חושפים את סודות ספרד הנסתרים: 5 רגעים שלא תשכחו

אולה, ספרד! המדינה הים תיכונית שיושבת באי האיברי, בקצה המערבי ביותר של אירופה, ידועה בתרבותה התוססת, בנופיה המדהימים ובהיסטוריה העשירה שלה. בזכותם היא שובה את הדמיון של מטיילים מכל רחבי העולם, כולל גם של לא מעט ישראליים -  שחוזרים לטייל בה עמים רבות. מעבר לרחובות הומי האדם של מדריד וברצלונה (2 בירות התיירות הבלתי מעורערות של המדינה) ומלבד  לחופים מכוסי השמש של קוסטה דל סול, ספרד היא גם ביתם של מספר עצום של אטרקציות ויעדים שלא כולם מכירים או מבקרים בהם, למרות ששווה במיוחד לגלות אותם. במדריך זה נחשוף בפניכם 5 פנינות חן תיירותיות אמיתיות שמתקיימות בכל רחבי ספרד, ואנו ממליצים לכם לתכנן את טיולכם כך שתגיעו אליהן, תבקרו בהן ותזכו לחוות רגעים בלתי נשכחים במסע שלכם במדינה. ואם בתכנון טיול עסקינן - כמובן שאסור לשכוח רכישה של ביטוח נסיעות , חלק חשוב מאוד מתכנון בטוח של הטיול, שבסוף הכתבה נסביר לכם כיצד אפשר לעשות זאת בצורה הנכונה ביותר.   
  • גלו את לילות הפלמנקו של סביליה

שום טיול לספרד אינו שלם מבלי לחוות את התשוקה והעוצמה של הפלמנקו, סגנון הריקוד האיקוני של המדינה. אמנם מופעי ראווה של פלמנקו ניתן לראות בכל רחבי ספרד, אבל כדי לצפות בפלמנקו במולדתו האמיתית - כדאי להגיע לעיר התוססת סביליה, שבה נולד וצמח הפלמנקו, ולבלות ערב בהופעות ריקוד משובבות נפש. מהמנגינות המהפנטות של הגיטרה הספרדית ועד לעבודת הרגליים הקצבית של הרקדנים - הפלמנקו הוא ביטוי של רגש מזוקק מהבטן, שישאיר אתכם מרותקים. אל תחמיצו את ההזדמנות לחזות במסורת בת מאות שנים זו במקום בו היא נולדה ולהרגיש את האנרגיה של אנדלוסיה מתעוררת לחיים.  
  • חקרו את ארמון האלהמברה בגרנדה

קחו את עצמכם למסע בזמן וגלו את היופי עוצר הנשימה של ארמון אלהמברה, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו השוכן בלב העיר גרנדה שבדרום ספרד. מתחם המבצר המפואר הזה, בעל הארכיטקטורה המדהימה, עבודת האריחים המורכבת והגנים השופעים שלו, הוא עדות למורשת האסלאמית העשירה של ספרד. שוטטו בארמונות הנסרידים - בהם נמצאים המגוריים המלכותיים של שושלת הנסריד שבתקופתה הוקם הארמון התפעלו מחצרות הפטיו המטופחות שמרכיבות את פנים אלהמברה, וקבלו נקודות תצפית מרהיבות אל הנופים הפנורמיים של העיר למטה מהגנים המטופחים של ארמון חנלריפה הצמוד לאלהמברה. בשורה התחתונה זוהי יצירת מופת אמיתית של הארכיטקטורה המורית ויעד חובה שממש לא מומלץ לפספס.  
  • צאו למסע קולינרי בסן סבטסטיאן 

העיר סן סבסטיאן, שממוקמת בחבל הבאסקים בצפון ספרד, ידועה בסצנה הקולינרית שלה ובמיוחד במנות ה"פינטקסוס" שלה - מעין טפאסים המוגשים על קיסמים והם פשוט מאוד ביס קטן. אז אם אתם חובבי קולינריה ורוצים לטעום את ספרד בגדולתה - צאו לסיור קולינרי בעיר העתיקה והמקסימה של סן סבסטיאן, קפצו מבר פינטקסוס אחד למשנהו ותתמכרו להרפתקה גסטרונומית שאין כמותה. מגוון הברים ומסעדות הפינצ'ו של סן סבסטיאן מציעים שפע מפתה של טעמים שיפתחו את בלוטות הטעם שלך, ואם תלוו את כל הבילוי גם בלגימת כוס יין Txakoli מקומי או סיידר באסקי זו תהיה עבורכם חוויה קולינרית אולטימטיבית.  
  • עצרו את הזמן בטולדו

  אם אתם רוצים לבקר במקום שבו נדמה כאילו הזמן עצר מלכת - הגיעו לעיר ימי הביניים של טולדו, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו המכונה גם "עיר שלוש התרבויות". טולדו, השוכנת על ראש גבעה המשקיפה על נהר הטחו, היא מעין אוצר של פלאים היסטוריים וארכיטקטוניים. שוטטו כאן ברחובות מרוצפי האבן הצרים של העיר, שלאורכם מבנים בני מאות שנים, בקרו במבצר אלקסר המרשים, והתפעלו מהארכיטקטורה העדינה והמורכבת של קתדרלת מריה הקדושה מטולדו. אנחנו גם ממליצים לכם להגיע לאתרי המורשת היהודית שמפארים את טולדו, כמו למשל בית הכנסת אל טרנסיטו. עם ההיסטוריה העשירה שלה, המורשת הרב-תרבותית ואווירת ימי הביניים שהשתמרה בה היטב, טולדו מציעה הצצה מרתקת לעברה של ספרד ובוודאי תשאיר בכם רושם מתמשך.  
  • הביטו בשקיעות של איביזה

  האי איביזה ידוע אמנם בחיי הלילה התוססים שלה וסצנת המוזיקה האלקטרונית, אבל בנוסף גם יכול להתהדר בשקיעות המדהימות שלו, מהיפות שתראו  באזור הים התיכון. אז בין אם אתם אנשי מסיבות נלהבים או רק רוצים לשטוף את העין בנופים מרהיבים של שקיעות - הגיעו אל החוף המערבי של איביזה ומצאו מקום מבודד לצפות ממנו  על השמש השוקעת אל מתחת לאופק וצובעת את השמים בקליידוסקופ של צבעים. בין אם אתם מתרווחים על חוף הים, יושבים על גבי צוק או שטים על סירה, לראות את השקיעה באיביזה היא חוויה קסומה שתופסת בחובה כל את היופי והשלווה של האי הספרדי הזה. אז קחו את הזמן לספוג את השלווה, ותנו ליופיו של הרגע על חופי איביזה לשטוף אתכם.  

יוצאים להרפתקה ספרדית - ולא מוותרים על ביטוח נסיעות לספרד

  בשורה התחתונה, אם אתם מעוניינים לצאת להרפתקה הספרדית אותנטית ואמיתית - כדאי שהמסלול שלכם יכיל את כל 5 פנינות החן שהזכרנו לכם בכל רחבי המדינה. אם הזמן דוחק בכם והטיול קצר תוכלו גם ליהנות מביקור באחד או יותר מהיעדים שהזכרנו. אך גם אם ויתרתם על חלק מפאת קוצר הזמן, אל תשכחו לא לוותר בשום אופן על רכישה של ביטוח נסיעות לפני שאתם יוצאים לטיול בה. באופן כללי, ביטוח נסיעות לחו"ל מבטיח לכם כיסוי לכל מקרה חירום או אירוע בלתי צפוי שעלול להתרחש בזמן הטיול שלכם, ומאפשר לכם שקט נפשי שלא יסולא בפז.  איך תמצאו ביטוח נסיעות לספרד שיתאים לאופי הטיול שלכם וגם ישתלם לכם כלכלית? כנסו למנוע השוואת ביטוח נסיעות לחו"ל של Bestie, הזינו את היעד "ספרד" ואת תאריכי היציאה שלכם וקבלו מבחר הצעות ממגוון חברות ביטוח ישראליות מובילות. השוו בין הכיסויים, בחרו את הפוליסה המתאימה ביותר עבורכם, רכשו וצאו לדרך בראש שקט. חופשה נעימה!