6 טיפים לנהיגה בטוחה בגשם

גשמי נובמבר כבר כאן. הם מרווים את הטבע לאחר קיץ ארוך חם ויבש, אבל גם מביאים איתם לא מעט אתגרים לנהיגה. ראות לקויה, כבישים חלקלקים, רוחות עזות, הצפות, פקקים שנמשכים לאורך קילומטרים, אלו רק כמה מכשולים שנהגים מתמודדים איתם באופן קבוע בתקופה זו. איך נוהגים בזהירות ובבטיחות בעונת הגשמים? בסטי עם 6 טיפים חשובים.  

1. מבקרים במוסך לקראת החורף  

עליכם לוודא שהרכב שלכם אכן ערוך לנהיגה בעונת הגשמים והקור ומוכן לכל אתגר שתציב לו הדרך. הגיעו למוסך שלכם ובקשו ביקורת מקיפה לחורף. במהלכה תיבדק תקינות הצמיגים, מערכת ההיגוי, הווישרים והבלמים. התעקשו לבדוק גם את המצבר ואורות הרכב ובמידת הצורך בצעו כמה החלפות ותיקונים. טיפ קטן מאיתנו, שקלו את האופציה לגשת לאחד ממוסכי ההסדר של חברת הביטוח שלכם, זה עשוי להשתלם לכם בטווח הארוך.    

2. מדליקים אורות כל היום 

בחורף השמש נמוכה וחמקמקה ככה שגם בשעות היום יש פחות אור. כשיורד גשם, המצב מורכב אף יותר. בגשם זלעפות למשל, האינטנסיביות של טיפות הגשם מטשטשות את שדה הראיה של הנהג במראות הצד והשמשה הקדמית. אבל גם כשיורד גשם קליל יותר, הוישרים עובדים שעות נוספות ונוצרים אדים, מסך של ערפל על חלונות הרכב. הדלקת אורות לכל שעות היום תקל על התמצאות בדרך, זיהוי כלי רכב אחרים, תכנון מסלול נסיעה והגעה ליעד בבטחה.

3. חושבים פעמיים לפני שעוקפים 

 אנחנו יודעים כמה זה מתסכל להשתרך מאחורי רכב שנוסע לאט. במיוחד אחרי יום ארוך, מתיש, מייגע שכל מה שרוצים זה רק להגיע כבר הביתה. אבל כשיורד גשם, חושבים פעמיים לפני שיוצאים לעקיפה. גם אם נראה שהדרך פנויה ויש לכם מספיק מקום להיכנס. בחורף הכבישים חלקים עקב הצטברות משקעים, שמן, בוץ ויש סיכון מוגבר להחלקה ואובדן שליטה על הרכב.   

4. וסעים לאט ושומרים מרחק 

נהיגה מהירה ופזיזה היא מסוכנת בכל מצב, בכל מזג אוויר, בכל דרך. בגשם הסיכון גובר עקב הכבישים החלקים והראות הלקויה, אז תנו לעצמכם מרווח ביטחון: הקטינו את מהירות הנסיעה ב-10 קמ''ש והגדילו את המרחק מהרכב מלפנים. כך למעשה, תוכלו להעריך טוב יותר את המתרחש בדרך ולתת לעצמכם מספיק זמן להגיב בהתאם. יש סיכוי שהנהג מהסעיף הקודם בסך הכל ניסה להתחשב בתנאי הדרך ולנסוע בזהירות. 

5. מתלבשים בבגדים נוחים לנהיגה 

בשניה שמתחיל לרדת גשם, מתחילים להתעטף בשכבות. זה טבעי לחלוטין ואף נחוץ להגנה מפני הקור. אולם כשאתם נוהגים, אתם צריכים שיהיה לכם נוח, על אחת כמה וכמה כשיש גשם ופקקים שמאריכים את זמן השהות ברכב. מגפי גשם ומעיל דובון רק יכבידו, יקשו עליכם בתפעול הרכב ויצרו התעסקות מיותרת ומסוכנת לנהיגה. שימו את המעיל במושב האחורי, ותדאגו לנעול נעל נוחה שתעניק אחיזה בטוחה בדוושות הבלם והגז.

6. נמנעים מנהיגה במזג אוויר סוער 

סערת גשמים כאמור, מקשה על תנאי הדרך, על הריכוז בנהיגה ועלולה להזיק לרכב שלכם. לכן, מומלץ להימנע ככל שניתן מנהיגה במזג אוויר סוער. גשם כבד תפס אתכם בדרך לרכב? המתינו קצת עד שייחלש וצאו לדרך. התחילה סופה באמצע נהיגה? במידת האפשר, עצרו את הרכב בתחנת הדלק הקרובה, שתו משהו חם וחכו עד שהיא תירגע. 

גשם של ביטוחי רכב בהתאמה אישית

החורף עומד בפתח וזו הזדמנות נהדרת לשקול מחדש את הצרכים הביטוחיים שלכם, לבדוק שיש לכם את כל הכיסויים שאתם צריכים לנסיעה בטוחה בדרכים בעונת הגשמים. שירותי דרך וגרירה הוא דוגמה לכיסוי אחד שיעזור לכם במיוחד. מדובר בכיסוי שניתן לרכוש במסגרת ביטוח צד ג' וביטוח מקיף לרכב, ולקבל מענה מקצועי לתקלות שונות שעלולות להתרחש בכבישים בחורף. 

כאן בבסטי, תמצאו אינספור הצעות ביטוח מקיף וצד ג' מותאמות עבורכם. הפלטפורמה הדיגיטלית שלנו עוזרת לכם להגדיר את הצרכים הביטוחיים שלכם באופן מדויק, עם שורה של מסננים ופיצ'רים להוזלת מחירי הביטוח. כך למשל, תוכלו לקבוע את דמי ההשתתפות העצמית הרצויים, לבחור אילו חברות ביטוח להציג בתוצאות החיפוש ולבקש להראות רק את הפוליסות הזולות ביותר. 

תוך פחות מ-2 דקות תגלו תוצאות מפתיעות ומדהימות, תשוו בקליק בין פוליסות נבחרות ותמצאו את הצעת ביטוח הרכב המתאימה ביותר: בהיקף הרצוי, המחיר הנכון וכל הכיסויים החיוניים לנהיגה בטוחה ורגועה בחורף. וגם באביב, ובקיץ. בכל זאת. הביטוח ילווה אתכם לשנה. 

מחפשים הצעת ביטוח חמה לחורף? ערכו השוואת ביטוח רכב קטנה ותמצאו את הפוליסה הבאה במהרה!