מאיזה סכום כדאי לעשות ביטוח מקיף?

ביטוח מקיף לרכב מגן עליכם מפני שורה של נזקים לרכב המבוטח. פירוט הכיסויים משתנה מפוליסה לפוליסה, מחברה לחברה אך לרוב כולל הגנה מפני מקרי גניבה, ונדליזם, נזקי טבע שונים וכמובן נזקים שנגרמו לצד שלישי כתוצאה משימוש ברכב. הביטוח המקיף הוא הכיסוי הרחב ביותר שאדם יכול לבטח בו את רכבו, מסיבה זו, הוא גם היקר ביותר. לכן אין זו הפתעה שיהיו נהגים שיתלבטו, יחשבו פעמיים אם לרכוש אותו. האם יש ערך רכב ספציפי המשמש מעין נקודת פתיחה, רף ראשוני לרכישת ביטוח מקיף ואילו רכבים תמיד כדאי לבטח באמצעותו? בסטי עם כמה אנקדוטות נחמדות בנושא. 

תלוי בנהג וברכב

נתחיל מזה שאין רף ספציפי, אין ערך רכב נקודתי שאפשר להניח עליו את האצבע ולהגיד: ''הנה, מכאן והלאה צריך לרכוש ביטוח מקיף''. נכון, כולנו יכולים להסכים על כך שערך הרכב הוא מספר מדויק שרשום שחור על גבי לבן. אבל עבור רבים, מדובר בנתון סובייקטיבי לחלוטין.  מה הכוונה? יש נהגים שרואים ברכב שערכו 35,000 ש''ח כזה שמשתלם לבטח בביטוח רכב מקיף. לעומת זאת, יש נהגים שמבחינתם רק רכב שערכו 50,000 ש''ח ומעלה הוא רכב שכדאי לרכוש עבורו ביטוח מקיף. הכל תלוי במצב הרכב, שגרת הנהיגה של כל אדם, עלויות חלקי חילוף וטיפולים במוסך, כמה הרכב יקר לליבו וכמה הוא מסתמך עליו בחיי היומיום. 

4 סוגי רכבים שתמיד מומלץ לבטח בביטוח מקיף   

  1. רכבים חדשים - אם יש לכם רכב חדש, מהניילונים או רכב מסדרה עדכנית של יצרנית רכב מועדפת עליכם (טויוטה, ניסאן ואחרות), כדאי להצטייד בביטוח מקיף כדי להבטיח שלא משנה מה יקרה, אתם תהיו מכוסים. 
  2. רכבי ספורט - רכבי ספורט הם רכבים עוצמתיים שמצוידים במיטב הטכנולוגיות כדי להבטיח ביצועים מרשימים. עלויות חלקי החילוף שלהם הן גבוהות, בגלל החומרים עצמם בהם משתמשים כדי להפיק אותם חלפים אבל גם בגלל הזמינות. מה גם, רכבי ספורט חביבים במיוחד על גנבי הרכבים ככה שיש סיכוי לא קטן שינסו לגנוב לכם את הפרארי באישון לילה. ביטוח מקיף יספק לכם רשת ביטחון למקרים אלו ורבים נוספים שעלולים לתפוס אתכם בדרך, ולמנוע מכם לספוג הוצאות כבדות על תיקון והשבת הרכב לכביש. 
  3. רכבי יוקרה - בדומה לרכבי ספורט, רכבי יוקרה מאובזרים בטכנולוגיות מתקדמות וחלקים, מה שהופך את תיקונם ליקר משמעותית. ביטוח מקיף יסייע לכם לממן את עלויות התיקון במקרה של תאונה, גניבה, ונדליזם או נזק אחר שעלול לפגוע בשלמות הרכב ובאיכותו. 
  4. רכבים חשמליים והיברידיים - נהגים רבים מאמצים את מהפכת הרכב החשמלי ומגלים חווית נהיגה נעימה, שלווה וידידותית לסביבה. רכבים חשמליים והיברידיים מגיעים עם צרכים ייחודיים הנובעים ממפרט החלקים שלהם, ובראשם - הסוללה. חברות ביטוח כמו הפניקס מציעות ביטוח מקיף לרכב חשמלי שמעניק פתרונות רחבים לנזקים לסוללת הרכב, לרבות: כיסוי צד ג' בעת טעינה, גרירה לעמדת טעינה ויש גם כיסוי נפרד לעמדת הטעינה הפרטית. 
אבל גם ביטוח מקיף ''רגיל'' מותאם אישית, עם כיסויים כמו שירותי דרך וגרירה, כיסוי להגנה משפטית, שבר שמשות, כיסוי מערכת מולטימדיה (ועוד לפי הצורך) מספק מעטפת הגנה מיטבית לרכב חשמלי או היברידי ועוזר לכם לשמור עליו ממפגעי הדרך השונים.  

ביטוח מקיף זול ומשתלם בהישג ידכם

הביטוח המקיף כאמור מספק רשת ביטחון רחבה שנועדה להגן על הרכב משלל אירועים וסיטואציות שיכולים לקרות במהלך שגרת הנהיגה: גניבה, נזקים לצד ג', רעידת אדמה והרשימה עוד ארוכה. מתי הכי כדאי לרכוש ביטוח מקיף, מאיזה מחיר רכב? התשובה אינה חד משמעית ותלויה במצב הרכב המבוקש, אופן השימוש בו וההוצאות השוטפות הנוגעות אליו. עם זאת יש רכבים שלא יזיק לבטח בביטוח מקיף כדי ליהנות משקט נפשי - רכבים חדשים, רכבים חשמליים, היברידיים, ספורט ויוקרה.  אם אתם מחפשים ביטוח מקיף במחיר משתלם עם כל הכיסויים החיוניים -  בסטי זה המקום. אצלנו תמצאו אינספור הצעות ביטוח מקיף לכל נהג וכל רכב. את ההצעות השונות תוכלו לברור על פי חברות ביטוח נבחרות (איילון, הראל ועוד), המחירים הזולים ביותר וגם השתתפות עצמית נמוכה. לצד זה תגלו באתר שלנו מספר מאפיינים שמוזילים את מחירי הביטוח - רכב שני במשפחה, רכב שנוסע מעט (עם אופציה לציין הקילומטראז' השנתי המשוער), מגורים בקיבוץ ועוד. מסמנים את הפוליסות האהובות עליכם ובסטי משווה ואתן בשבילכם ביעילות. תוך 2 דקות מכסים את רוב שוק הביטוח, בוחרים, משווים ויוצאים עם ביטוח מקיף משתלם, תפור למידותיכם.  מחפשים מידע לפני רכישת ביטוח מקיף? עיינו בעמוד שאלות נפוצות על ביטוח רכב ותקבלו את כל התשובות!