עניין נזיל: האם ביטוח מבנה לדירה מגן מפני רטיבות?

ביטוח מבנה לדירה נועד להגן על הבניין, תשתיותיו, יסודותיו והרכוש המשותף המצוי בו. הפוליסה הבסיסית מספקת מענה למגוון סיטואציות שיכולות לפגוע באיכות החיים שלכם ושל יתר הדיירים כדוגמת שוד, פריצה או ניסיונות לבצעם, התנגשות כלי רכב בבניין, התרסקות כלי טיס ונפילת חפצים מתוכו על הבניין. אין ספק, ביטוח מבנה לדירה מכסה מגוון רחב של תרחישים, אבל מה לגבי הנפוץ והמעיק מכולם - רטיבות? בסטי עם כל הפרטים החשובים. 

5 סיבות אפשריות לרטיבות בדירה

  1. בעיות צנרת
  • פיצוץ בצינור - פיצוץ בצינור מים פנימי יכול לגרום לנזילה סמויה שתהיה קשה לאיתור. סימנים לנזילה כזו יכולים לכלול כתמי רטיבות על קירות או תקרות, התקלפות צבע, ריחות עובש, ירידה בלחץ המים ועוד. 
  • סתימה בביוב - סתימה בביוב יכולה לגרום לגלישת מים שתהיה גלויה לעין ותגרום לרטיבות באזורים סמוכים למערכת הביוב.
  1. בעיות איטום
  • איטום לקוי של קירות חיצוניים - חדירת מי גשמים דרך קירות חיצוניים לא אטומים עלולה לגרום לרטיבות בקירות פנימיים.      
  • איטום לקוי של חדרים רטובים - איטום לקוי בחדרי אמבטיה, מקלחות, מטבחים ועוד עלול לגרום לחלחול מים דרך הקירות והרצפה.
  • איטום גג לקוי - חדירת מים דרך גג לא אטום עלולה לגרום לרטיבות בתקרה.
  1. רטיבות קפילארית
תופעה זו מתרחשת כאשר מים מהאדמה עולים דרך הקירות והרצפה והיא נפוצה יותר בבניינים ישנים. סימנים לרטיבות קפילרית כוללים כתמי רטיבות בחלק התחתון של הקירות, התקלפות צבע ועובש.
  1. נזילה אצל שכנים
נזילה בדירה מעל עלולה לגרום לרטיבות בתקרה של הדירה שמתחת. חשוב לבדוק עם שכנים מלמעלה אם יש להם נזילה במידה ויש רטיבות בתקרה.
  1. אוורור לקוי
אוורור לקוי בחדרים רטובים יכול לגרום להצטברות לחות ורטיבות. חשוב להקפיד על אוורור תקין בחדרים אלו על ידי פתיחת חלונות ודלתות או שימוש במאוורר.

האם ביטוח מבנה בסיסי מכסה נזקי רטיבות?

התשובה לשאלה "האם ביטוח מבנה לדירה מכסה נזקי רטיבות?" אינה חד משמעית. הכיסוי משתנה בהתאם לפוליסה ולחברת הביטוח. פוליסות מסוימות מציעות כיסוי מקיף לנזקי רטיבות, הן ממקור פנימי (כגון פיצוץ צנרת) והן ממקור חיצוני (כגון חדירת מי גשמים). פוליסות אחרות עשויות להציע כיסוי מוגבל, או להחריג נזקי רטיבות מסוימים. חשוב לקרוא את תנאי הפוליסה בעיון ובקפידה כדי להבין מה מכוסה ומה לא. שימו לב לפרטים כמו:
  • הגדרת "נזקי רטיבות": מה נחשב כנזק רטיבות לפי הפוליסה?
  • השתתפות עצמית: כמה תצטרכו לשלם במקרה של נזק?
  • סוגי נזקים מכוסים: האם הפוליסה מכסה נזקים ממקור פנימי וחיצוני?
  • הגבלות וסייגים: האם ישנם תנאים מיוחדים שצריך לעמוד בהם כדי לקבל כיסוי?
כאן בבסטי תוכלו לסרוק כמה מחברות הביטוח המובילות בארץ בהשוואה אחת מהירה ולקרוא בחופשיות פוליסות ביטוח מבנה לדירה מטעמן. ברגע שתערכו השוואה בין פוליסות נבחרות, בסטי ידגיש בפניכם את כל האלמנטים שצריך לשים אליהם לב לפני שמגבשים החלטה וחותמים על פוליסה.   

אילו כיסויים ניתן לרכוש כדי להתמודד עם רטיבות?

 
  1. נזקי צנרת - מכסה נזקים שנגרמו כתוצאה מדליפה, פיצוץ או סתימה במערכות האינסטלציה וההסקה בדירה, הן שלכם והן של הבית המשותף. כולל נזקים כמו רטיבות, נזילה, הצפה, פגיעה בריהוט וברכוש ועוד. חשוב לציין כי הכיסוי לא מעניק פיצוי עבור נזקים שנגרמו כתוצאה מבלאי הצנרת ומתקני מים, וגם לא את עלות המים שדלפו.
  2. שירותי איטום וחירום בדירה - הרחבה לפוליסת ביטוח מבנה בסיסית (בפוליסות מסוימות נקראית גם ''סיכוני מים ונוזלים אחרים''). היא מכסה נזק או אובדן שהתרחשו כתוצאה מדליפת מים מהתקני האינסטלציה ומערכות ההסקה של דירתכם או מאחת הדירות האחרות בבניין. היא מכסה מגוון אירועי ביטוח כדוגמת דוד מוצף, פיצוץ או סתימות בצנרת. במסגרת הביטוח, כל מבוטח יצטרך לבחור באחד מ-2 מסלולים:
  • שרברב בהסדר - במסלול זה, המבוטח בוחר שרברב מתוך רשימה של שרברבים מוסמכים שעובדים עם חברת הביטוח. חברת הביטוח תשלם ישירות לשרברב עבור עבודתו.
  • שרברב פרטי - במסלול זה, המבוטח יכול להזמין שרברב מטעמו. חברת הביטוח תשלם למבוטח את עלות התיקון, עד לסכום המבוטח בפוליסה.

הבית של פוליסות ביטוח דירה הכי משתלמות 

ביטוח מבנה לדירה הוא ביטוח שנועד להגן על החלקים הקבועים של הנכס שלכם: הקירות, הגג, מערכות המים והחשמל ואפילו חדר המדרגות בבניין. אחד הנזקים הנפוצים ביותר שעלולים להתרחש בדירה הם נזקי רטיבות, יש פוליסות תקניות שמכסות נזקי רטיבות בעוד שבאחרות יש לצרף הרחבות רלוונטיות כדי להנות ממעטפת הגנה מתאימה, כמו כיסוי נזקי צנרת או כיסוי שירותי חירום ואיטום בדירה.  כאן בבסטי תוכלו לחפש הצעות ביטוח מבנה בהתאמה מדויקת למאפייני נכס המגורים שלכם, ב-2 דקות בלבד. תעברו בין הצעות ביטוח מטעם החברות המקצועיות והוותיקות ביותר בארץ כמו הפניקס, הכשרה, מגדל. כל אחת מהן מנוסחת בגובה העיניים, בפשטות ובבירור רב כך שתוכלו לעיין בהן כאוות נפשיכם. תסננו את הפוליסות על פי כיסויים נחוצים, וברגע שתמצאו כמה הצעות שתופסות לכם את העין, בסטי יחסוך לכם התלבטויות וכאבי ראש וישווה אותן בשבילכם. עד מהרה תגבשו החלטה ותרכשו את הפוליסה הנכונה במחיר הטוב ביותר, עם הכיסוי המקיף ביותר. מחפשים ביטוח מבנה לדירה לקראת החורף? ערכו השוואת ביטוח דירה זריזה ותמצאו את הפוליסה המתאימה ביותר!