6 הקלות לנהגים בעקבות מלחמת ''חרבות ברזל''

מלחמת חרבות ברזל נתנה את אותותיה על עולם הרכב המקומי. מכירות הרכב צנחו, המוסכים החלו לעבוד במתכונת מצומצמת ויבואניות ענק כמו צ'מפיון מוטורס ושלמה מוטורס, החלו לסגור אולמות תצוגה ברחבי הארץ עקב מחסור בכוח אדם. לאור המצב הביטחוני המורכב, משרד התחבורה יצא בהכרזה ב-6.11.23 להאריך את תוקפם של רישיונות רכב ונהיגה ומסמכים נוספים, לטובת הנהגים ובעלי רכב רבים. איך זה בא לידי ביטוי בעצם? בסטי מסכמים את כל הפרטים החשובים ב- 6 נקודות פשוטות.   

הארכת תוקף לרישיונות רכב פרטי 

   בתאריך ה-6.11.23 חתמה שרת התחבורה על צו המאריך את תוקף הוראת השעה ב-60 יום נוספים. לפיכך, רישיונות נהיגה שתוקפם צפוי לפוג בין התאריכים ה-7.10.23 עד ה-6.1.24 יוארכו ב-90 יום החל מתאריך תפוגת תוקף רישיון הנהיגה. בנוסף השרה חתמה גם על הארכת רישיונות הרכב שתוקפם אמור לפוג מה-7 בנובמבר עד ה-6 בדצמבר 2023, ב-60 יום. ההארכה נכנסת לתוקף מתאריך תפוגת תוקף הרישיון המקורי. מה גם, נהגים מבוגרים הנדרשים לעבור בדיקות רפואיות לצורך חידוש רישיון נהיגה, יקבלו הארכה של כ-3 חודשים ויוכלו לבצע את הבדיקות תוך 30 יום מרגע שהיא מסתיימת.    

הארכת תוקף הרישיונות לרכבי צמ''ה 

  משרד התחבורה החליט להאריך באופן אוטומטי גם את תוקף אישורי המוסך לכלי צמ''ה (ציוד הנדסי מכני), מסוג מכונות ניידות. כלי צמ''ה שתוקפם פג עד ה-6.12.23 יקבלו הארכה עד ה-31.1.24 או עד 30 יום מתום מלחמת ''חרבות ברזל''.   

רישום ראשוני לרכב מיובא

  בעיקרון החוק קובע שיש לרשום רכב מיובא לארץ תוך 12 חודשים ממועד הייצור המקורי. אך בעקבות המצב הבטחוני, תקופת הרישום תוארך ב-90 יום עבור רכבים שמועד הרישום האחרון שלהם הוא 11.10.23-31.12.23.   

הקלות לנהג חדש בעקבות המצב הבטחוני 

  נהג חדש שסיים את חובותיו ותקופת הליווי הקבועה בחוק ואין באפשרותו לעבור קורס רענון עקב המצב, ייחשב עם סיום השנתיים לקבלת הרישיון כנהג רגיל. זאת בתנאי שלא נרשמו לחובתו עבירות תנועה חמורות בתקופה זו. בנוסף, נהג חדש שביצע עבירות תנועה ונדרש לעבור בחינות ובדיקות, יוכל לגשת אליהן לאחר סיום התקופה.   

רישיון נהיגה מותלה 

נהגים שרישיונם בוטל באופן זמני (עקב הצטברות עבירות תנועה קטנות המצריכות קורס נהיגה מונעת), בין התאריכים ה-1.10.23 עד ה-6.1.24, ישוב לתוקף עד לתאריך ה-1.4.24. לאחר מכן, רישיון הנהיגה שלהם יבוטל בשנית ואותם נהגים יצטרכו להשלים את הקורס כדי לקבל אותו בחזרה.  

חברות הביטוח גם באות לקראתכם 

  חברות הביטוח באות לקראת ציבור לקוחותיהן בימים קשים אלו. חברות כמו הראל או הפניקס פתחו קו סיוע מיוחד לתושבי עוטף עזה ומשפחות הנפגעים. הן מאפשרות מעניקות למבוטחים דחייה בתשלומי הביטוח והארכה למועד חידוש ביטוח הרכב. חברות הביטוח גם מפעילות לנהגים צעירים, חיילים וחיילי מילואים בשירות פעיל, את הפוליסה לנהג צעיר באופן אוטומטי. הפניקס והראל גם מסייעות במתן רכבים חלופיים לתושבי העוטף וכן לבעלי רכבים שרכבם נקלע לקו האש בעוטף.   

משווים אתכם, בשבילכם

  גם בתקופה רגישה ומורכבת זו, אצלנו בבסטי תוכלו להמשיך לעשות ביטוח רכב, 24/7. כאן תסרקו את רוב שוק הביטוח בלחיצת כפתור קטנה, תעברו בין הצעות ביטוח חובה וצד ג' או חובה ומקיף שנבחרו במיוחד בשבילכם. תבחרו את גובה ההשתתפות העצמית שאתם רוצים, או שתסננו על פי הפוליסות עם דמי ההשתתפות העצמית הכי נמוכים.    בנוסף תוכלו לבצע סלקציה על פי חברות ביטוח מועדפות, להשפיע על מחירי הביטוח ולהוזיל אותם עוד יותר אם מציינים שיש לכם רכב שני במשפחה או רכב שנוסע מעט (עם אופציה לבחור את מכסת הקילומטרים המשוערת). קוראים היטב את הפוליסות, בוחרים את ה-3 המשתלמות ביותר ובסטי משווה אותן בשבילכם בזריזות. לא עוברות יותר מ-2 דקות וכבר מגבשים החלטה ובוחרים את הצעת ביטוח הרכב המשתלמת, המקיפה, החיונית ביותר עבורכם לשנה הקרובה.    מחפשים ביטוח רכב שיתאים לכם כמו כפפה ליד? ערכו השוואת ביטוח רכב קטנטנה ותמצאו את ההצעה המשתלמת הבאה!