לטוס בשביל שניים: ביטוח נסיעות לחו''ל בהריון

תקופת ההריון היא תקופה של פינוקים ואין פינוק גדול יותר מטיסה לחו''ל. לא משנה אם את טסה עם בן/בת הזוג, המשפחה או החברות מהצבא, יש להקדיש לכך לא מעט מחשבה. להזמין טיסה בשעה נוחה, לשריין מקום טוב במטוס, לארוז בגדים נוחים, נעליים טובות להליכה, לקחת בתיק נשנושים ותרופות במידת הצורך (כדורים נגד צרבות, תרופות לבחילות, ויטמין D). כמובן, חשוב גם להצטייד בביטוח נסיעות לחו''ל עם הרחבה להריון, שתספק מענה מיטבי לצרכייך, תגן עליך ועל תינוקך במסע מעבר לים. מה מכסה ביטוח נסיעות לחו''ל בהריון, עד איזה שבוע מומלץ לטוס, לאן כדאי לטוס בהריון ובאילו מקרים עדיף להימנע מטיסה? תגלו הכל בכתבה הבאה. 

מה מכסה ביטוח נסיעות לחו''ל לנשים בהריון?

ביטוח נסיעות לחו''ל סטנדרטי מכסה הוצאות רפואיות לנשים שגילו שהן בהריון במהלך שהותן בחו''ל (עד שבוע 12). בהשוואה לכך, הרחבה לנשים בהריון מכסה הידרדרות בלתי צפויה במצבה הבריאותי של אישה הרה, המחייבת טיפול רפואי בחו"ל במהלך תקופת הביטוח. הרחבה זו מיועדת לנשים מגיל 18 עד 42 (בחלק מהפוליסות ניתן לרכוש אותה עד גיל 46) ומעניקה החזרים להוצאות רפואיות הקשורות להריון, כגון:
  • הטסה רפואית
  • לידה מוקדמת
  • אשפוז תינוק או פג שנולד עד שבוע 32
  • הוצאות רפואיות באשפוז
  • הוצאות רפואיות שלא בעת אשפוז

עד איזה שבוע אפשר לטוס?

הרחבה להריון בביטוח נסיעות לחו''ל מכסה מבוטחות עד שבוע 32 עקב סיכון מוגבר לסיבוכים בריאותיים לאם ותינוקה. מעבר לכך, ישנן פוליסות שמציעות הרחבה ייעודית לשבועות 27 עד 32, דווקא בגלל המורכבויות השונות של שלב זה בהריון.  על כל פנים, כל אישה הרה צריכה לפנות לרופא/ת הנשים לקבלת חוות דעת רפואית מותאמת למצבה הנקודתי. על אחת כמה וכמה אם היא חווה קשים במהלכו. אבל אם ההריון עובר כשורה, תמיד כדאי להיות בטוחים. 
  • טרימסטר ראשון - היתרון בטיסה בטרימסטר הראשון הוא שתחושת הכובד עוד לא מורגשת ואפשר לטייל בנחת. עם זאת מדובר בתקופה עמוסה בבדיקות רפואיות שתכליתן לוודא את תקינות ההריון והתפתחותו התקינה של העובר, ככה שצריך לתזמן את הטיסה היטב. 
  • טרימסטר שלישי - פחות מומלץ לטוס בטרימסטר השלישי עקב אי הנוחות הכללית והחשש לצירים ולידה מוקדמת ככל שמתקרבים לתאריך הלידה. רוב חברות התעופה יבקשו אישור רפואי כתנאי לעלייה למטוס החל משבוע 28 ומרביתן לא יטיסו אישה הרה משבוע 36. כאשר מדובר בהריון בסיכון גבוה או הריון תאומים, חברות התעופה יאסרו עליה למטוס אחרי שבוע 32. 
  • טרימסטר שני - בהנחה שמדובר בהריון בריא ותקין, השליש השני להריון הוא התקופה המומלצת ביותר לטוס לחו''ל. הבדיקות המכריעות כבר מאחורייך ותחושת הכובד ואי הנוחות של סוף ההריון עוד לפנייך ככה שאת יכולה להתרכז בבילויים, הפינוקים והאטרקציות ביעדים האהובים עלייך. 
. ​

לאן כדאי לטוס בהריון? 

אפרופו יעדים לטיסה, אין ספר חוקים שמפרט את היעדים אליהם אסור או מותר לטוס במהלך ההריון. עם זאת, מומלץ לתעדף יעדים קרובים עם זמני טיסה קצרים יחסית (יוון, קפריסין, רומניה, דובאי ועוד) מאחר ותסמיני הריון כמו בחילות או נפיחויות, עלולים להחמיר בטיסות ארוכות. בנוסף, כדאי לבחור יעדים מודרניים, מתקדמים, ולהימנע מיעדים בהם נפוצות מחלות זיהומיות והגישה לשירותים רפואיים מתקדמים היא מוגבלת.  אם בכל זאת מתחשק לך לטוס להודו, אפריקה או דרום אמריקה, תוכלי לקבל חיסונים מתאימים במרפאות המטיילים. רופאי מרפאות מטיילים יוכלו לספק מידע ולהמליץ על החיסונים המותרים לנשים בהריון, כדי להבטיח שתטוסי ליעד החלומות, תוך מזעור סיכונים ושמירה על בריאותך ובריאות תינוקך. 

מתי מומלץ להימנע מטיסה?

כל הריון הוא אחר וכל אישה חווה אותו בצורה שונה. עם זאת יש מקרים הרופא/ה האישי/ת דורש/ת להימנע מטיסות ויציאה מהארץ בכלל:
  • הריון מתקדם עם עבר של לידה מוקדמת.
  • הריון מרובה עוברים - בדרך כלל מצריך מעקב רפואי צמוד יותר.
  • הריון בסיכון - הריון בסיכון מחייב מנוחה רבה והימנעות ממאמץ פיזי כמו ספורט, הליכות מרובות וטיסות לחו"ל. בנוסף, יש צורך במעקב רפואי תכוף, המגביל את האפשרות להתרחק מהארץ.

ביטוח נסיעות לחו''ל לכל טיסה וכל מטרה

עומדת להפוך לאמא? רגע לפני שטסים לחו''ל, טסים לבסטי לחפש ביטוח נסיעות לחו''ל. כל מה שתצטרכי זה 2 דקות בלבד, כדי למצוא בדיוק את מה שאת מחפשת - פוליסה משתלמת, רחבה, מקיפה עם כל הכיסויים שאת הכי צריכה. באתר בסטי תעברי בין הצעות ביטוח נסיעות לחו''ל של חברות הביטוח הגדולות והמובילות בארץ. הפוליסות יהיו מדורגות מהזולה ליקרה כך שתוכלי לבחור טווח מחירים מתאים ונוח עבורך.  תערכי סלקציה על פי כיסויים נחוצים כמו טאבלט/מחשב נייד, ביטול השתתפות עצמית לרכב שכור בחו''ל ועוד. תסמני את הפוליסות המועדפות עלייך ובסטי יבצע השוואה מהירה ואוטומטית שבסופה תקבלי החלטה. את הפוליסה המיועדת תערכי, תשדרגי עד שתהיי מרוצה. 2 דקות וסיימת, מצאת את הפוליסה המושלמת בשבילך. האחת תעניק לך ולתינוקך את השקט הנפשי המיוחל בטיסה. החופשה דופקת בדלת? זה הזמן לערוך השוואת ביטוח נסיעות לחו''ל ולמצוא את הפוליסה המשתלמת, המקיפה והמתאימה ביותר בשבילך!