6 אביזרי הבטיחות החשובים ביותר ברכב שלכם

כל נהג רוצה להתחיל את הנסיעה בשלווה ולסיים אותה בבטחה. נסיעה בטוחה בהחלט תלויה בטכניקה, שיקול הדעת של הנהג, היכרות עם הדרך (תנאיה ומורכבויותיה השונות) או רמת בקיאותו במערכת הרכב השונות. אך בנוסף לכל אלו היא תלויה גם במידה רבה ברמת האבזור של הרכב עצמו. אביזרי בטיחות לרכב הם אמצעי חיוני לשמירה על חיי אדם. הם מפחיתים את הסיכון לתאונות דרכים ומגנים על הנהג, הנוסעים, הולכי הרגל והנהגים האחרים. בסטי עם שישה אביזרי בטיחות חיוניים בכל רכב. 

חגורות בטיחות

חגורות בטיחות הן אביזרי בטיחות חיוניים לרכב. הן נועדו להציל חיים ולהפחית את הפגיעה בנוסעים במקרה של תאונה. בישראל, חגירת חגורת בטיחות היא חובה על פי חוק בכל כלי רכב פרטי, החל משנת ייצור 1987. החובה חלה על כל הנוסעים ברכב, גם במושב האמצעי.בעת חגירת חגורת בטיחות, חשוב לוודא שהיא מותאמת בצורה נכונה. החגורה האלכסונית צריכה להיות ממוקמת במרכז הכתף, וחגורת האגן צריכה להיות ממוקמת במקביל לאגן הירכיים. החגורה האלכסונית לא צריכה להיות מתחת לבית השחי, וחגורת האגן צריכה להיות חגורת על עצמות האגן.

כריות אוויר

כריות האוויר ברכב הן אמצעי בטיחות בסיסי שמותקן על ידי יצרן הרכב. ברוב הרכבים המודרניים מותקנות כיום 6 כריות אוויר והן נועדו להגן על הנהג והנוסעים במקרה של תאונה או התהפכות. הכריות נפתחות במהירות רבה, ומונעות מהנוסעים להיפגע ממרכיבים קשיחים ברכב כמו ההגה, השמשות). הן מותקנות מלפנים ומאחור, ויכולות להגן על הראש, החזה והצוואר של הנוסעים. חשוב לבדוק את המרחק המומלץ בין לוח המחוונים לכיסא הנוסע. אם אתם משתמשים בכיסא בטיחות לתינוק, חשוב לבטל את הפעלת כרית האוויר במושב זה. רק כדי לסבר את האוזן: מספר כריות האוויר ברכב הוא אחד הפרמטרים שעוזרים לקבוע את מחירי ביטוח החובה לרכב.

אפוד זוהר

כל נהג מחויב על פי חוק להחזיק ברכב אפוד זוהר, בתא הנוסעים כשהוא מקופל ונגיש. הימצאות האפוד ברכב הוא בין הדברים שבודקים בכל טסט שנתי. הנהג נדרש לעטות את האפוד ביציאה מהרכב בכל עצירה בלתי מתוכננת באזור שאינו מיועד לעצירות ממושכות (שולי הדרך, תחנת אוטובוס). מטרתו היא להגדיל את נראות הנהג בשעות היום והלילה ולסמן למשתמשי הדרך האחרים להאט, לעקוף בזהירות את הנהג והרכב ולהמשיך בדרכם.  

משולש אזהרה

משולש אזהרה הוא עוד אביזר בטיחות חובה על פי חוק. משולש אזהרה תקני יהיה בצבע אדום, יהיה עשוי מחומר מחזיר אור ותהיה לו רגלית קטנה שיהיה ניתן להעמיד אותו בכביש באמצעותה. הוא נכלל במפרט החלקים של כל יצרניות הרכב ומטרתו לשמור על ביטחונם של הנהג והנוסעים בכל עצירה לא מתוכננת בדרך בין עירונית. להגדיל את הנראות שלהם בפני העוברים ושבים. ברגע שממקמים אותו מחוץ לרכב, על הנהג לעשות זאת שהוא עוטה לגופו את האפוד הזוהר ולוודא שרואים את המשולש ממרחק של 100 מטר. 

ערכת עזרה ראשונה

עם כל הצער שבדבר, תאונות דרכים עם נפגעים הם דבר מאוד נפוץ בכבישי ארצנו. זאת כבר סיבה טובה להחזיק ערכת עזרה ראשונה ברכב. נכון, הלכנו קצת רחוק, אבל מה לגבי כל אותן פציעות קטנות שיכולות לקרות בכל יום ברכב או בקרבת מקום? נניח, הילד נפל במהלך טיול בחיק הטבע וקיבל שפשוף בברך, או שפתאום קיבלתם חתך קטן באצבע, גיליתם עקיצה טורדנית או כוויה מאבזם חגורת הביטחות ביום חם. במצבים כאלה, תמיד טוב שיש לכם תיק קטן עם חוסם עורקים, פלסטרים, תחבושות, מגבוני חיטוי, כפפות, משחה ועוד עזרים בסיסיים איתם תוכלו להקדים תרופה למכה. תרתי משמע.

מטף כיבוי אש קטן

אמנם אין חובה חוקית להחזיק מטף לכיבוי אש ברכבים פרטיים, אבל תמיד טוב שיש אחד. במיוחד כשלוקחים בחשבון את העובדה שאנו גרים במדינה חמה והסכנה לשריפות והתלקחויות מרחפת מעל ראשינו רוב חלקי השנה. שריפה יכולה להתפשט ברכב במהירות גדולה, לסכן את חיי הנהג והנוסעים ולכלות אותו לחלוטין. לכן, כדאי להתכונן ליום שמשי מראש עם מטף קטן ונחמד בתא הכפפות או בבגאז'. 

מוצאים ביטוח משתלם במיוחד לרכב שלכם

בכתבה זו ריכזנו 6 אמצעי בטיחות חשובים לרכב שלכם. חלקם אמנם מעוגנים בחוק אך אחרים הם בגדר המלצה (חמה מאוד). בעזרתם תוכלו להפוך כל נסיעה רגועה ושלווה יותר ולהיערך טוב יותר להיתכנות של מקרה חירום בדרך או חלילה תאונה. עוד אמצעי שיספק לכם רשת ביטחון יעילה בדרך, הוא ביטוח הרכב שלכם. אצלנו בבסטי תמצאו מגוון הצעות ביטוח מקיף כמו גם ביטוח צד ג' זולות, משתלמות, מדויקות לצרכים שלכם, תוך 2 דקות בלבד.  תעברו בין הצעות ביטוח מטעם החברות הותיקות, האיכותיות והאמינות ביותר כמו הראל ושלמה ביטוח, ותבררו אותן בלחיצת כפתור. תוכלו לבצע את הסלקציה על פי דמי השתתפות עצמית נמוכים, חברות ביטוח נבחרות או פוליסות הזולות ביותר. אם אתם מתגוררים בקיבוץ או מחזיקים ברכב שני במשפחה, סמנו זאת ותהיו זכאים להנחה. מקליקים על הפוליסות האהובות ובסטי משווה אותן בשבילכם בשניות. כעבור 2 דקות מהרגע שנכנסים לאתר, כבר מוצאים את ביטוח הרכב הבא, עם הכיסוי המקיף ביותר, במחיר המשתלם ביותר.  מחפשים דרך להגביר את הבטיחות ברכב מבלי להתפשר על תכולה ומחיר? ערכו השוואת ביטוח רכב ותמצאו במהרה פוליסה שתספק לכם את מעטפת ההגנה הכי יעילה!