הרכב לא מניע בבוקר חשוב? כל הדרכים לצאת מה"פקק" הזה בשלום

זהו אחד מהמצבים הכי מתסכלים שכל נהג עלול להיתקל בו בחיים: בבוקר חשוב במיוחד, כשהזמן דוחק ואתם בדיוק צריכים להגיע למקום העבודה שלכם, לאיזה פגישה חשובה, לאירוע של הילדים או לכל עניין משמעותי אחר שנקבע לכם - הרכב שלכם פתאום לא מניע. במצב כזה, כדאי להיות מוכנים ולהכיר את כל הדרכים לצאת מה"פקק" הזה בשלום. כדי לעוזר לכם לעשות את זה הכנו לכם את המדריך - שלא רק יבהיר לכם מה הם הדברים הבסיסיים ביותר שיש לעשות כדי לבדוק למה הרכב לא מניע, אלא גם יסביר לכם למה השוואת ביטוח רכב יכולה להיות כלי חשוב במצבים כאלה, שיאפשר לכם לרכוש מראש פוליסת ביטוח שתוודא שאתם מכוסים בכל מקרה חירום.

אז למה הרכב לא מניע?

אם הרכב שלכם נראה כאילו שבק חיים אבל אתם לא מבינים מדוע ולמה, אז דעו שיש כמה בעיות נפוצות מאוד שאולי תקפו אותו ושווה לקחת אותם בחשבון בזמן הבדיקה שלכם:
  • בעיות סוללה - אחת הסיבות השכיחות ביותר לכך שהרכב לא מניע היא בעיות בסוללה (המצבר). הסוללה של הרכב יכולה להתרוקן בגלל שימוש יתר במערכות החשמל של הרכב - כמו למשל במצב ששכחתם את אורות הרכב דלוקים בזמן שהוא היה כבוי.
  • בעיות במערכת הדלק - סיבה אפשרית נוספת לכך שרכב לא מניע היא בעיה במערכת הדלק. הבעיה הזו תקפה כמובן לרכבים המונעים על בנזין. חוסר בדלק זה המצב הברור והפשוט ביותר לטיפול, אבל מצד שני זאת יכולה להיות בעיה מורכבת יותר כמו סתימה במערכת הדלק או בעיה במשאבת הדלק, שאי אפשר לפתור בקלות.
  • בעיות חשמל - בעיות במערכת החשמל של הרכב יכולות לגרום לכך שהרכב לא יניע - הן ברכבים המבוססים על מנועי בנזין, והן ברכבים חשמליים. הבעיות החשמליות יכולות להתגלות בכבלים, במתגים או בפיוזים של המכונית - לרוב תצטרכו כאן חשמלאי רכב שיזהה את הבעיה ויתקן אותה.

מה לעשות כשהרכב לא מניע?

אם יש לכם רכב מונע דלק (לא חשמלי) והוא לפתע שובק חיים ולא מניע לכם בהפתעה, כשאין לכך שום סיבה ברורה לעין שאתם יכולים להצביע עליה ממבט ראשון, יש כמה צעדים בסיסיים שכדאי לנקוט בהם כדי להבין את הבעיה:
  • הצעד הראשון הוא לבדוק את המצבר שלכם. אם יש לכם כבלים להנעה תוכלו לנסות להניע את הרכב בעזרת רכב אחר. אם אין לכם כבלים או שאתם לא בטוחים איך להשתמש בהם, עדיף לקרוא לשירותי חילוץ.
  • אם אתם שמים לב שהבעיה היא לא במצבר - אז וודאו שיש לכם מספיק דלק במיכל. זה אמנם נראה ברור מאליו, אבל לעיתים אנשים נוטים לשכוח שהם צריכים למלא דלק ומתעוררים לרכב של מניע.
אם אין לכם מושג מה הבעיה או שאתם לא מצליחים להניע את הרכב לבד, כדאי שתתקשרו לאחד מספקי שירותי הדרך הרבים שישנם, כדי לשלוח איש מקצוע שיגיע עד אליכם לבדיקת הרכב. לחלופין תוכלו גם להזמין גרר ולגרור אותו אל המוסך המועדף עליכם כדי שיבצעו שם את הבדיקה.

כך או כך, במצב המתסכל הזה, אחד היתרונות הכי גדולים שיכולים להיות לכם ביד כדי לפתור את הסיטואציה הוא פוליסת ביטוח רכב - כזו שכוללת כיסוי לשירותי דרך וגרירה ועשויה לסייע לכם רבות באמת במצבי חירום כאלה. אין לכם עדיין אחת כזו? השוואת ביטוח רכב תעזור לכם למצוא את הפוליסה שמציעה את שירותי החילוץ המהירים והיעילים ביותר.

יתרונות של ביטוח רכב הכולל כיסוי שירותי דרך וגרירה

אז קמתם בבוקר גיליתם שהרכב לא מתניע, לא מצאתם את הבעיה ונדרשתם להזמין שירותי דרך או גרירה. עזבו לרגע את הטרחה ועוגמת הנפש שבטח נגרמה לכם, גם העלויות במקרים שכאלו יכולות להיות לא קטנות - ופה בדיוק נכנס לתמונה ביטוח רכב עם הכיסוי הנכון למצבים האלה, שיכול להציל אתכם מהוצאה כספית גדולה ומהטרדה גדולה.

מרבית מחברות הביטוח מציעות כיום כיסוי לשירותי דרך ולגרירה כחלק מהפוליסה - וזה בהחלט יכול להיות משתלם עבורכם לקחת את הכיסוי הזה. אז לפני שאתם מחדשים את ביטוח הרכב שלכם - בדקו וודאו תמיד אם הפוליסה שמוצגת לכם כוללת שירותי חילוץ ותיקון, כך תוכלו להיות בטוחים שאתם מכוסים במקרה שהרכב לא מניע בבוקר חשוב.

יך תוכלו להיות בטוחים בדיוק שיש לכם את הכיסוי הזה וגם שהפוליסה שלכם באמת משתלמת? כאן נכנסת לתמונה השוואת ביטוח רכב - תהליך קצר ומהיר שיבטיח שאתם מכוסים כמו שצריך.

משווים ב-Bestie, עושים ביטוח רכב עם כיסוי שירותי גרירה ודרך - ומכסים את עצמכם ממצבי חירום

כמו בכל שירות ביטוחי, השוואת ביטוח רכב מאפשרת לכם למצוא את הפוליסה המתאימה ביותר לצרכים שלכם במחיר המשתלם ביותר. כך תוכלו לקבל את הכיסוי המתאים ביותר מבלי לשלם יותר מדי. איך ואיפה מומלץ וכדאי לעשות את ההשוואה הזו? במנוע ההשוואות החכם של Bestie, האתר המוביל במדינה להשוואת מחירי ביטוח, כמובו. פשוט תיכנסו, תזינו את הפרטים האישיים שלכם, היסטוריית הנהיגה וסוג הרכב שלכם - ותוך כמה קליקים תקבלו מגוון הצעות ביטוח מחברות הביטוח המובילות בישראל.

עכשיו תבחנו את ההצעות היטב וודאו שהפוליסות שמוצאות חן בעיניכם כוללות כיסוי מלא למצבי חירום כמו כשהרכב לא מניע וכשנזקקים לשירותי דרך וגרירה. בנוסף בדקו איזה עוד כיסויים כוללת הפוליסה ואם היא מתאימה לכם, כמו גם מה הם התנאים לקבלת השירותים במקרי חירום ותביעות. כך תוכלו להיות בטוחים שאתם מוגנים בכל מצב.

באמצעות מנוע ההשוואות המומלץ של Bestie תוכלו למצוא את הפוליסה המתאימה ביותר לצרכים שלכם וליהנות מנסיעה בראש שקט. זכרו להשוות את הפוליסות, לבדוק את הכיסויים ולבחור את הביטוח שמתאים לכם ביותר. כך תוכלו להתמודד נכונה עם כל מצב בלתי צפוי, כולל רכב שלא מניע בבוקר חשוב.