כל מה שצריך לדעת על מסמך העדר תביעות

כשמדברים על ביטוח רכב - ובעיקר כשמדברים על תהליך של חידוש פוליסת ביטוח חובה וגם ביטוח מקיף - מונח אחד שצץ לעיתים קרובות הוא "מסמך העדר תביעות". עבור נהגים רבים, ההבנה של מהו המסמך הזה בכלל ומהי משמעותו עלולה להיות קצת מבלבלת. עם זאת, הכרת הרעיון שעומד מאחוריו ומה למעשה המשמעות שלו יכולה להיות הכרחית עבורכם, שכן היא יכולה להשפיע באופן משמעותי על העלות של ביטוח מקיף לרכב שאתם רוכשים, כמו גם על הבטחת הכיסוי שתקבלו בפוליסה שלכם. לכן החלטנו לצלול עבורכם כאן לעומק המשמעות של מסמך העדר תביעות, כדי לעזור לכם לנווט בעולם של ביטוחי הרכב בקצת יותר ביטחון.  

מהו מסמך העדר תביעות?

מסמך העדר תביעות - המכונה גם תעודת העדר תביעות - הוא מסמך שמונפק עבורכם על ידי כל חברת הביטוח שמבטחת את הרכב שלכם.  המסמך משמש כהוכחה לכך שאתם, כבעלי הרכב המבוטח, לא הגשתם תביעות כנגד חברת הביטוח שלכם ב-3 השנים האחרונות על מנת לקבל ממנה פיצוי כספי כלשהו. שימו לב טוב לנתון הזה, כי יש לו משמעות: לא מדובר במסמך שמפרט את כל היסטוריית תביעות הביטוח שלכם מאז ומעולם, אלא על פי רוב - רק בשלושת השנים האחרונות בלבד.  

לא תבעתם? פחות על הביטוח שילמתם

כדאי להבין שהמשמעות של מסמך העדר תביעות באה לידי ביטי קודם כל בבואכם לחדש את ביטוח הרכב. המחיר הסופי של  הפוליסה שתוצע לכם מושפע מהמסמך הזה ישירות: אם הוגשה תביעה אחת או יותר כנגד חברת הביטוח בפרק הזמן הנתון בתעודה, המשמעות היא שהמסמך "לא נקי" - וסביר שלא תקבלו הנחה בעת חידוש הביטוח, ואולי אף תצטרכו לשלם תוספת והוא יעלה לכם יותר. מאידך אם מסמך העדר התביעות שלכם "נקי", כלומר לא הגשתם אף תביעה כנגד חברת ביטוח בפרק הזמן הנתון בתעודה, חברת הביטוח שמציעה לכם את הפוליסה תסיק שכנראה אתם פחות מועדים לעשות זאת גם בהמשך - ולכן תהיו זכאים להנחה במחיר הפוליסה המוצעת.  לכן גם חשוב מאוד שתשמרו על מסמכי העדר התביעות שחברות הביטוח שבהן אתם נמצאים מנפיקות לכם - מכיוון שהצגתם לנציגי חברת הביטוח שמציעה לכם פוליסה, מהווה תנאי הכרחי לקבלת ההנחה. אך אם במקרה איבדתם אחד או יותר מטפסי המסמכים האלו, אל דאגה - פשוט פנו לחברת הביטוח שהנפיקה לכם אותו ובקשו ממנה שיספקו לכם את המסמך הרלוונטי בשנית.   חשוב מאוד: שימו לב שההנחה המדוברת שמעניק מסמך העדר תביעות נקי רלוונטית אך ורק לכל הקשור בחידוש ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף, ואינה תקפה או מעניקה הטבה כלשהו בעניין ביטוח חובה  

הקפידו על דיווח מדויק והעברת הפרטים הנכונים

עשיתם השוואות מחירים לביטוח רכב, מצאתם הצעה משתלמת מחברת ביטוח אחרת ואתם רוצים לעבור אליה? כל חברת ביטוח שתרצו לעשות אצלה פוליסה תדרוש מכם את המסמכים הביטוחים הרלוונטים, כולל מסמך העדר תביעות מהחברה או מחברות הביטוח הקודמות שבהן היו לכם פוליסות. נכון שמסמך העדר תביעות אינו מעניק הנחה בעת חידוש ביטוח חובה - אך הוא כן משפיע בבירור על מחיר ביטוח מקיף או ביטוח צד ג', ולכן בכל מקרה כדאי לכם להעביר אותו לחברת הביטוח המציעה כפי שנדרש.  חשוב גם שתדווחו על העבר הביטוחי שלכם בצורה אמינה ואמיתית. אם תאלצו להגיש תביעת ביטוח בהמשך - חברת הביטוח תערוך תחקור מקיף על היסטוריית התאונות שלכם, ואם יתגלה שמסרתם נתונים לא נכונים בכל הקשור לתביעות עבר שהגשתם, סביר להניח כי תביעתכם לקבלת פיצוייים תסורב, גם אם תהיה מוצדקת.  

לא רק הנחה על העדר תביעות: אל תשכחו להשוות בין הצעות!

הבנת המשמעות של מסמך העדר תביעות היא חיונית לכל בעל רכב שמבקש לחסוך כסף בדמי הביטוח שלו ולמקסם את ההטבות שהוא יכול להרוויח בעת חידוש הפוליסה. ככל שתנהגו בטוח יותר ותשמרו על רישום ללא תביעות בחברות הביטוח בהן אתם מבוטחים - כך תוכלו להרוויח הנחות משמעותיות בדמי הביטוח שלכם לאורך זמן וליהנות ממחירים נוחים ביותר בעת חידוש ביטוח מקיף זכרו לבדוק תמיד בנוגע להטבות שמגיעות לכם בגין מסמך העדר תביעות נקי - וחפשו את הצעות הביטוח הטובות ביותר, הן ביטוח חובה והן ביטוח מקיף, שמזהות ומתגמלות את הרגלי הנהיגה הבטוחה שלכם. בדיוק לשם כך אנחנו ממליצים שתיכנסו למנוע השוואת הצעות הביטוח החכם של Bestie - שם אתם רק צריכים להזין את הפרטים שלכם, כולל העבר הביטוחי שלכם, וצ'יק צ'אק תקבלו את כל הצעות הביטוח הרלוונטיות אליכם, מהחברות המובילות ביותר. כך תוכלו להשוות בין המחירים המוצעים והכיסויים, לסנן ולסדר את התוצאות המוצגות לפי פרמטרים שונים - וכך להגיע להחלטה המושכלת ביותר ולפוליסה הנכונה ביותר עבורכם.