5 דברים שחייבים לדעת על גרמניה – כל מה שחשוב לדעת על טיול בגרמניה

תכנון טיול לגרמניה - על ההיסטוריה העשירה (וגם המורכבת) שלה, התרבות הייחודית שמתקיימת בה והנופים המדהימים שבהם התברכה המדינה האירופאית רחבת הידיים הזו - זאת באמת חוויה מרגשת במיוחד. כשמגשימים את התכנון ומגיעים למדינה עצמה, חשוב להיות ערוכים ומוכנים להכל. לכן לפני שאתם יוצאים לחופשה בגרמניה, כדאי שתהיו מתוכננים ומעודכנים, כדי שלא תפספסו דבר בזמן הטיול במדינה. לכן הכנו עבורכם את המדריך הזה שיחשוף בפניכם חמישה דברים חשובים במיוחד שכל מטייל צריך לדעת לפני ביקור בגרמניה. בסוף גם נדאג לתזכר אתכם בנוגע לצורך לעשות לעצמכם ביטוח נסיעות לגרמניה - דבר חשוב לא פחות מתכנון הטיול עמו.   
  1. האזורים המגוונים של גרמניה מציעים חוויות ייחודיות

  גרמניה היא מדינה המשתרעת על פני שטח גדול במיוחד במרכז אירופה, ולפיכך היא גם מחולקת לאזורי רבים ומגוונים במיוחד. לכל אזור בגרמניה ישנם תרבות, מטבח ואטרקציות ייחודיים משלו. כדי לדעת שהמדינה כולה נחשבת כיום לאיחוד פדרלי - שכולל 16 מדיניות פנימיות, המרכיבות למעשה את גרמניה. מהערים השוקקות כמו ברלין, מינכן, המבורג ושטוטגרט, דרך הכפרים הציוריים של אזור האלפים הבוואריים ועד הטבע הבתולי השלו והנעים של אזור היער השחור - יש משהו לכל סוג של מטייל בגרמניה. אז לא משנה באיזה יעד בגרמניה אתם מטיילים - מומלץ שתקחו לכם את הזמן לחקור את האזור שלו ולגלות את החוויות הייחודיות שיש לו להציע, בין אם זה לטעום מעדנים מקומיים, להתעמק בהיסטוריה ובתרבות שלו או פשוט ליהנות מהיופי של הנוף הטבעי ומהשטח.  
  1. התחבורה הציבורית בגרמניה יעילה ונוחה

  אחת הדרכים הטובות ביותר לחקור את גרמניה היא באמצעות רשת התחבורה הציבורית היעילה והענפה שלה. מרכבות מהירות ועד לאוטובוסים אזוריים וחשמליות, מערכת התחבורה הציבורית של גרמניה מאפשרת לנוע בקלות ברחבי המדינה במהירות ובנוחות. אנחנו ממליצים שתשקלו לרכוש מראש (דרך הרשת), או ממש עם הגעתכם למדינה, כרטיס נסיעה בתחבורה ציבורית אזורי, שיעזור לכם לחסוך כסף בעלויות התחבורה וליהנות מנסיעות בלתי מוגבלות באזורים שלגביהם הוא תקף. עם שירות אמין ומדויק במיוחד של התחבורה הציבורית בגרמניה, ההתניידות בין הערים ובאזורי הכפר של גרמניה תהיה לכם קלה הרבה יותר ממה שאתם חושבים וזה ללא ספק משב רוח מרענן עבור מטיילים בכל הגילאים ומי שלרוב רגיל אחרת.  
  1. המטבח הגרמני ייקח אתכם למסע קולינרי מענג

  הוא אולי לא מפורסם כמו המטבח האיטלקי הוא מלהיב כמו המטבח הצרפתי - אבל המטבח הגרמני לא בהכרח נופל מאחיו בשאר אירופה. הוא לבבי, טעים, מגוון ומשקף נכונה את המסורות הקולינריות העשירות ואת ההתמחויות האזוריות של כל מדינת אזור באיחוד הגרמני. מנקניקים ממולחים ושניצלים ועד מאפים עשירים ועוגות מפנקות - האוכל הגרמני בטוח יפתח לכם את בלוטות הטעם וישביע את תאבונכם. הקפידו לטעום מנות מקומיות כמו נקניקיות קארי בברלין, פרעצל בבוואריה וכרוב כבוש באזור הריין. אל תשכחו לשטוף את הכל עם כוס בירה מרעננת - המשקה הלאומי של גרמניה, שידועה בין היתר בבירות ברמה עולמית המיוצרת בה ובגני הבירה התוססים והמרעננים שלה שפרוסים בכמעט כל עיר ועיירה במדינה.  
  1. חוו את המורשת התרבותית העשירה של גרמניה - וגם את המורשת היהודית של המדינה

  גרמניה מתהדרת במורשת תרבותית עשירה המשתרעת על פני מאות ואלפי שנים, ומשתקפת במדינה גם כיום עם שפע של מוזיאונים, גלריות ואתרים היסטוריים הפרוסים בכל מקום. מהטירות המלכותיות של בוואריה ועד לעיירות ימי הביניים של הדרך הרומנטית, האטרקציות התרבותיות של גרמניה מציעות צוהר אל העבר העשיר של המדינה. יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מהעובדה שבהיסטוריה הדי קרובה של גרמניה יש גם חלק מורכב מאוד, בעיקר מבחינתנו כישראלים ויהודים. תקופת השלטון הנאצי והשואה הם ללא ספק כתם גדול ובל ימחה על המורשת הגרמנית - אך צריך לדעת שכיום בגרמניה כולה מרבים להנציח את הקהילות היהודיות המפוארות שחיו בה ואף דואגים לחדש אותן ואת זכרונן. לכם אנחנו ממליצים לבקר באותם אתרי מורשת יהודית, לדוגמה בית הכנסת שבעיר וורמוס, שנבנה בשנת 1034, נהרס בפוגורמים במלחמת העולם השנייה ושוחזר כיום מחדש. בנוסף ישנו גם מוזיאון SchPIRA בעיר שפייר, שבו שרידים ארכיאולוגיים של בית כנסת, מקווה טהרה ובית קברות יהודי.    
  1. היכונו מראש לתנאי מזג אוויר מגוונים להפליא

  הנה נקודה אחת שבאמת חשוב מאוד לזכור: אפילו ביחס לשאר מדינות אירופה - מזג האוויר של גרמניה יכול להיות יותר בלתי צפוי, כשתנאי האקלים נוטים להשתנות בין אזורים שונים ברחביה המדינה. לכן תקפידו לארוז בהתאם, עם שכבות ובגדים המתאימים לטמפרטורות שונות, חמות יותר או קרירות יותר, במיוחד אם אתם מתכננים לחקור אזורים שונים של המדינה. בכל מקרה אף פעם אל תשכחו להצטייד במטריה ו/או במעיל גשם, מכיוון שממטרים נפוצים בגרמניה לאורך כל השנה. בכל מקרה על ידי הכנה לתנאי מזג אוויר מגוונים, תוכלו ליהנות מהטיול לגרמניה למה אומרים בתחזית בדיוק.  

נוסעים לגרמניה? מתכננים את הטיול מראש, ועושים ביטוח נסיעות לגרמניה מראש

  כמו שאתם ודאי מבינים טיול בגרמניה, ולא משנה באיזה חלק של המדינה רחבת הידיים הזו אתם נמצאים, הוא הרפתקה אמיתית וחוויה שאין שניה לה. מדובר במדינה מגוונת במיוחד, שיש בה שפע בלתי נגמר של אטרקציות ואתרי עניין שהופכים אותה ליעד שווה ביותר. אנחנו ממליצים לתכנן מראש את הטיול שלכם בגרמניה, וכמובן שבמהלכו לא לשכוח מהצורך לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל - שיתאים ליעד הזה ולמה שאתם מתכננים לעשות בו.  ביטוח נסיעות לגרמניה מספק כיסוי במקרי חירום רפואיים, ביטול או קיצור נסיעה, אובדן או גניבת מזוודות ופריטי ערך ועוד כיסויים נוספים. כדי למצוא ביטוח נסיעות לחו"ל שתפור בול לחוויה שאתם מתכננים בגרמניה, בין אם זה טיפוס על הרים ובין אם זה הירגעות בכפר או טיול עירוני, כנסו למנוע השוואת ביטוח נסיעות לחו"ל של Bestie. כאן תוכלו בכמה קליקים לקבל מגוון של הצעות ביטוח נסיעות לחו"ל מכל חברות הביטוח המובילות בישראל, להשוות בין הפוליסות השונות, מחיריהן והכיסויים שמוצעים בהן - ולהחליט בצורה מושכלת איזו הכי מתאימה לטיול שלכם בגרמניה. מכאן כבר תוכלו לרכוש את הפוליסה, ולצאת אל המטוס לגרמניה בראש שקט. חופשה נעימה, אווידרזן!