ביטוח נסיעות להפלגה

בשנים האחרונות, הקרוזים - הפלגות נופש אל לב ים בספינות תענוגות, שהן ממש בתי מלון ששטים על המים -  הפכו לאחת האופציות הכי פופולריות ואהובות ליציאה לחופשה. עבור מטיילים רבים כיום, הפלגת נופש היא ממש החופשה האולטימטיבית. בין אם יוצאים לשיט תענוגות קצר ובין אם להפלגה ארוכה, היציאה לקרוז ברחבי הים הפתוח, עם הגעה ליעד מסוים או אפילו שיט עם עצירה במספר יעדים שונים - זו  חוויה ייחודית ובלתי נשכחת. עם זאת, בדיוק כמו בכל טיול אחר לחו"ל, גם ביציאה להפלגת נופש חיוני שתגנו על עצמכם ועל ההשקעה שלכם באמצעות ביטוח נסיעות. במדריך המקיף הבא שהכנו עבורכם, נסקור את כל מה שאתה צריכים לדעת על ביטוח נסיעות להפלגה, כדי להבטיח שהקרוז שלכם יעבור באופן החלק ביותר, ואתם תוכלו ליהנות לא רק משיט חלומי - אלא גם משקט נפשי מלא לאורך כל ההפלגה.

יוצאים ללב ים? אלו הנקודות הכי חשובות בביטוח נסיעות להפלגה

ראשית, כדאי לדעת שביטוח נסיעות להפלגה לא שונה באופן מהותי מכל ביטוח נסיעות סטנדרטי לחו"ל שרוכשים לפני כל טיסה שהיא. כך שבאופן עקרוני גם עבור הפלגה אתם יכולים לרכוש ביטוח נסיעות רגיל, הכולל מבנה פוליסה בסיסי, הדומה בין כל חברות הביטוח ומעניק כיסוי חיוני לכל ההיבטים של נסיעה לחו"ל באשר היא. אך שימו לב טוב: בשיט יש כמה היבטים ייחודים שנציין כאן, שכן כדאי לקחת בחשבון בבואכם לרכוש את פוליסת הביטוח, כדי שתוכלו לבחור את זו שהכי נכונה  עבורכם - ולחוש בטוחים לחלוטין מהרגע הראשון להפלגה.
  • ריבוי יעדים 

לא מעט פעמים, קרוזים והפלגות נופש למיניהם כוללים מספר יעדים שונים ומעבר בין מדינות באמצעות שייט בספינת הנופש. לכן כשאתם עושים ביטוח נסיעות להפלגה שלכם וודאו שאתם מציינים בבירור את כל היעדים הצפויים לכם במהלך השייט. רק כך הביטוח שלכם אכן יתפוס בכל נקודות העצירה והפוליסה תכסה אתכם כראוי בכל מקום שבו תרדו מהספינה אל היבשה.
  •  ביטוח כבודה 

 בניגוד לחופשות קצרות בחו"ל, שבהן אפשר לארוז "קל" ולקחת מעט ביגוד וחפצים מהבית, בידיעה שסביר להניח שגם כך תוכלו לקנות מה שתצטרכו ביעד שאליו תגיעו - בהפלגה זה קצת אחר. יציאה לשיט מצריכה לרוב אריזה של כבודה רבה יותר, בעיקר כי רוב הזמן אתם נותרים בתוך הספינה. לכן כדאי מאוד שתוודאו שפוליסת ביטוח הנסיעות שלכם כוללת סעיף ביטוח כבודה שמתאים לכיסוי כלל החפצים שאתם לוקחים איתכם - עד לסכום של 2750 דולר, בהתאם לחברה המבטחת.
  • ביטוח ספורט אתגרי 

יכול להיות שאתם יוצאים לנופש תענוגות הכולל בעיקר בטן-גב על שפת הבריכה של הספינה - ואז הכיסוי הביטוחי הזה לא ממש נדרש עבורכם, אבל אם לעומת זאת אתם כן מתכננים לצאת לפעילויות אתגריות תוך כדי ההפלגה שלכם, אל תשכחו להוסיף את ההרחבה הזו לפוליסה שלכם. בין אם אתם מתכננים צלילות בים הפתוח, יציאה לרכיבה על אופנוע ים או אפילו גלישה עם מצנח – בטחו את עצמכם מראש וצאו בראש שקט ועם אדרנלין גבוה לחוויות אקסטרים במעמקי הים, תוך כדי השיט שלכם.
  • כיסוי איתור, חיפוש וחילוץ 

תאונות שייט שגורמות לטביעתן של ספינות נופש הן נדירות מאוד, אך אף פעם אי אפשר לשלול לגמרי את התרחשותן. גם נפילה מסיפון הספינה אל תוך הים היא לא דבר שמתרחש לעיתים קרובות בכלל, אך יש לזכור שגם זה עלול, בסיכוי מסוים, לקרות. לכן על כל מקרה שלא יהיה, בזמן יציאה לשייט כדאי לרכוש ביטוח נסיעות להפלגה הכולל כיסוי איתור, חיפוש וחילוץ, שיבטיח שבכל אירוע חלילה של טביעת הספינה או נפילה מהסיפון - צוותי חיפוש נעדרים אכן יוזעקו לאיתור וחילוץ מהיר שלכם, אפילו מלב ים.
  •  ביטוח ביטול/קיצור נסיעה וביטוח ביטול הפלגה 

כיסוי בסיסי לביטול/קיצור נסיעה כלול בכמעט כל פוליסת ביטוח נסיעות - ויש לדעת שגם מרבית חברות הנופש והקרוזים דורשות מהנוסעים לרכוש את הכיסוי הזה במסגרת הפוליסה שלהם. משמעותו היא שאם הנוסע מבטל או מקצר את הפלגתו עקב אירוע רפואי שאירע לו או לאחד מבני משפחות הקורבים ומונע את יציאתו להפלגה - חברת הביטוח היא זו שתפצה את הנוסע המבוטח עבור עלות ההפלגה, בהתאם לתנאי הפוליסה שלו.

אל מול כיסוי בסיסי זה, שמאפשר לחברת הביטוח לפצות רק בהתאם לתנאים ברורים, רכישה של כיסוי נפרד לביטול הפלגה יאפשר לכם להבטיח שמקרה של ביטול הקרוז על ידיכם - מכל סיבה שהיא - חברת הביטוח תכסה עבורכם לפחות עד 80% מעלות ההפלגה. 

הרימו עוגן: לפני כל קרוז בצעו השוואת ביטוחי נסיעות באמצעות בסטי

בשורה התחתונה, ההמלצה שלנו היא ברורה: ממש כמו שלא תצאו לאף טיסה שלכם לחו"ל ללא ביטוח נסיעות, כך גם בכל מה שקשור ליציאה לקרוז - אל תעלו על הספינה מבלי שיש לכם ביד פוליסת ביטוח נסיעות להפלגה שמכסה אתכם כמו שצריך, מפני כל מה שעלול להתרחש בזמן שיט תענוגות. על אף שכאמור ביטוח נסיעות להפלגה דומה מאוד בבסיסו לכל ביטוח נסיעות אחר, שימו לב היטב להרחבות עליהן דיברנו כאן - הן בהחלט יכולות להיות משמעותיות כדי להבטיח שההפלגה שלכם תעבור בצורה חלקה.

 על מנת לוודא שאתם מקבלים את ההצעה הכי טובה עבור ביטוח נסיעות להפלגה שלכם - כדאי לכם מאוד להיכנס למנוע השוואת ביטוחי הנסיעות החכם של בסטי. שם תוכלו להזין את פרטי נסיעתכם ואת כל היעדים שבהם תבקרו במהלך הקרוז, ותוך כמה רגעים לקבל מגוון הצעות מספקיות ביטוחי הנסיעות המובילות בישראל. השוו בין ההצעות השונות, גלו אילו פוליסות מציעות לכם את הכיסוי המתאים ביותר, במחיר הטוב ביותר - ובחרו את הביטוח שיכסה את הקרוז שלכם בצורה המשתלמת ביותר עבורכם. אז למה אתם מחכים? לפני שמרימים עוגן ויוצאים לשייט תענוגות מקסים, נכנסים לבסטי ומשווים ביטוחים.