיין צריך כיסוי לקורונה? בסטי מסכמים לכם הכל במדריך קצרצר.   

הקורונה עדיין איתנו

הקורונה קצת נעדרה מהכותרות בתקופה האחרונה אך היא עדיין כאן. ממשיכה ליצור עוד וריאנטים ותתי וריאנטים. נגיף הקורונה מתפתח בצורה הכי אפקטיבית בקור, לכן בכל פעם שמתקרבים לחורף, שיעורי התחלואה נמצאים בעלייה. אמנם המדינה הרבה יותר ערוכה להתמודדות עם הנגיף אך למרות זאת, משרד הבריאות הישראלי עם יד על הדופק, עוקב באדיקות אחר שיעורי התחלואה. 

גם השנה הוא ניסה להקדים תרופה למכה, והחל בקידום תוכניות לעצירת שרשרת ההדבקה. כבר בספטמבר 2023, ממש עם בוא הסתיו, המשרד נתן הוראה להתחיל לחסן בני 12 ומעלה (עם עדיפות לאוכלוסיות בקבוצת סיכון) נגד תתי הוריאנטים של זן האומיקרון. 

מהם נהלי הקורונה לטסים ושבים מחו''ל ב-2023?

חודש מאי 2023 היה נקודת מפנה בכל הקשור לנהלי הקורונה בטיסות חזרה לארץ. נהלי הקורונה שהכרנו וידענו, כמו חובת בידוד או הצגת בדיקת PCR או אנטיגן שלילית מ-72 השעות שקדמו לטיסה לישראל, חדלים מלהתקיים. עם זאת, מומלץ לנקוט במשנה זהירות:

  • במידה ונמצאתם חיוביים לקורונה עדיף לא לעלות למטוס ולדחות את הטיסה עד שתחלימו. 
  • אם חזרתכם לארץ לא סובלת דיחוי, עטו מסכה לכל אורך הטיסה.
  • אם אתם לא חשים טוב במהלך 10 הימים שאחרי החזרה לארץ, מומלץ לעשות בדיקת קורונה. 

בכל הקשור ליציאה מהארץ, החלוקה למדינות 'אדומות' או 'ירוקות' כבר לא רלוונטית. ועדיין יש לזכור שהנחיות קורונה חו''ל משתנות ממדינה למדינה. לכן, לפני שמתכננים טיסה לחו''ל, מומלץ להתעדכן במצב התחלואה הקיים במדינת היעד שלכם, ולברר על הדרך כמה דברים קטנים: 

  1. האם יש דרישה לביצוע בדיקת קורונה חו''ל לפני הכניסה ליעד.
  2. האם יש דרישה להגשת טפסים מסוימים.
  3. האם יש צורך בהצגת תעודת קרונה חו''ל במדינת היעד שלכם - תעודת חיסון או החלמה.
  4. האם קיימת חובת בידוד עם ההגעה ליעד, אם כן, למשך כמה זמן. 

ברוב המקרים, תוכלו למצוא את כל המידע שאתם צריכים באתרי המידע הרשמיים של מדינת היעד שלכם: משרד התיירות, מרכז מידע ייעודי לקורונה וכן הלאה. במידה ונהלי מדינת היעד מחייבים הצגת בדיקת PCR שלילית, תוכלו לקבוע בדיקה בבתי חולים שמבצעים בדיקות פרטיות, כמו גם במרכזים רפואיים אחרים המורשים לביצוע בדיקות לצורך יציאה מהארץ. התוצאה שתתקבל תהיה באנגלית ובו יופיעו השם המלא ומספר הדרכון. שימו לב שהפרטים המצוינים על גבי הטופס אכן נכונים. 

תמיד טוב שיש כיסוי לקורונה

ביטוח נסיעות לחו''ל כזכור, מעניק כיסוי למקרי חירום רפואיים שונים: אשפוז, רכישת תרופות, בדיקת רופא ומצבים נוספים שיכולים לקרות במהלך שהות בחו''ל. יש חברות ביטוח, כמו לדוגמה, הפניקס או מנורה מבטחים, שכוללות בפוליסת נסיעות לחו''ל הבסיסית גם כיסוי לקורונה (לרוב נמצא תחת הסעיף ''הוצאות מיוחדות עקב מגפה''). מנגד, חברות ביטוח אחרות מציעות אותו כהרחבה נפרדת. 

תמיד כדאי להצטייד בכיסוי לקורונה, ליתר ביטחון. גם אם אתם מחוסנים בכל חיסון שניתן לציבור עד כה, גם אם כבר נדבקתם בעבר וזה עבר יחסית בקלות, וגם אם אתם יודעים שתתרחקו ממקומות הומי אדם בטיול שלכם. לא לוקחים סיכון מיותר. במיוחד כשאנו נמצאים בתקופה של עלייה במקרי ההדבקה. כשאתם מחפשים הצעות ביטוח אצלנו בבסטי, תבדקו אם הכיסוי קיים בפוליסה שאתם מעוניינים בה, במידה ולא, אל תהססו להכניס אותו פנימה. 

כל האופציות לביטוח נסיעות לחו''ל פתוחות בפניכם

למרות שהקורונה בעלייה שוב, השמיים עדיין פתוחים לרווחה ואתם חופשיים לטוס לאן שרק תרצו. אבל לא לפני שתבדקו היטב את החוקים והנהלים המדויקים של מדינת היעד שלכם בכל הקשור לקורונה. רק כך תוכלו להיערך לטיול שלכם בצורה חכמה ואחראית יותר. רכישת ביטוח נסיעות לחו''ל הוא עוד צעד חשוב בדרך לחופשה הבאה. ביטוח שמתאים לאופי הטיול שלכם, היעד, משך השהות, והאנשים שמצטרפים אתכם להרפתקה. כאן בבסטי תמצאו היצע גדול ומגוון של פוליסות נסיעות לחו''ל בהתאמה אישית ומדויקת לנתוני החופשה שלכם. 

תהיו חופשיים לסנן את התוצאות על פי כיסויים נבחרים - כבודה, מחשב נייד, ספורט חורף ועוד ועוד. בכל הצעה שתגלו תראו את הפיצ'רים הבלעדיים לאותה חברת ביטוח שמספקת אותה. בוחרים את הטופ 3 שלכם, ומתוכה בוחרים פוליסה אחת, שמתאימה בול. אותה כמובן תהיו חופשיים לערוך במסך נפרד טרם הרכישה. לא חולפות יותר מ-2 דקות ואתם מסיימים ויוצאים עם ביטוח נסיעות לחו''ל משתלם שמכיל את כל הכיסויים שאתם צריכים. 

יש טיסה באופק? היכנסו עוד היום לעמוד השוואת ביטוח נסיעות לחו''ל ותמצאו את הפוליסה האיכותית והמשתלמת ביותר!