הכתובת הייתה על לוח המחוונים:מדריך מקוצר לנורות אזהרה ברכב

אם גם אתם רואים נורה נדלקת ברכב ומרגישים אובדי עצות, אתם לא לבד. למעשה, זה יכול להיות מאוד מבלבל כשיש כל כך הרבה נורות אזהרה, בשלל צבעים. הנורות והצבעים המזוהים איתן משתנים מיצרן ליצרן ואף לעיתים מדגם אחד לאחר של אותו רכב (נורה מסוימת תהיה צהובה ברכב אחד ותהיה כתומה ברכב אחר וכן הלאה). לנורות ברכב יש תפקידים מגוונים, החל מציון פעולה שמתרחשת ברכב (כמו הדלקת פנסים או איתות) ועד התראה על תקלה חמורה המצריכה לעזוב הכל ולגשת למוסך מיד. בסטי עם 12 נורות האזהרה הנפוצות ביותר. 

נורות כחולות או ירוקות 

נועדו לספק לנהג מידע על הפעלת מערכות ברכב בזמן אמת, לא לבשר על תקלה. 
  • אורות מעבר (''רגילים'') - נורה זאת מבשרת לנהג שפנסי הרכב פועלים. חשוב מאוד לשים לב אליה ולהקפיד להדליק את הפנסים (בייחוד בחורף). כי יש מקרים בהם לוח המחוונים מואר או תאורת רחובות ודרכים יכולה לבלבל את הנהג ולגרום לו לחשוב שהתאורה פועלת כמו שצריך כשבפועל היא איננה.  
  • אורות איתות - החצים הירוקים שכולנו מכירים. בכל פעם חץ אחד מופעל בהתאם לכיוון הפניה, ימין או שמאל בהתאמה. ברגע שמפעילים את האיתות, החץ הירוק מהבהב (ובוקע מלוח המחוונים קול תקתוק קטן) ומבשר למשתמשי הדרך מסביבנו על כוונתנו לעבור נתיב או לבצע פניה. 
  • מצב נהיגה חסכוני (ECOׂׂ) - נורה שמצביעה על כך שמצב החיסכון בדלק פועל. לרוב הכוונה היא לשינוי בתגובת דוושת ההאצה ושינוי בתגובת תיבת ההילוכים של הרכב לטובת חיסכון בדלק. 
  • מנוע קר - נורה שלא תראו הרבה במדינתנו החמה, אך בימים קרים במיוחד, ברגע שתיכנסו לרכב ותנסו להניע אותו בפעם הראשונה, תדלוק נורה שמציינת שמנוע הרכב שלכם קר. מומלץ להמתין שהמנוע יתחמם מעט לפני שיוצאים לדרך.  

נורות אזהרה צהובות או כתומות 

מעידות על תקלות לא דחופות בהכרח, כאלה שעדיין מאפשרות לכם לנסוע כרגיל, אך מחייבות אתכם להיות במעקב ולטפל בהן בהזדמנות הראשונה.
  • לחץ אוויר בצמיג -  מתריעה על לחץ אוויר נמוך מדי בצמיגים. לחץ אוויר נמוך יכול לפגוע ביציבות הרכב, ולכן חשוב לבדוק את הצמיגים ולמלא אוויר אם צריך. ניתן לעשות זאת כמעט בכל תחנת דלק. איך תדעו כמה אוויר צריך למלא? ברכב שלכם ישנה מדבקה שמפרטת את פרטי לחץ האוויר המומלצים על ידי יצרן הרכב. מדבקה זו נמצאת בדרך כלל בדלת הנהג או בתא המנוע.
  • מצבר - נורת אזהרה המתריעה על תקלה במצבר. משמעות תקלה זו שהמצבר לא נטען כראוי ולכן לא קיבל חשמל. מהרגע שהנורה מתחילה לפעול לא עובר זמן רב עד שהרכב שווק חיים. לכן ברגע שהיא דולקת כדאי לכבות כל מה שעלול לשאוב ממצבר הרכב את החשמל - רדיו, מזגן וכן הלאה, ולנסוע למוסך.
  • נורת ניהול מנוע - נורה שדולקת בצהוב עם הכיתוב Check Engine ויכולה להצביע על תקלה ממספר גורמים המשפיעים על תפקוד מנוע הרכב: בעיות בהזרקת הדלק, תקלה בחיישן החמצן ועוד. לעיתים הנורה נדלקת ולפעמים היא דולקת ומתחילה להבהב. גם כשנורת המנוע דולקת אפשר להמשיך את הנסיעה כמתוכנן אך מומלץ לגשת למוסך בהזדמנות הראשונה כדי לאתר את מקור הבעיה ולטפל בה.
  • מיכל דלק - נורה שדולקת ברגע שמיכל הדלק שלכם עומד להתרוקן. אמנם גם במצב זה רוב הסיכויים שיש לכם עוד כמה עשרות קילומטרים בקנה, מספיק בשביל להגיע הביתה. ועדיין, כדאי כבר להתחיל להתכוונן לתחנת הדלק הקרובה. למלא את מיכל הדלק מחדש כדי להמשיך את הנסיעה שלכם ללא חשש.

נורות אזהרה אדומות 

מבשרות על תקלות חמורות שלא סובלת דיחוי ודורשת מכם לגשת למוסך בדחיפות.
  • חגורת בטיחות - נורה זו דולקת כשהנהג או אחד הנוסעים לא חגור. לרוב היא גם תשמיע צפצוף שיזכיר לכל היושבים ברכב לבדוק אם הם חגורים כראוי. הנורה תכבה והצליל ייפסק רק כשכולם יהיו חגורים. 
  • בלמים - נורת אזהרה שדולקת באחד משני מצבים, כשמשאירים את בלם היד מורם או כשיש תקלה ממשית בבלמי הרכב. הסיבה לכך יכולה להיות מחסור בנוזל בלמים או להעיד על שחיקה. במידה והנורה פועלת לפתע במהלך נסיעה (למרות שווידאתם שהורדתם את בלם היד), סעו למוסך מיד. 
  • נורת כריות אוויר - מעידה על כך שישנה בעיה במערכת כריות האוויר ברכב, מה שיכול להוות סכנת חיים במקרה של תאונה. אם נורת כריות האוויר דולקת, אסור להתעלם ממנה. פנו בהקדם למוסך מורשה על מנת שיבדוק ויתקן את הבעיה
  • לחץ שמן נמוך - נורת אזהרה אדומה שמתריעה על כמות שמן מועטה במנוע הרכב. אם נורה זו דולקת יש לעצור את הרכב מיד בצד הדרך ולבדוק את רמת השמן עם מדיד השמן שלכם. אם יש מספיק שמן במנוע והנורה עדיין פועלת, גשו למוסך באותו רגע. 

לפני שנדלקת נורת אזהרה - מוצאים ביטוח רכב איכותי ומשתלם במהרה

לאחר שהכרנו כמה מנורות האזהרה הנפוצות ביותר ברכב, גילינו שתפקידן הוא בסך הכל לעזור לכם לתפעל את הרכב שלכם טוב יותר, לשמור עליו ולתחזק אותו היטב כדי שיהיה בטוח יותר עבורכם, הנוסעים שלכם, ומשתמשי הדרך שלצידכם בכבישים. אלמנט נוסף שיעזור לכם לשמור על נסיעה בטוחה, הוא ביטוח הרכב שלכם. הוא יעניק לכם גב, בסיס יציב שיעזור לכם להשתקם כלכלית מכל תקלה, בעיה או חלילה תאונה שעלולה לקרות לכם בזמן נסיעה. הדרך להפוך אותו לאפקטיבי ביותר, היא להתאים אותו בדיוק לצרכים שלכם.  אצלנו בבסטי תעשו את זה ב-2 דקות קצרצרות: תעיינו בחופשיות בפוליסות ביטוח חובה וצד ג', חובה ומקיף לרכב מטעם חברות הביטוח הכי גדולות (הפניקס, כלל ועוד), תקבעו את תעריפי ההשתתפות העצמית הנוחים לכם, מכסת הקילומטרים המשוערת לרכב שנוסע מעט, ותערכו סלקציה קפדנית על בסיס פרמטרים כמו חברות ביטוח נבחרות או הפוליסות הכי זולות. בסטי ישווה את הפוליסות המועדפות עליכם, בשבילכם ואתם תגבשו החלטה חכמה ומהירה בנוגע לפוליסה הבאה. מקליקים, משווים ובוחרים פוליסת ביטוח רכב עם כיסוי הולם במחיר משתלם.  מחפשים ביטוח רכב אישי וחסכוני? מבצעים השוואת ביטוח רכב ומגלים מגוון פוליסות מעניינות ואיכותיות תוך שניות!