צרפת מעבר לבגטים ויין: 5 גילויים שישנו את התפיסה שלכם

באגטים ויין, מגדל אייפל ושער הניצחון, נפוליאון בונפרטה ונשיקה צרפתית - כל אלו הם אייקונים צרפתיים אמיתיים, הדברים שקופצים בדרך כלל לראש של רובנו כשאומרים לנו את המילה "צרפת". אז אמנם כל אותם אייקוניים צרפתיים קלאסיים ומפורסמים ראויים למקומם ככאלו - אבל האמת היא שבצרפת יש הרבה יותר ממה שנראה לעין, גם לשלל התיירים והמטיילים שפוקדים את המדינה מדי שנה, ביניהם גם ישראלים רבים מאוד. אז במדריך הבא נחשוף בפניכם 5 תגליות אמיתיות - טיפים לטיול  שאם אתם לא פרנקופילים אמיתיים כנראה לא חשבתם עליהם, אבל הם יכולים לשנות את הביקור שלכם בצרפת מקצה לקצה. בנוסף, אחרי שנצייד אתכם בטיפים הנכונים - לא נשכח לספר לכם מה הדבר הכי חשוב שאתם צריכים לעשות לפני הנסיעה ל"ארץ הבאגטים" הזו: ביטוח נסיעות לצרפת כמובן. 
  1. צאו אל נופי הטבע הנפלאים של צרפת
חופשה בצרפת היא ממש לא רק חוויה עירונית בפריז בלבד או בטן–גב בריביירה. הנופים המגוונים שפרושים על שלל האזורים שבהן בורכה הארץ הזו, מציעים שפע של יופי טבעי, מהחופים הציוריים במערב המדינה ועד לפסגות המושלגות של האלפים הצרפתיים במזרחה. בכל רחבי צרפת תוכלו למצוא נופים ומראות עוצרי נשימה, יערות בתוליים וטבע שאין שני לו. אז צאו מפריז, ליון, ניס ומהערים הגדולות שבהם בדרך כלל נהוג לבקר - וגלו את הטבע של צרפת, אפילו אם זה בטיולי יום קצרים בלבד .בין אם זה טיולי שטח באזור הפירנאים המחוספס, בין שוטטות בשדות הלבנדר הפורחים של פרובאנס או שייט לאורך נתיבי המים היפים של עמק הלואר - היו בטוחים שפלאי הטבע של צרפת ישאירו עליכם רושם עז, ויגרמו לכם רק לרצות לגלות עוד מהאוצרות הנסתרים שלה.  
  1. גלו את אתרי ההיסטוריה האותנטיים של צרפת
  המורשת התרבותית המפוארת של צרפת ניכרת בה בכל מקום - עושר של אתרים היסטוריים, מוזיאונים ומונומנטים ייחודים שפזורים ברחבי המדינה. אז נכון, מקומות כמו מוזיאון הלובר בפריז וארמון ורסאי המיתולוגי הסמוך לעיר זכו כבר למקום של כבוד ברמה הבינלאומית, ותיירים פוקדים אותם בהמוניהם במשך כל השנה - אבל יש עוד כל כך הרבה היסטוריה לראות ולגלות בצרפת כולה מלבד האתרים המרוכזים בבירה. מפאר ימי הביניים של האי מון סן מישל, דרך הטירות המלכותיות של עמק הלואר, השרידים הרומיים העתייקים בעיר נים, ציורי המערות הפרהיסטוריים במערת לאסקו ועוד ועוד. האתרים ההיסטוריים של צרפת מציעים הצצה אל השורשים המפוארים של המדינה, כשכל אתר ואתר מספר סיפור אחר ומרתק על ההיסטוריה התוססת והמורשת התרבותית של צרפת - ומזמין אתכם להעמיק עוד יותר בעברה המרתק.  
  1. חקרו לעומק את סצנת האומנות והתרבות של צרפת הגדולה
  כמו בתחום ההיסטורי, גם כל מה שקשור למורשת האמנותית והתרבותית של צרפת משתרע הרבה מעבר למוזיאונים, הגלריות ומוסדות התרבות המפורסמים של פריז. בכל רחבי המדינה יש  פנינות חן אומנותיות רבות שרק מחכות למטיילים סקרנים כמוכם שיבואו לגלות אותם. אז צאו מהשביל המוכר והידוע של התיירים כדי לגלות אוצרות אמנותיים פחות מוכרים, אך כאלו שמשקפים לא פחות את הרוח היצירתית שפועמת במדינה. כך למשל מומלץ לכם לחקור את סצינת אומנות הרחוב התוססת של שלל השכונות האקלקטיות של פריז, או לצאת למסע בין גני פסלים נסתרים החבויים בעיירות פרובינציאליות קטנות. צרפת משובצת גם בלא מעט מושבות אמנים קטנות שבהן ציירים ופסלים ממשיכים לקבל השראה מהיופי של אזורי הכפר הצרפתיים, ואם גם אתם התברכתם בנפש אומנותית כדאי לכם בהחלט לבקר שם. על ידי חיפוש פנינים נסתרות כאלו של אמנות ויצירתיות צרפתית, תוכלו לקבל נקודת מבט רעננה וייחודית יותר על הנוף התרבותי של המדינה ולהיחשף למקורות השראה חדשים.  
  1. תופתעו מהעומק והעושר של המטבח הצרפתי
  בעוד שבגטים ויין אכן עשויים להיות אחד המרכיבים הכי בסיסיים בתפריט היומי של כל צרפתי ממוצע, הנוף הקולינרי של המדינה הזו הוא מגוון הרבה יותר ממה שאולי הייתם מצפים. כל אזור בצרפת מתהדר במסורות קולינריות ייחודיות משלו והתמחויות ספציפיות - מהמטבח העשיר בדגה ופירות ים של אזור ברטאן בצפון-מערב צרפת ועד לתבשילים הדשנים ומעוררי התיאבון של חבל אלזס במזרחה. התפנקו עם מנות דגים טריות בעיירות שעל חוף האוקיינוס האטלנטי, התענגו על טעמי מרק הבויבז של הפרובנס, או דגמו את המאפים המושחתים של הקונדיטוריות הפריזאיות המפורסמות. עם הדגש ששמים בו על מרכיבים טריים ועונתיים וטכניקות בישול עתיקות יומין, המטבח הצרפתי בטוח יגרה את בלוטות הטעם שלכם וישאיר תמיד חשק לעוד.  
  1. תהנו מאירוח צרפתי חם ונדיב
  מעבר לאטרקציות התרבותיות והתענוגות הגסטרונומיים שלה, לצרפתים יש גם מסורת ארוכת יומין של אירוח שאף ביקור אמיתי בצרפת אינו שלם מבלי שתחוו אותה בעצמכם. בין אם אתם מתארחים בצימר נעים באזורים הכפריים או מתערבבים עם המקומיים בשוק הומה בעיירות הציוריות במדינה - אתם תגלו שצרפתים רבים, גם בימינו, משתוקקים לחלוק את המורשת שלהם ואת אורח חייהם המסורתי עם המבקרים. אז קחו שיעור בישול עם שף מקומי, הצטרפו לסיור טעימות יין בכרמים של בורדו, או השתתפו באחד מפסטיבלי הכפר הצרפתי המסורתיים - שפע הפעילויות האותנטיות שניתן ליהנות מהן בכל רחבי צרפת הוא בלתי נגמר ולא כדאי לפספס אפילו טעימה קטנה ממנו.    מוכנים להרפתקה הצרפתית שלכם? אל תשכחו להשוואות ביטוחי נסיעות לחו"ל!   אנחנו מניחים שעד כה הבנתם עוד כמה הרבה ניתן לחקור ולעשות בצרפת, כך שלא משנה כמה פעמים כבר הייתם וטיילתם בה, תמיד תגלו משהו מדהים נוסף שתוכלו לעשות שם. אבל בזמן שאתם מתכננים את הטיול הבא שלכם למדינה  על פי הטיפים שנתנו לכם, אל תשכחו עוד עניין מהותי לא פחות: רכישה של ביטוח נסיעות לחו"ל שיתאים בדיוק לצרכים שלכם.  אל תמעיטו בערך העניין הזה: ביטוח נסיעות לצרפת , שהוא איכותי וכולל את הכיסויים שאתם צריכים במדויק, יספק לכם כיסוי חיוני - גופני ונפשי -  ויבטיח שתהיו מוגנים מפני כל אירוע בלתי צפוי שעלול להתרחש בזמן הטיול. איך תמצאו את המתאים ביותר לכם? פשוט מאוד: היכנסו למנוע השוואת ביטוח נסיעות לחו"ל של Bestie, הזינו ביעד "צרפת" ואת תאריכי הנסיעה שלכם - ותקבלו את ההצעות המשתלמות ביותר מחברות הביטוח המובילות בישראל, ככה תוכלו למצוא בקלות את הכיסוי שמתאים לך. עם פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל נכונה ומדויקת, תוכלו להתענג על נפלאות צרפת בראש, בידיעה שאתם מכוסים היטב בפני כל תקלה שעלולה לפקוד אתכם בדרך. אז בון וויאג' וחופשה נעימה בצרפת!