כל מה שצריך לדעת על בטיחות ילדים ברכב

ילד מגיע לעולם ותופס מקום בלב, בבית וגם ברכב המשפחתי כשנוסעים לגן, לחוג, לחוף הים, סבא וסבתא ועוד. ילדים לא יכולים לשבת במושב הרגיל כמו ההורים או האחים הגדולים. יש לבצע עבורם התאמות (לפי גיל, גובה ומשקל) כדי שירגישו מוגנים בזמן הנסיעה, ייהנו מהדרך ויגיעו ליעדם בבטחה. איך לשמור על בטיחות ילדים ברכב? בסטי עם כל מה שצריך לדעת.

לידה עד גיל שנתיים

נהיגה בטוחה עם פעוטות, על פי הנחיות הבטיחות בישראל מתבצעת באופן הבא: עד גיל שנתיים לפחות ומשקל 9 ק''ג תינוקות מוכרחים לשבת במושב בטיחות מיוחד. על המושב להיות מעוגן נגד כיוון הנסיעה. מדוע? גוף התינוק עוד לא מפותח מספיק כדי לספוג את האנרגיה המופעלת בעת בלימה פתאומית של הרכב. כאשר תינוק יושב נגד כיוון הנסיעה, גב המושב סופג את עוצמת המכה במקרה של תאונה או בלימת פתע כך שראשו וגופו מוגנים היטב.  אין להושיב את התינוק במושב הקדמי ליד הנהג אם יש שם כרית אוויר פעילה, מחשש לפגיעה חמורה. בנוסף, יש להושיב את התינוק בזווית של 45 מעלות במושב הבטיחות (מצב בין ישיבה ושכיבה), ולחגור אותו כך שהרצועות של מושב הבטיחות יוצאות מהחריץ שמתחת לכתפיו. ישנם 2 סוגי מושבי בטיחות לפעוטות:
  • הראשון הוא סלקל עם בסיס - כיסא עם התקן שמתקבע לרכב ועליו רק מלבישים את העריסה בתחילת הנסיעה ומנתקים בסופה.
  • השני הוא סלקל ללא בסיס - מושב קטן עם ידית נשיאה שמעגנים לרכב עם חגורת הבטיחות, מחברים ומנתקים בכל פעם. 

2-3 שנים

על פי חוק, ילדים עד גיל 3 שנים, במשקל של 9 ק"ג עד 18 ק"ג, נדרשים לנסוע ברכב במושב בטיחות מיוחד, כשפניהם עם כיוון הנסיעה. מושב הבטיחות צריך להיות מותקן בספסל האחורי של הרכב, ולא במושב הקדמי אם יש כרית אוויר פעילה. ניתן להושיב את התינוק בכיסא ליד הנהג אם מבטלים את כרית האוויר, אך ההמלצה היא להושיב אותו במושבים האחוריים.  חשוב לוודא שהתינוק יושב בצורה זקופה ולחגור אותו עם הרצועות הפנימיות של מושב הבטיחות באופן שהן יוצאות מהחריץ הממוקם מעל לכתפיו. גב המושב צריך להיות גבוה מגובה אוזניו של התינוק. אם הוא עובר את גובה המושב הוא מוכן לשלב הבא, המושב המגביה, או בשמו הידוע - הבוסטר.

גילאי 3-8

ילדים מעל גיל 3 ומשקל 18 ק"ג, ועד גיל 8 וגובה של כ-1.45 מטר, צריכים לשבת במושב מגביה, בוסטר. הבוסטר מרים את הילד לגובה שבו אפשר לחגור אותו בחגורת הבטיחות הרגילה המותקנת ברכב. חשוב לוודא שחגורת הבטיחות של הילד ממוקמת בצורה נכונה: 
  • חגורת האגן צריכה להיות ממוקמת נמוך ככל האפשר, על עצמות אגן הירכיים, ולא על הבטן. חגורת הכתף צריכה לעבור מעל כתפו של הילד ותחת עצם הבריח שלו.
  • משענת הראש ברכב או בגב המושב המגביה צריכה להיות גבוה מגובה אוזניו של הילד. משענת ראש נכונה תעזור להגן על הצוואר של הילד במקרה של תאונה.
גם ילדים עד גיל 8 אסור להושיב במושב הקדמי מול כרית אוויר פעילה מאחר והיא עלולה להזיק לילד במקרה של פתיחת חירום עקב תאונה. מה גם, רצוי להושיב ילדים ברכב במושב שבו יש חגורת בטיחות משולבת, גם אופקית ועם אלכסונית. חגורה משולבת מספקת הגנה טובה יותר לילדים במקרה של תאונה. הילד יכול לחגור את עצמו ברכב כמו מבוגר לאחר שחצה את גיל 8 והוא גבוה מספיק כדי שהחגורה תעבור אצלו מהכתף לאגן (ולא על הראש והצוואר).

ביטוח רכב בהתאמה אישית - רשת ביטחון לכם וליקרים לכם מכל

רגע לפני שיוצאים לסיבוב עם הקטנטנים, מוודאים שיש לכם ביטוח רכב מתאים לכל הצרכים והתרחישים האפשריים. כאן בבסטי תוכלו להקיף את רוב השוק המקומי, לבדוק את מכלול האפשרויות הביטוחיות העומדות לרשותכם על בסיס המאפיינים שלכם ושל הרכב שברשותכם. הצעות הביטוח שיופיעו לפניכם יהיו מנוסחות בשפה פשוטה, בגובה העיניים כך שתוכלו לעיין בהן ולהבין היטב את הסעיפים והתנאים השונים.  את הצעות הביטוח חובה ומקיף או חובה וצד ג' תסננו על פי חברות ביטוח, הפוליסות הזולות ביותר או סכום דמי השתתפות עצמית שהגדרתם מראש. תוזילו את מחירי הביטוח אם יש לכם רכב שני במשפחה או רכב שלא נוסע בשבת ותגלו הצעות ביטוח מפתיעות שלא הייתם מגלים בדרך אחרת. מרכזים את הפוליסות האהובות ביותר ובסטי משווה אותן בשבילכם אוטומטית, מניח אותן גב אל גב כדי לעזור לכם להחליט מה אתם באמת צריכים. עד מהרה בוחרים את הפוליסה המתאימה לכם כמו כפפה, האחת שתהפוך נסיעות עם היקרים לכם מכל לנעימות ובטוחות.        

מחפשים ביטוח רכב מתאים למשפחה עם ילדים? ערכו השוואת ביטוח רכב וגלו אינספור ביטוחים מפתיעים ומעניינים!