הגעתם ליעד אבל המזוודה לא – המדריך לטיפול במקרי אי הגעת כבודה

אין תחושה יותר מתסכלת מלהגיע ליעד החופשה המיוחל שלכם, ואז לגלות שהמזוודה שלכם לא הגיעה איתכם. מצב כזה יכול להרוס את החופשה ולהשאיר אתכם במצב של חוסר אונים. לכן, חשוב לדעת איך להתמודד עם המצב, ולהיות מוכנים מראש עם פוליסת ביטוח נסיעות מתאימה - כזו שמכילה כיסוי ביטוח במקרה של אובדן כבודה. כדי להיות בטוחים שאתם רוכשים את הפוליסה שהכי משתלמת לכם - דאגו לבצע ראשית כל השוואת ביטוח נסיעות לפני כל נסיעה, ובמסגרת השוואה זו אל תשכחו לבדוק כי כל הפוליסות הרלוונטיות מבחינתכן אכן מכילות כיסוי על אובדן כבודה. 

לאחר שעשיתם זאת, נשאר לכם רק לוודא מראש יודעים מה לעשות אם וכאשר יתממש חלילה אצלכם תרחיש של אובדן כבודה. לשם כך, קראו את המדריך הבא, שבו נסביר לכם - שלב אחר שלב - כיצד לפעול במקרה של אי הגעת כבודה, הן מול חברת התעופה איתה טסתם והן מול חברת הביטוח. השתדלו לבצע את השלבים הללו במהירות וביעילות האפשרית - כדי להגדיל את הסיכויים שהמזוודה תמצא וגם כדי להגדיל את הסיכוי לקבלת פיצויים במידת הצורך:
  • הישארו רגועים - אבל דווחו מיד

מיד ברגע שאתם מגלים שכל המזוודות שלכם, או אפילו חלק מהכבודה ששלחתם, לא הגיעה איתכם ליעד, גשו קודם כל לדלפק השירות בשדה התעופה של חברת התעופה שבה טסתם ודווחו לפקידי השירות על כך. כעת תתבקשו למלא דו"ח אובדן, אותו מומלץ שתמלאו בו במקום, ולא תמתינו לאחר כך (למרות שניתן לעשות זאת). דאגו לוודא שכל הפרטים שאתם ממלאים בטופס נכונים ומדויקים, לפני שאתם מוסרים אותו חזרה לפקידי השירות. כעת תוכלו לקבל מהם מסמך אסמכתא שקרוי PIR - מסמך זה הוא הכרחי לטיפול בהמשך התהליך ולקבלת פיצוי, לכן חיוני שתשמרו לכם  עותק ממנו, כמו גם את כרטיסי הטיסה ואת התגים של המזוודות שניתנו לכם על ידי חברת התעופה כעשיתם להם צ'ק אין בנתב"ג. כל המסמכים הללו חיוניים ונדרשים בהמשך כדי לפנות לחברת התעופה ולביטוח הנסיעות שלכם.
  • צרו קשר עם חברת הביטוח

עכשיו, אחרי שמילאתם את טופס האובדן, קיבלתם את ה-PIR ווידאתם שיש בידיכם את כל הפרטים הרלוונטיים - הגיע הזמן ליצור קשר עם חברת הביטוח שממנה רכשתם את פוליסת ביטוח הנסיעות שלכם, לדווח להם על המקרה ולקבל מהם הוראות כיצד תוכלו לממש את כיסוי אובדן הכבודה שלכם. 

רוב פוליסות ביטוח הנסיעות כיום מכילות כיסוי על אובדן כבודה כחלק מהכיסויים הבסיסיים - כך שאם הצטיידתם מראש בביטוח נסיעות אלמנטרי כפי שהמלצנו, כנראה שאתם מכוסים על ידו לפחות בשלב הראשוני. הפיצוי שמגיע לכם בשלב זה נע לרוב בין סכומים של 150-250 דולר לכיסוי כלל ההוצאות הבסיסיות שלכם בחו"ל. 
  • אספו קבלות על פריטים חדשים שקניתם

בשלב זה כדאי שתדעו שהטיפול בפנייה שלכם על ידי חברת התעופה הוא לרוב אינו מידי ועלול לקחת זמן מה. לכן אחרי שמילאתם את הטפסים הנדרשים, קיבלתם את ה-PIR ווידאתם שכל הפרטים נכונים, יצרתם קשר עם חברת הביטוח והודעתם להם על אובדן הכבודה ועל הצורך להפעיל את הכיסוי הרלוונטי  - כנראה שתצטרכו להתחיל את הטיול שלכם ללא הכבודה האבודה. מכיווון שכך, משמעותי מאוד שתשמרו על הקבלות שקיבלתם על כל פריט בסיסי שתאלצו לקנות בגלל אי הגעתן של המזוודות שלכם - כלומר ביגוד, פריטי היגיינה וכודמה. בעזרת הקבלות הללו תוכלו לדרוש בהמשך פיצוי מחברת התעופה והביטוח.
  • התקשרו עם חברת התעופה באופן יומיומי והישארו מעודכנים במצב הכבודה האבודה שלכם

בכל משך זמן השהייה שלכם בחו"ל דאגו להתעדכן תדירות עם חברת התעופה לגבי סטטוס המזוודה שלכם. חברות התעופה מחויבות לעדכן אתכם במצב החיפוש והאיתור של הכבודה. אם היא לא הגיעה תוך מספר ימים - פנו שנית לחברת הביטוח שלכם, מכיוון שאתם עשויים להיות זכאים לפיצוי נוסף מלבד הפיצוי הראשוני שקיבלתם מהם, זאת בהתאם לתנאי הפוליסה שלכם.

הכבודה אבדה לחלוטין - מה עושים?

אם בסופו של דבר יתברר כי הכבודה שלכם אכן אבדה ללא שוב, סביר להניח שתהיו זכאים לפיצוי מא מחברת התעופה. את המענה הסופי מהחברה בנוגע לזכאותכם אתם אמורים לקבל בתוך 21 יום מרגע הנחיתה  - זאת אומרת שאולי כבר תחזרו ארצה עד אז. בכל מקרה, היו סבלנים, ואם אכן קיבלתם הודעה על אובדן מוחלט של הכבודה מחברת התעופה - פנו שוב לחברת הביטוח ממנה רכשתם את פוליסת ביטוח הנסיעות לחו"ל וידעו אותה בכך. הגישו את האישורים הנדרשים, ואם תנאי הפוליסה שלכם אכן מאפשרים, זאת תוכלו לקבל פיצוי נוסף גם מחברת הביטוח. 

אל תאבדו את הראש: לפני כל נסיעה השוו פוליסות, וודאו שיש כיסוי על אובדן כבודה - וטוסו בראש שקט

  הגעה ליעד ללא המזוודה יכולה להיות מצב מתסכל ומדאיג, אך עם הידע והכלים נכונים להתמודדות תוכלו להתגבר על הסיטואציה הזו בצורה יעילה ונכונה. ביטוח נסיעות לחו"ל הוא חלק בלתי נפרד מהכנות לנסיעה, ויכול לספק לכם את הביטחון והשקט הנפשי במקרה של אי הגעת כבודה. השוואת ביטוח נסיעות לחו"ל תעזור לכם למצוא את הפוליסה המתאימה ביותר לצרכים שלכם, ולהבטיח שאתם מוגנים בכל מצב - גם בגין אי הגעתם של המזוודות או התיקים שלכם. 

אנחנו ממליצים לכם בחום לנצל מבעוד מועד את מנוע השוואות הביטוח החכם של Bestie כדי להיות בטוחים שהפוליסה שאתם רוכשים היא הכי משתלמת וגם מכסה אתכם במקרים של אובדן גניבה. הזינו את יעד הטיסה שלכם ואת תאריכי היציאה והחזרה שלכם מהארץ, ובכמה קליקים פשוטים תקבלו מגוון הצעות לביטוח נסיעות מחברות הביטוח המובילות בארץ. השוו בין הפוליסות השונות, בדקו שכולן מציעות לכם כיסוי ראוי על אובדן כבודה - ובחרו מהן את המשתלמת ביותר. גם שווה וגם יחסוך לכם טרחה וכאב ראש. טיסה נעימה!