10 דברים שצריך לדעת לפני שטסים לחו''ל

חופשה משפחתית עם הילדים, הטיול הגדול, נסיעת עסקים? לא משנה לאן טסים, לאיפה בעולם ולכמה זמן, ודאי תרצו שהטיסה תתקיים כמתוכנן. תרצו להפיק את המיטב מהשהות שלכם מעבר לים ולשם כך, יש כמה דברים שצריך לדעת ולהכין מראש, לפני שכף רגליכם דורכת בנמל התעופה. בסטי הכינו לכם רשימה עם עשרת הדברים שלא שוכחים לפני הטיסה -  כדי להבטיח חוויה נוחה, נעימה ובטוחה. לעשות צילום מסך ולשמור לטיסה הבאה.

דרכון ומסמכים 

עוד לפני שסוגרים את הטיסה, בודקים שהדרכון שלכם תקף לפחות 6 חודשים לאחר תאריך החזרה המשוער. בנוסף, מומלץ להכין צילומים של המסמכים החשובים, למקרה חירום: של הדרכון, ביטוח הנסיעות, הזמנת המלון, כרטיסים לאטרקציות. אם אתם זקוקים לוויזה, דאגו לארגן אותה כמה שיותר זמן מראש, משגרירות המדינה אליה אתם נוסעים. שלחו את העותקים לעצמכם ולנוסעים הנוספים במייל ושמרו אותם בסמארטפון. 

ביטוח נסיעות 

ביטוח נסיעות לחו''ל הוא האלמנט החשוב ביותר שתקחו אתכם לטיסה, זה הביטוח הרפואי שלכם. אתם יכולים לרכוש ביטוח נסיעות לחו''ל דרך סוכנות הנסיעות, חברת התעופה, חברת ביטוח ספציפית שאתם מעוניינים בשירותיה או לערוך השוואת ביטוח נסיעות לחו''ל באתרי השוואות הביטוחים.  עם בסטי תקיפו את רוב שוק הביטוח בקליק בדרך לפוליסה המיוחלת. תעברו בין הצעות שנבחרו בקפידה על בסיס מאפייני הטיסה שלכם, תסננו אותן על פי כיסויים רצויים (כבודה, טאבלט, ספורט אתגרי ועוד). אנחנו נשווה את הפוליסות המועדפות עליכם במהירות ובקלות ונעזור לכם לגבש החלטה חכמה. גם ברגע שתמצאו פוליסה שמתאימה לכם תוכלו להמשיך לערוך אותה עד שהיא תהיה לשביעות רצונכם. ואת כל זה תעשו ב-2 דקות בלבד.

מטבע ביעד שלכם 

 חשוב להתארגן מראש על כסף זר רלוונטי ליעד שלכם עוד לפני שמגיעים לשדה התעופה כי: א'. זה יחסוך לכם זמן עמידה בתורים בדרך למטוס. ב. יקר יותר להמיר כסף בחו''ל, ככה שתעדיפו שלא להתעסק עם זה ביעד עצמו.  מומלץ להצטייד בכסף קטן כדי שיהיה קל יותר לשלם במקומות שונים. אתם גם יכולים את ההתרוצצויות עם שטרות ומטבעות ולשלם עם הסמארטפון או השעון החכם. אם אתם בוחרים באופציה הזו כדאי לבדוק את עמלת ההמרה בחברת האשראי שלכם, לברר את כל הפרטים מולה ולעשות את השיקולים בהתאם. 

מזג האוויר 

עוד בשלב שאתם בוחרים תאריכים מתאימים לטיסה שלכם, אתם צריכים לבדוק מה יהיה מזג האוויר ביעד. כמובן שלא תוכלו לדעת מה יקרה עוד חצי שנה, 8 חודשים מעכשיו במדינה זרה, אבל תוכלו לתזמן את הטיסה לעונה רלוונטית עבורכם. לקרוא מה הטמפרטורות הממוצעות ביעד, ומה ההמלצות מבחינת אטרקציות ופעילויות בתקופה זו, ולפיכך להתארגן על ציוד מתאים. 

דרכי תקשורת עם הקרובים שלכם 

רכשו חבילת גלישה מבעוד מועד בגודל הרצוי, על מנת שתוכלו להמשיך לשמור על קשר עם האנשים היקרים לכם שמחכים לכם בארץ. ובנינו - להמשיך לגלוש בפייסבוק, טיקטוק ואינסטגרם גם משפת הבריכה במלון או הטיול בחורשה. אם אתם צפויים לטייל ביעד אקזוטי מרוחק מהציוויליזציה, מומלץ לרכוש טלפון לוויני.

חיסונים, במידת הצורך

יש יעדים במקומות כמו דרום אסיה, דרום אמריקה או אפריקה שנדרש לעשות כמה חיסונים כדי להגן על עצמכם מפני מחלות זיהומיות ושלל מצבים שעלולים לפגוע בבריאותכם. לאחר שבחרתם יעד בדקו אילו חיסונים עליכם לבצע, אם בכלל. במידה וכן, תוכלו לעשות אותם (ולקבל עוד מידע מקיף בנושא) במרפאות המטיילים השונות. 

ציוד לטיסה

הכינו רשימה מסודרת ומפורטת ובה תכננו מה אורזים במזוודה לקראת הטיסה. ארגנו את כל פריטי הביגוד וההנעלה, המכשירים האלקטרוניים, והציוד הנלווה בהתאם ליעד הטיסה, משך השהות בחו''ל, סגנון הטיול והאטרקציות השונות שאתם עומדים לקחת בהן חלק. אל תשכחו לארוז את כל המסמכים החשובים, תרופות קבועות, מטען לטלפון ועוד.  בהמשך לסעיף 4, מזג האוויר הוא אחד האלמנטים שיעזרו לכם להחליט מה לקחת ומה להשאיר מאחור. למשל, אם טסים ליעד קר ומושלג בינואר - ביגוד חורף וציוד תרמי יהיו מהדברים הראשונים שתרצו לקחת. מנגד, אם אתם טסים לאי טרופי שטוף שמש בסוף יוני, הכינו את בגד הים, קרם ההגנה והכפכפים. 

אפליקציות שימושיות לנסיעות

הורידו אפליקציה של חברת התעופה איתה אתם טסים כדי להיות מעודכנים בפרטי הטיסה שלכם הלוך וחזור בכל עת. אפליקציה של מפות (גוגל מפס ודומיהן) תוכל לעזור לכם להתמצא ביעד ולכוון אתכם לכל האתרים בהם תרצו לבקר. לא יזיק להוריד אפליקציית תרגום כדי לתקשר ביעילות רבה יותר עם המקומיים, ולקבל מידע רלוונטי על אטרקציות, מאכלים ומקומות. טיפ קטן נוסף - אם אתם מתכוונים לנסוע בתחבורה ציבורית ביעד בדקו אם יש אפליקציה ייעודית לשם ייעול תהליכים. 

שפה ותרבות

 נכון, בסעיף הקודם אמרנו שאפשר להוריד אפליקציה של שפות כדי לתקשר עם המקומיים במדינת היעד שלכם. הטיפ עדיין תקף ויכול לעזור לכם המון, במיוחד ביעדים בהם לא מדברים אנגלית הכי טוב. עם זאת, כדאי ללמוד כמה מילים בסיסיות כמו ''תודה'', ''בבקשה'', ''אני רוצה'', ''כמה זה עולה?'' וכדומה. מומלץ לקרוא מעט על התרבות והלך הרוח, ללמוד כמה מחוות וגינונים קטנים, נפוצים בקרב האוכלוסייה כדי להרגיש יותר נינוחים במקום זר. 

מתאם לכל המטענים שלכם

רוב הסיכויים שהסמארטפון יתלווה אליכם לטיסה, לפעמים לוקחים את הלפטופ, ואם יש לכם שעון חכם, הוא מצטרף גם. אל תשכחו לארוז את המטענים שלכם במזוודה. אבל מלבד המטענים עצמם, תצטרכו לחפש מתאם בינלאומי או מתאם ספציפי שמתאים לשקעים במדינת היעד שלכם. כך תוכלו להמשיך לצלם, לשלוח הודעות ולעדכן ברשתות החברתיות את כל הכיף שאתם עושים, בכל רגע, מבלי לחשוש מהתרוקנות הסוללה.  פתחנו לכם את התיאבון לטיסה? רוצו עכשיו לעשות השוואת ביטוח נסיעות לחו''ל ותמצאו את הפוליסה המושלמת לטיסת החלומות שלכם!