שני רכבים במשפחה – יתרונות וחסרונות

במשפחות רבות בישראל, החזקת שני רכבים ואף יותר מכך הפכה להיות דבר שבשגרה. ההחלטה להחזיק שני רכבים יכולה אמנם להקל על ההתנהלות היומיומית - אך היא גם מביאה עמה אתגרים והוצאות נוספות, גורמים שונים שלא תמיד נלקחים בחשבון ברגע שמחליטים להוסיף עוד רכב לבית. כדי לעזור לכם להבין מה הן ההשלכות, החיוביות והשליליות, של החזקת יותר מרכב אחד בבית, הכנו לכם את המדריך הבא - שיפרט בפניכם את היתרונות והחסרונות המרכזיים שבהחזקת שני רכבים ויותר במשפחה, יעזור לכם להבין אם ההחלטה הזו מתאימה למשפחה שלכם - וייתן בידיכם דרך מעולה לקבל הצעות ביטוח רכב משתלמות גם עבור יותר מרכב אחד.

היתרונות שבהחזקת שני רכבים במשפחה

  • נוחות וגמישות - היתרון הגדול ביותר של החזקת שני רכבים הוא הנוחות והגמישות שהיא מציעה. כשיש שני רכבים במשפחה, כל אחד מבני הזוג יכול להשתמש ברכב משלו, ללא צורך בתיאומים מסובכים לגבי מי יקח את הרכב באיזה יום. הדבר חשוב במיוחד למשפחות שבהן שני בני הזוג עובדים במקומות שונים או יש להם שעות עבודה משתנות. כמובן שהדבר נכון גם לבתים שבהם יש ילדים מבוגרים מספיק על מנת להוציא רישיון נהיגה, ואז החזקת רכב נוסף לשימושם יכול גם כן להגביר את תחושת הנוחות והגמישות של כל המשפחה. 
  • חיסכון בזמן - כאשר יש שני רכבים, ניתן לחסוך זמן רב שיכול להיות מבוזבז על הסעות, המתנה לתחבורה ציבורית או המתנה להסעה של בני משפחה אחרים. בנוסף, החזקת שני רכבים בבית יכולה לאפשר לילדים להשתתף בפעילויות אחרי בית הספר או בחוגים שצריכים להסיע אותם אליהם, מבלי שאחד ההורים יצטרך לתכנן לגמרי מחדש את כל לוח הזמנים שלהם.
  • מענה למצבי חירום - יתרון נוסף להחזקת שני רכבים במשפחה הוא שכך ניתן לספק ביטחון נוסף במקרה של מצבי חירום. אם אחד מהרכבים מתקלקל או אפילו מושבת לחלוטין מסיבה כזו או אחרת, עדיין יש רכב נוסף שיכול לשמש את המשפחה מבלי לשבש את התוכניות היומיומיות.
  • חיסכון בכסף במקרים מסוימים - למרות העלויות הגבוהות של החזקת שני רכבים (עליהן נפרט ברשימת החסרונות), במקרים מסוימים זה יכול דווקא לחסוך כסף. לדוגמה, אם שני בני הזוג צריכים לנסוע לעבודה במקומות שונים, שימוש בתחבורה ציבורית או מוניות יכול להיות יקר ומסורבל יותר מאשר להחזיק רכב נוסף.

החסרונות שבהחזקת שני רכבים במשפחה

  •  עלויות גבוהות - החזקת שני רכבים כוללת עלויות גבוהות שיכולות להכביד על התקציב המשפחתי. המשמעות של שני רכבים היא כמובן הוצאות כפולות - על ביטוח, דלק, תחזוקה, תיקונים, אגרות רישוי ועוד. העלויות הגבוהות מצריכות תכנון פיננסי מדוקדק כדי למנוע קשיים כלכליים.
  •  צורך בחניה - שני רכבים בבית מצריכים כמובן מקום חניה נוסף. במקומות שבהם יש בעיית חניה, החזקה של יותר מרכב אחד עלולה להיות מסובכת ולהוביל לחיפושי חניה ממושכים. כמו כן, בהמשך לסעיף הקודם, עלויות החניה עלולות להיות גבוהות - במיוחד באזורים עירוניים צפופים. אמנם ישנם ישובים בארץ המאפשרים אחזקה של יותר מתו חנייה אחד למשפחה, אך באחרים אחזקה בתו חניה מוגבלת לרכב בודד למשק בית.
  • השפעה סביבתית - שני רכבים מזהמים יותר מרכב אחד, וכתוצאה מכך, החזקת שני רכבים תורמת לפליטת מזהמים ולהשפעה שלילית על הסביבה. זה אמנם לא משפיע ישירות על משק הבית, אבל משפחות שמחזיקות ביותר מרכב אחד בבית צריכות לשקול את ההשפעה הסביבתית ולהיות מודעות לכך שהן תורמות לבעיה זו.
  • מורכבות לוגיסטית - ניהול שני רכבים יכול להיות מורכב יותר גם מבחינת תחזוקה ותיקונים. יש לזכור לבצע טיפולי תחזוקה שוטפים לשני הרכבים, לחדש את ביטוחיהם בזמן ולדאוג לכך שכל אחד מהרכבים יתפקד בצורה תקינה. המורכבות הזו עלולה להוסיף מתח ומטלות נוספות לשגרה המשפחתית.
  • עלויות ביטוח כפולות - לא כולם לוקחים את זה בחשבון, אבל צריך לזכור שהחזקת שני רכבים במשפחה מצריכה גם לשלם על שני פוליסות ביטוח נפרדות. עלות הביטוח לשני רכבים יכולה להיות גבוהה משמעותית, במיוחד אם מדובר בדגמי רכב חדשים או יקרים מהממוצע. לכן, כשיש בבית שני רכבים או יותר, חשוב להקפיד על השוואת הצעות ביטוח רכב לכל אחד מהם - כדי למצוא את הפוליסות המשתלמות ביותר, באופן נכון, מותאם ופרטני. 
חברות הביטוח השונות מציעות לעיתים הנחות למשפחות שמחזיקות יותר מרכב אחד, ולכן חשוב לבצע השוואה כזו, ולבדוק את האפשרויות הזמינות בפניכם הן מבחינת תנאים והן מבחינת המחירים המוצעים.

מה לבדוק בהצעות ביטוח רכב לשני רכבים - ואיך להשוות ביניהן

בעת השוואת הצעות ביטוח רכב לשני הרכבים המשפחתיים, חשוב לבדוק את אותם הדברים כמו בביטוח רגיל - כמו מה הן הפרמיות החודשיות או השנתיות, מה גובה ההשתתפות העצמית במקרה של תאונה או נזק, אילו כיסויים נוספים מציעה הפוליסה ומה הם תנאיה וסייגיה. צריך כאמור לבצע בדיקה כזו עבור כל אחד מהרכבים, אך במקביל גם לראות אם לחברות הביטוח שבפוליסות שלהם אתם מעוניינים יש הצעות אטרקטיביות לאלו המחפשים לבטח יותר מרכב אחד. בנוסף, יש לוודא שהפוליסות המוצעות מכסות את כל הצרכים של המשפחה כולה - ושאין הגבלות שמגבילות את הכיסוי במקרה של תביעה.

כלי מצוין שיכול לעזור לכם לבצע השוואת הצעות ביטוח רכב רבות בקלות ובמהירות הוא מנוע ההשוואות החכם של Bestie. תוכלו להזין את פרטיכם ואת פרטי כל אחד מהרכבים שאתם רוצים לבטח, ותוך כמה קליקים תקבלו הצעות ממגוון חברות הביטוח המובילות בישראל. באמצעות Bestie תוכלו לבדוק את הפוליסות השונות הקיימות בשוק, להשוות את הכיסויים והמחירים ולבחור את הביטוח המשתלם ביותר לכל רכב אשר בבעלות משפחתכם. המנוע של Bestie חוסך זמן ומאמץ ומסייע בקבלת החלטה מושכלת ומבוססת עבור כל המשפחה.