Fair Trade: קצת על ביטוח רכב בטרייד אין

במבט לאחור, אתם והיונדאי אלנטרה הכחולה שלכם ראיתם תקופות יפות יחד. היא שירתה אתכם נאמנה בתקופת הלימודים באוניברסיטה, עזרה לכם רבות עם מעבר הדירה והייתה שם גם שהבאתם את חיית המחמד הראשונה. אבל מאז חלפו להן 5 שנים ואתם מרגישים שהגיע הרגע להיפרד, להשתדרג למכונית חדשה. אז במקום להלאות את עצמכם בפרוצדורה של מכירת רכב (הפרסום ברשתות השונות והמרדף אחר קונים פוטנציאליים), אפשר פשוט לעשות עסקת טרייד אין. מה זה טרייד אין לרכב, אילו יתרונות יש לעסקה והאם היא משפיעה בצורה כלשהי על ביטוח הרכב? בסטי פותרים את הסוגיה. 

איך מתבצעת עסקת טרייד אין לרכב?

עסקת טרייד אין היא למעשה עסקת חליפין בין אדם פרטי לחברת ליסינג. פירושה, רכישת רכב בהמרה. עסקה זו מתקיימת בשני שלבים. בשלב הראשון מגיעים לחברת הליסינג עם הרכב הישן והיא מעריכה את שוויו ונותנת הצעת מחיר עבורו. בשלב השני, חברת הליסינג מספקת לכם הצעת מחיר על רכב חדש שבחרתם מתוך מגוון הרכבים שברשותה. ברגע ששני הצדדים מסכימים על מחירי שני הרכבים, משלמים את ההפרש בין הצעות המחיר ומשתדרגים ברכב חדש-דנדש. 

5 יתרונות קניית רכב בטרייד אין

  1. חוסכים זמן - כפי שהזכרנו קודם, מכירת רכב באופן פרטי יכולה להיות פרוצדורה מאוד מתישה וארוכה. לדאוג לפרסום הרכב ברשתות השונות, להתמודד עם התמקחויות מול לקוחות פוטנציאליים ולמצוא את האדם הנכון שידע להעריך את הרכב שלכם ולהתייחס אליו כראוי. כל זה לוקח זמן רב. שבועות ולפעמים אפילו חודשים ארוכים. בעסקת טרייד, מגיעים לחברת הליסינג עם הרכב הישן ובאותו יום כבר משלימים את העסקה ויוצאים עם רכב חדש. 
  2. קונים ממקור אמין ואחראי - כשאתם עומדים בפני קנייה של רכב חדש, תרצו לדעת עליו את כל הפרטים האפשריים כדי להיות בטוחים שבחרתם נכון. ברגע שקונים מאדם פרטי מסתכנים ברכישת רכב עם תקלות מוסתרות או חסרונות שלא נראים לעין כמו צריכת דלק מוגברת למשל. בהשוואה לכך, שאתם קונים רכב מחברת ליסינג, אתם לוקחים את הרכב לנסיעת מבחן קטנה כדי להתרשם מביצועיו בעצמכם, ומקבלים אחריות מלאה מהחברה.
  3. מגלים מבחר גדול של אפשרויות - כשאתם מחפשים לקנות רכב דרך אדם פרטי, אתם נחשפים להיצע מאוד מצומצם של רכבים. לעומת זאת, כשמגיעים לחברת ליסינג, מגלים היצע גדול ומרשים של רכבים בשלל דגמים, גדלים וביצועים, ממיטב היצרנים. ביניהם מחכה לכם רכב שתואם את הצרכים שלכם. 
  4. זוכים לליווי וייעוץ מקצועי - אדם שמוכר לכם את הרכב שלו בהחלט מכיר אותו היטב ויודע לטפל בו, אך הוא לא בהכרח מצויד בידע המקצועי הדרוש למנות את היתרונות שלו על פני הרכב ממנו אתם עומדים להיפרד. מנגד, בחברת ליסינג עומדים לרשותכם אנשי מקצוע מוסמכים. צוות ליווי וייעוץ שיסבירו לכם בפירוט רב על כל רכב בו אתם מתעניינים, יתנו טיפים ויספקו מענה מיטבי לכל שאלה שתצוץ לכם. 
  5. מבצעים תשלום פשוט ונוח - ברכישת רכב בעסקה פרטית אתם משלמים את המחיר המלא אותו נוקב בעל הרכב. לעומת זאת, בעסקת טרייד אין אתם משלמים על הרכב החדש באמצעות הרכב הישן שלכם. משלימים אך ורק את ההפרש בין העסקאות. 

אז מי בעצם משלם על הביטוח?

ועכשיו לשאלת השאלות: מה עם ביטוח הרכב? 

והתשובה? קצרה ופשוטה: הכל נשאר כרגיל. 

ברגע שאתם רוכשים רכב בעסקת טרייד אין, הרכב הופך להיות שלכם, נרשם על שמכם. לפיכך, אופן רכישת הביטוח נותר זהה. בדיוק כמו שהייתם רגילים עד היום. על פי נתונים כמו הדגם, שנת הייצור ומערכות המיגון והבטיחות ברכב, חברות הביטוח קובעות את הפרמיה שלכם. עם זאת, אין משמעות לעובדה שהוא נרכש בעסקת טרייד בהכרח. 

כל מה שהן רוצות לדעת, זה מצב הרכב שלכם. עד כמה הוא כשיר לנהיגה ומה מידת הסיכון שלו לבצע תאונה. בהתאם לכך, שתחפשו ביטוח רכב אונליין אצלנו בבסטי, לא תתבקשו לציין איפה רכשתם את הרכב או באיזה סוג של עסקה, אלא רק לציין את הפרטים הרלוונטיים, כמו מספר הרישוי או תאריך הוצאת רישיון הנהיגה. 

ביטוח רכב זול ומשתלם במיוחד בשבילכם

לא חשוב אם קניתם את הרכב שלכם בעסקת טרייד אין או דרך אדם פרטי, כי בבסטי תמצאו ביטוח רכב זול ומשתלם בהתאמה אישית. עוברים בין הצעות ביטוח ממיטב החברות והסוכנויות בשוק ומסננים אותן על פי פרמטרים חשובים - השתתפות עצמית נמוכה, חברות ביטוח שמעוניינים בשירותיהן או אפילו המלצות הגולשים. 

מקטינים את הפרמיה עוד קצת, אם מציינים במקום המתאים שיש לכם רכב שני במשפחה או שאתם חברי קיבוץ. בוחרים את שלושת הפוליסות האהובות ביותר ובסטי משווה אותן בשבילכם באוטומט, כדי לחסוך לכם עבודה קשה והתלבטות ארוכה. תוך פחות מ-2 דקות מוצאים ביטוח רכב בדיוק בשבילכם, במחיר משתלם וכיסוי הולם. 

התחדשתם לאחרונה ברכב בעסקת טרייד אין? בשעה טובה, איזה כיף! עכשיו עורכים השוואת ביטוח רכב ומתחדשים בפוליסה בדיוק בשבילכם!