מי אחראי על התשלום בביטוח דירה שכורה?

חוזה השכירות מפרט את הזכויות שלכם כדיירים חדשים בדירה ומגדיר את גבולות הגזרה - מהו שכר הדירה ומה יקרה אם תאחרו לשלם אותו כעבור X זמן, האם מותר לכם לתלות תמונות, להביא חיית מחמד (לפעמים מפורטות חיות ספציפיות) ועוד. עכשיו כשאתם עוברים לבית חדש עולה השאלה המתבקשת - מי אחראי לנזקים שייגרמו למקרר, המזגן והתנור שהגיעו כבר עם הדירה, ומה לגבי הציוד האישי שלכם שאתם מכניסים פנימה. מי ישא בעלויות התיקונים - אתם או בעל הבית שלכם? בסטי עם כל המידע הנחוץ על ביטוח דירה לדירה שכורה.

הכל תלוי בחוזה

השאלה מי משלם על עלויות הנזקים לפריטים בדירה או לתשתיות (נזילות, סדקים בקירות), תלויה בנוסח חוזה השכירות שלכם. יש בעלי דירות שמציינים בחוזה סעיף שמחייב את השוכרים לרכוש ביטוח מבנה או תכולה בהתאם לשיקולם. אחרים לא כוללים אזכור לביטוח דירה כלל.  מעמד המעבר על חוזה השכירות הוא המקום לבוא ולשאול שאלות בנושא הביטוח - איזה ביטוח דירה הוא ממליץ לכם לרכוש, האם בעל הדירה משלם את עלויות הנזקים לנכס, אתם או ש-''מתקזזים'' בהמשך? אולי בכלל שווה לפצל את האחריות ביניכם בהתאם לרכוש הנפגע? (אנחנו קצת מקדימים פה את המאוחר).  על כל פנים, עליכם לדאוג שהמשכיר שלכם יכלול סעיף על ביטוח הדירה בחוזה בכתב ידו, בכל אחד מהעותקים שבידיכם, כדי להבטיח שתוכלו להתמודד ביעילות עם כל בעיה שתתעורר לאורך תקופת המגורים בנכס. אז אילו מסגרות ביטוחיות זמינות עבורכם? בואו נגלה. 

אתם והמשכיר יכולים לרכוש כל אחד פוליסה משלו

במודל זה, המשכיר אחראי לרכישת ביטוח מבנה, המכסה נזקים למבנה עצמו (קירות, רצפה, תקרה וכו'). השוכר, לעומת זאת, אחראי לרכוש ביטוח תכולה, המכסה נזקים לרכושו האישי (ריהוט, מכשירי חשמל, בגדים וכו'). חלוקת ביטוחים מציגה מאחוריה היגיון הפשוט: כל צד נושא באחריות לביטוח הנכסים שלו. המשכיר מגן על נכסו – המבנה, בעוד השוכר מגן על רכושו האישי. חלוקה זו נותנת לשוכר גמישות לבחור את הכיסויים המתאימים לו ולקבוע את סכום הביטוח בהתאם לערכו של רכושו.    עם זאת, חלוקת ביטוחים מחייבת שיתוף פעולה בין הצדדים. על המשכיר לוודא שביטוח המבנה שלו תקף ומכסה את כל הסיכונים הרלוונטיים, ועל השוכר לוודא שרכש ביטוח תכולה מתאים. חשוב גם לוודא שהביטוחים אינם חופפים זה לזה, כדי למנוע תשלום כפול במקרה של נזק. שיתוף פעולה ותיאום בין השוכר למשכיר בנוגע לביטוחים יבטיחו הגנה נכונה על הנכסים של שני הצדדים ויסייעו למנוע תסבוכות במקרה של אירוע ביטוחי.  

המשכיר יכול לוותר על שיבוב בביטוח דירה

  שיבוב בביטוח דירה הוא למעשה זכותה של חברת הביטוח לתבוע את הגורם הפוגע בבקשה לפיצויים, בשם המבוטח. במסגרת חתימת חוזה השכירות, מומלץ לשקול הוספת סעיף ויתור שיבוב בנוגע לביטוח הדירה. סעיף זה ימנע מחברת הביטוח של המשכיר לתבוע אתכם, השוכרים, במקרה של נזק.   ניתן לחתום על ויתור שיבוב באופן ספציפי, תוך ציון שמכם המלא ומספר תעודת הזהות, או באופן כללי, תוך ציון ויתור כללי עבור השוכר הנוכחי. רוב חברות הביטוח מסכימות לוותר על זכות השיבוב ללא שינוי בתכולת הפוליסה או בתעריף. יתרון משמעותי של ויתור שיבוב הוא הגנה מפני תביעות כספיות מצד חברת הביטוח במקרה של נזק. ביטוח הדירה של המשכיר יכסה את הנזקים בלי שתצטרכו להחזיר כספים לחברת הביטוח.   הוספת סעיף ויתור שיבוב לחוזה השכירות היא צעד פשוט שיכול להגן עליכם משמעותית במקרה של נזק לדירה. מומלץ להתייעץ עם סוכן ביטוח, עורך דין או אפילו אחד ההורים לפני חתימה על חוזה השכירות ולוודא שסעיף ויתור שיבוב מנוסח בצורה הוגנת, נכונה ומקיפה.  

פוליסות ביטוח דירה לדירה שכורה בקליק

בין אם אתם מחפשים ביטוח דירה או מבנה לדירה שכורה לקראת המעבר המיוחל עם השותפים, חברים או בני הזוג, תמצאו בבסטי הכל במהירות ובקלות. ב-2 דקות בלבד תעברו בין הצעות מטעם  החברות הגדולות ביותר בשוק, ביניהן הראל, כלל, הפניקס. הצעות הביטוח שעולות בגורל נבחרו עבורם בקפידה על בסיס מאפייני הנכס (קומת המגורים, גיל הנכס ועוד ועוד).  תוכלו לברור אותן על פי כיסויים חיוניים עבורכם ולערוך השוואה זריזה בלחיצת כפתור קטנה. בסטי יניח את הצעות ביטוח דירה מבנה או תכולה שבחרתם גב אל גב וידגיש בפניכם את הפרטים הקטנים (סעיפים, נוסחים, תשלומי פיצוי), שעושים הבדל גדול. 2 דקות וסיימתם, מצאתם הצעת ביטוח דירה משתלמת ומקיפה.  שוכרים דירה בשעה טובה? ערכו השוואת ביטוח דירה מהירה וקלילה ותמצאו את הפוליסה הכי מתאימה!