5 הצעדים שצריך לנקוט בהם במקרה של פריצה לבית

פריצה לבית גורמת לתחושת הביטחון האישי להתערער. הבית, שהיה אמור להיות המקום הבטוח, המוגן והפרטי ביותר, הופך למקום מפחיד, מסוכן, חשוף לעיני כל. מעבר למפח הנפש שאין לתאר במילים, פריצה גוררת גם הוצאות כספיות גבוהות עבור תיקונים, החלפת רכוש גנוב ושיפוץ נזקים. ביטוח דירה  (מבנה ותכולה) יכול להוות רשת ביטחון חיונית במקרה כזה. הביטוח יכסה את עלויות התיקון וההחלפה, וימנע מכם להתמודד לבד עם ההשלכות הכלכליות של הפריצה. הפעלת הביטוח הוא צעד חשוב מאוד מתוך חמישה שעליכם לבצע במקרה של פריצה לבית. בסטי עם 5 הצעדים שיעזרו לכם למזער נזקים ולהשיב את החיים למסלולם הרגיל.  

צעד ראשון - הזעיקו את המשטרה

חזרתם הביתה וגיליתם את הדירה הפוכה - חפצים מושלכים לכל עבר, חלונות מנופצים, קירות סדוקים ורצפה מלוכלכת? חוויתם פריצה. למען ביטחונכם האישי, צאו מהדירה, כי יש סיכוי שהפורץ או הפורצים עדיין בקרבת מקום. חייגו למשטרה במהירות האפשרית והגישו תלונה. תנו להם את הכתובת המדויקת ותתארו את האירוע לפרטי פרטים בלי להשמיט דבר. אל תכנסו הביתה עד שווידאתם שהשטח נקי במאת האחוזים.  

צעד שני - נא לא לגעת

  אנחנו מבינים כמה אתם רוצים לטאטא את שברי החלון מהרצפה, לאסוף את תכולת המגירות שכעת פזורה ברחבי הבית ולנקות את השולחן משאריות העציץ השבור, אבל עכשיו הבית שלכם הוא זירת פשע. אסור לכם לגעת בשום דבר עד שהמשטרה מגיעה, השאירו הכל בדיוק כמו שזה היה כשהגעתם וגיליתם את רוע הגזרה. רק כך החוקרים יוכלו לסייע לכם בשחזור אירוע הפריצה, לאסוף את טביעות האצבעות של הפורצים ולאתר אותם בהקדם האפשרי.   

צעד שלישי - תמונה שווה 1,000 מילים 

  אתם אמנם לא יכולים לגעת בשום דבר בדירה, אבל כדאי ואף רצוי, לצלם כל מה שאתם רואים. כל מה ששונה מבדרך כלל בדירה שלכם בעקבות הפריצה. שלפו את הסמארטפון וצלמו כמה שיותר תמונות וסרטונים מכמה שיותר זוויות שאתם יכולים לחשוב עליהן. זכרו, כל תמונה היא ראיה. כל ראיה יכולה להוביל לפורץ או הפורצים ולשמש לטובתכם בהגשת בקשה לפיצויים מחברת הביטוח שלכם. וזה בדיוק הצעד הבא שלכם. בואו נמשיך.   

צעד רביעי - צרו קשר עם חברת הביטוח

  לאחר שהמשטרה בדקה את הבית, וצילמתם את כל התמונות והסרטונים, לא מבזבזים זמן יקר. פותחים לפטופ או ניגשים למחשב הביתי ונכנסים לאתר חברת הביטוח שלכם. ממלאים פרטים באזור האישי ומגישים את כל המסמכים הנחוצים להגשת תביעה בגין פריצה לבית דרך כתובת המייל באתר או הסוכן שלכם - דו''ח משטרה, פרטי חשבון בנק, תמונות, קבלות ועוד בהתאם לשיקולי החברה המבטחת.

לאחר שהתביעה נקלטת במערכת, חברת הביטוח שלכם ממנה סוכן ביטוח שיהיה אחראי על התיק שלכם ושולחת שמאי מטעמה שיבצע בקרת נזקים ויעריך את גובה הפיצויים שמגיע לכם בעקבות הפריצה. השמאי ימלא דו''ח ויעביר לחברת הביטוח מסמכים נוספים מטעמכם. זו ההזדמנות שלכם לתת לו רשימה של כל הרכוש האישי עם שווי מדויק של כל פריט, כדי לוודא שתקבלו את הפיצוי המיטבי.    

צעד חמישי - הקדימו תרופה למכה ומנעו את הפריצה הבאה

 לאחר שסיימתם עם הסאגה של הפריצה, הקדימו תרופה למכה ודאגו שזו תהיה הפעם האחרונה. זה המקום למגן את הבית ולשדרג את מערכות האבטחה המצויות בו - להוסיף מצלמה, קוד, להחליף מנעולים ולהתקין פלדלת וכל אמצעי בטיחות אחר שיעזור לכם להרגיש בטוחים ומוגנים יותר בבית שלכם. 

גם בגזרת הביטוח, זה המקום לבצע בדק בית ולראות אם הכיסוי הנוכחי מתאים לכם או שאולי כדאי לרענן אותו עם הרחבות נוספות שיעזרו לכם, לא רק להגן על הנכס מפני פריצה, אלא מפני נזקים נוספים שעלולים להתרחש ולגרור הוצאות רבות. כאן בבסטי תוכלו לבצע השוואת ביטוחי מבנה ותכולה לדירה ב-2 דקות בלבד. 

תסרקו כמה מהחברות הגדולות בענף הביטוח המקומי ותגלו הצעות מותאמות אישית למאפייני הנכס שבו אתם גרים, בקליק קטן ומהיר. תסננו את הצעות הביטוח השונות על פי כיסויים נחוצים לכם, תסמנו את הפוליסות המועדפות עליכם ובסטי ישווה אותן בשבילכם אוטומטית. כך תקבלו החלטה מהירה, חכמה ונכונה בקשר לפוליסה הבאה, ותוכלו להיות בטוחים שאתם עושים כל שביכולתכם כדי למנוע פריצה ולהפוך את הבית למקום המפלט שלכם.   

צריכים לחדש ביטוח מבנה או תכולה? בעמוד השוואת ביטוח דירה תמצאו את הפוליסות הזולות והמקיפות ביותר בזירה!