איך למצוא ביטוח רכב זול ב-2024

אחד מהמרכיבים שכמעט תמיד משחק תפקיד מרכזי בהחלטות שונות בחיים, הוא המחיר. כמה עולה בכסף אותו פריט, שירות או מוצר שאנו מבקשים לעצמנו – כשהסכום הנתון צריך לשקף את איכותו ומאפייניו. מרכיב המחיר בא לידי ביטוי בשלל תחומים - מעבר דירה, אימוץ חיית מחמד חדשה, בחירת חברת סלולר, וכמובן שבבחירת ביטוח רכב, כשלעיתים רבות מהווה אחת מההוצאות המשמעותיות בבית הישראלי הממוצע, אז איך מוצאים ביטוח רכב זול ומשתלם כשיש מגוון אופציות? איך מחליטים מה לבחור? בסטי כאן כדי לעזור.

איך אדע איזה ביטוח רכב הכי מתאים לי?

הסיבות, הצרכים ואפילו התדירות של השימוש ברכב משתנים מאדם אחד לאחר, בהתאם לזאת, יכולים להיות מגוון רחב של שיקולים העומדים בינם לבין בחירת ביטוח הרכב, אך ישנם 3 פרמטרים עיקריים שיחזרו על עצמם בכל מצב, ויימצאו אצל כמעט כל אחד מאיתנו:
  1. אם הנושא הכספי הוא האחד שהכי מטריד אתכם, אתם יכולים להסתפק בביטוח החובה שמכסה את הנזק שנגרם לגופכם בלבד, אך חשוב לציין כי הוא לא יסייע במידה ורכבכם ייגנב, יפגע או אם יגרם נזק לאדם שיושב אתכם ברכב. תוכלו לקרוא פרטים נוספים במאמר מחיר ביטוח חובה לרכב.
  1. במידה ואתם מחזיקים ברכב ישן מאוד, שהערך שלו נמוך ואתם מרגישים שכבר אין טעם להשקיע בתיקונים השונים הנדרשים במידה ונפגע בתאונה, גניבה, או תנאי מזג האוויר, או לחילופין, אם יש לכם רכב שאתם נוהגים בו לעיתים רחוקות מאוד - יכול להיות שהאופציה הביטוחית המתאימה לכם ביותר היא ביטוח חובה וצד ג'.
  1. מנגד: כאשר בידיכם רכב יוקרתי שהשקעתם בו את מיטב כספכם, או כזה שיקר מאוד לליבכם ואתם משתמשים בו על בסיס יומי, מתחזקים אותו כדי שיהיה כשיר לנסיעה, יישאר על הכביש לפרק זמן ארוך ככל הניתן -  האופציה האידיאלית עבורכם היא ביטוח מקיף, שיכסה את מבחר הנזקים שעלולים להיגרם מעצם השימוש ברכב: פגיעה ברכב עצמו, פגיעה בשותף לנסיעה, גניבות או נזק לרכוש של אדם אחר (גדרות, חצרות, עמודי חשמל ועוד). ראו גם, מה מכסה ביטוח מקיף?

מה משפיע על המחיר?

ישנם מספר גורמים שיכולים לייקר או להוזיל את ביטוח הרכב, לעיתים הם נובעים מאופיין של הפוליסות עצמן, וכדאי להכיר אותם:
  1. סכום ההשתתפות העצמית שנקבע בפוליסה - המבוטח יכול לשנות את מחיר ההשתתפות ואפילו לבטל אותו אך זה יבוא לידי ביטוי בשקלול המחיר הסופי.
  1. שירותי גרירה ודרך - הם כלולים בחלק מהפוליסות, ובחלקן האחר הם ניתנים בתוספת תשלום.
  1. מאפייני הנהג - במידה ומדובר בנהג צעיר, על אחת כמה וכמה נהג חדש, זה משפיע על מחיר הביטוח ומעלה אותו משמעותית.

4 דרכים לקצץ במחירי הביטוח

הביטוח המקיף אכן יקר יותר ממקביליו בשוק אך יש לזכור שני דברים, כשמחפשים ביטוח רכב מקיף הכי זול במנוע החיפוש של בסטי. הראשון הוא שמחירי הביטוח משתנים בהתאם למאפייני המבוטח והרכב שברשותו, והשני, הוא שניתן להוריד את מחירי הביטוח בדרכים שונות. הנה 4 מהן: 
  1. לוותר על סוכן הביטוח - בעלי רכבים רבים מעדיפים לרכוש את ביטוח הרכב שלהם דרך סוכן. סוכן הביטוח מספק מענה אנושי, עונה על כל השאלות, מציג את כל האופציות שברשותו ומשאיר פתח להתמקחות על מחירי הביטוח. ועדיין, הוא מקבל עמלה על כל ביטוח שאתם סוגרים דרכו, מה שמקפיץ את המחיר הסופי. לעומת זאת, כשרוכשים ביטוח רכב באונליין, באופן עצמאי, ללא תיווך של סוכן, מוצאים ביטוח רכב מקיף הכי זול בקלות וביעילות.
  2. לבדוק אם מגיעה לכם הנחה - הפרטים האישיים שלכם ומאפייני הרכב, יכולים לשחק לטובתכם בתחום הביטוח. אם למשל אתם שומרי שבת, מחזיקים ברכב שני או רכב שנוסע מעט - ציינו זאת במקום המתאים באתר בסטי, ותגלו הצעות ביטוח מעניינות במחירים אטרקטיביים. מתוכן תבחרו ביטוח רכב מקיף הכי זול, בדיוק בשבילכם.  
  3. להתקין מערכות מיגון ובטיחות ברכב - ככל שהרכב שלכם מצויד במערכות בטיחות וטכנולוגיות מתקדמות יותר (כגון: מערכת התרעה על סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי רכב בשטח מת, התראה על עייפות או היסח דעת הנהג, התרעה על שכחת ילדים ברכב ועוד), כך יורד הסיכון למעורבות בתאונות, ואיתו מחיר הביטוח המקיף.
  4. להגביל את מספר הנהגים בפוליסה שלכם -  אם כמה שהייתם רוצים שכל נהגי הבית יוכלו להנות מהרכב המשפחתי, תופתעו לגלות שמשתלם לכם הרבה יותר לברור אותם בפינצטה. חברות ביטוח מעניקות הנחה למבוטחים שבוחרים שרושמים את הביטוח שלהם תחת האופציה ''נהג/ת יחידה'', 2 נהגים (חלקן אף מעניקות הטבה לבני זוג) או 3 נהגים הצפויים לנהוג ברכב המבוטח. כשמחפשים ביטוח רכב מקיף הכי זול בבסטי, בוחרים את מספר הנהגים ומציינים את פרטיהם, מגיעים למגוון הצעות מעניינות וסוגרים ביטוח תוך 2 דקות.

כיצד ניתן להשוות בין מחירי ביטוח?

כדי להשוות בין מחירי פוליסת הרכב של חברות שונות, או אפילו בין פוליסות של חברה ספציפית, מומלץ וראוי לעשות סקר שוק, לברר מה בדיוק אתם מחפשים, אילו פרמטרים הכי חשובים לכם בבחירת הפוליסה, על אילו שירותים אתם לא מוכנים לוותר ויהי מה, ובאילו מקרים דווקא כן תתפשרו, אם בכלל. סקר השוק שלכם מתקצר משמעותית הודות לבסטי - שחוסכים לכם המון זמן, אנרגיה ובסופו של יום, גם כסף, לעיתים לא מעט.

ביטוח רכב מקיף הכי זול - האם בהכרח הכי משתלם?

כל נהג ונהגת בישראל היו רוצים למצוא ביטוח רכב מקיף הכי זול שרק אפשר, שגם ייתן להם את רשת ההגנה הביטוחית היעילה ביותר. אך לא תמיד כדאי ללכת על המחיר הנמוך ביותר. כי אולי באותו רגע תרגישו שניצחתם, שילמתם פחות על ביטוח הרכב, אבל בטווח הארוך זה יעלה לכם ביוקר.  חשוב להכיר את הצרכים שלכם ולהיות קשוב להם, להתאים את המעטפת הביטוחית לסוג הרכב שלכם (מודל, דגם, שנת ייצור) והאופן שבו אתם משתמשים בו. כן, גם אם זה אומר להוסיף לחוזה הביטוח עוד כיסוי אחד בתשלום. כי ברגע האמת, אותו כיסוי יכול לעשות את ההבדל בין חוסר אונים מוחלט לבין מצב שהוא לא נעים לכל הדעות אך בהחלט פתיר, ולחסוך לכם לא מעט כסף על תיקונים, חלפים ושלל מצבים אחרים. 

אם כן, על אילו כיסויים לא מוותרים בביטוח המקיף?

כשאתם עוברים בין אופציות שונות בחיפוש אחר ביטוח רכב מקיף הכי זול, מתחילים לגבש את ביטוח הרכב הבא שלכם יש כמה כיסויים שלא תרצו להשאיר בצד הדרך. הראשון הוא כמובן שירותי דרך וגרירה, כתב אישור המספק לכם מעטפת שירותי ''עזרה ראשונה'' לרכב - הסעה למוסך, התנעה מחדש, ביצוע תיקונים קטנים ועוד. כי גם כשנוהגים בצורה זהירה ועירנית - אי אפשר לדעת מה עלול לקרות בדרך. הכיסוי השני שחשוב מאוד לכלול בארסנל הפוליסה שלכם - כיסוי להגנה משפטית. בחלק מפוליסות הביטוח המקיף וביטוח צד ג', כיסוי זה מגיע ''בילד אין'', כחלק מהפוליסה, בעוד שבאחרות הוא מוצע כתוספת בתשלום. תלוי באיזו חברה בודקים. כיסוי זה יבטיח שבעת הצורך, יהיה לכם ''גב'' מחברת הביטוח. במצבים שתביעות צד ג' יגיעו לכותלי בית המשפט, היא תדאג לספק לכם עורך דין מטעמה שייצג אתכם מול צד ג', או לשלם לכם פיצויים על התשלום לעורך הדין שהבאתם מטעמכם.  ולבסוף, רכב חלופי - עם כיסוי זה, גם כשהרכב שלכם נכנס למוסך (עקב תאונה בדרגת טוטאל לוס, נזקי ניסיון גניבה או אסון טבע), יכולת הניידות לא נפגעת. אתם ממשיכים לנהוג כרגיל, תרתי משמע, עד שהרכב שלכם מוכן לשוב לכביש. ברוב המקרים זה ייקח בסביבות ה-30 יום, אם כי משך הזמן עשוי להשתנות מעט בהתאם לתנאי החברה המבטחת. 

ביטוח רכב זול: שיטה מנצחת

לאחר שערכתם סקר שוק מקיף וקיבלתם מושג באילו חברות ביטוח תהיו מעוניינים לבטח את הרכב שלכם, הגיע הרגע לגשת לשלב הבא - החיפוש אחר ביטוח רכב זול במיוחד בשבילכם. אנחנו בבסטי פיצחנו את השיטה לביטוח רכב זול מנצח: ביטוח רכב בפחות מ-5 דקות. הסוד שלנו? התאמת הפוליסות השונות במאגר לנתוני הנהג והרכב באופן המדויק ביותר. כל הצעות הביטוח שמופיעות בתוצאות החיפוש קשורות בקשר הדוק לפרטים שלכם, הצעות שאינן מבוססות על פרטי הנהג והרכב פשוט לא יופיעו. כבר מההתחלה אתם יכולים למקד את החיפוש בהתאם לפרמטרים המשמעותיים ביותר עבורכם, כגון השתתפות עצמית או המלצת הגולשים ולהגיע להצעות ביטוח חובה/צד ג' או חובה/מקיף, מפתיעות ומעניינות. אנחנו בבסטי חושבים מחוץ לקופסה. בעוד שחברות הביטוח בישראל, מהפניקס ועד מנורה מבטחים, מתייחסות לכל ''הפרטים היבשים'' של כל נהג באותו אופן (מעלות את מחירי הביטוח לנהגים צעירים, נמנעים מלבטח נהג עם תביעות ביטוח מרובות ו/או עבר פלילי, מצ'פרים נהגים זהירים ועוד), אצלנו תוכלו לבדוק מאפיינים, לכאורה טריוויאליים, בפרופיל האישי שלכם, ולהטות את דמי הביטוח כלפי מטה. כך למשל תוכלו לסמן שהרכב שלכם נוסע מכסת ק''מ מסוימת בשנה ולציין את הטווח (מבין האופציות הנתונות), לסמן אם אתם מתגוררים בקיבוץ, או למשל אם הרכב שלכם לא נוסע בשבת, ולגלות הצעות ביטוח רכב זול ממיטב חברות הביטוח בשוק. רוצים לראות הצעות מפי חברות ספציפיות? סמנו אותן במקום המתאים ותחפשו רק מה שאתם צריכים.

הכי פשוט, הכי חכם

באתר של בסטי תוכלו למצוא מגוון ביטוחים של החברות המוכרות, מביטוח נהג חדש ועד ביטוח רכב לפי קילומטר או ביטוח רכב יומי ומידע שהוא חיוני וקריטי לקבלת ההחלטה שלכם, במגוון נושאים הקשורים לפוליסה. אלו מכם שקצת חדשים בתחום יכולים להציץ במילון מונחי ביטוח הרכב ואז להבין בדיוק מה הם מחפשים. האתר של בסטי מנוסח בשפה פשוטה, קלה להבנה, חדה וממוקדת שלא משתמעת ל-2 פנים, כך הוא מנגיש לכם נושא מורכב ורחב כמו ביטוח רכב - בצורה יעילה, חכמה ונעימה.

ביטוח רכב זול: מצאתם פוליסות שאהבתם? אנחנו ניקח את זה מכאן

לאחר שהשתמשתם במסננים השונים באתר, עברתם על הצעות הביטוח שעלו בגורל ומצאתם מספר פוליסות שפשוט תפורות עליכם, אנחנו לוקחים את המושכות לידיים. אתם לא צריכים לשבור את הראש ולנסות למצוא יתרונות של פוליסה אחת על פני אחרות, אלא פשוט לסמן את שלושת הגדולות שלכם. אנחנו נשווה אותן בשבילכם - בקליק. כיצד? נערוך השוואת מחירי ביטוח רכב פשוטה וזריזה - נציב את הפוליסות שאהבתם זו מול זו על כל תנאיה והרחבותיה ונדגיש בפניכם את האלמנטים שעושים את ההבדל (גובה השתתפות עצמית, תוספת או היעדר כיסוי מסוים). באופן הזה, מגבשים החלטה במהירות ובחוכמה. כך נוודא שאתם רוכשים את הצעת הביטוח האיכותית והנוחה ביותר, זו שמשקפת את שגרת השימושים שלכם ברכב הפרטי, ומספקת מענה רחב ומעמיק לצרכים שלכם, בכל פעם שאתם עולים לכביש. כשאתם רוכשים ביטוח רכב בבסטי אתם יכולים לרכוש ביטוח רכב זול שמגיע עם כל הכיסויים הנחוצים בילד אין או לחילופין לרכוש פוליסה צנועה ולהוסיף עליה כיסויים מתאימים בהמשך הדרך. מעוניינים במידע נוסף על עולם ביטוח הרכב? היכנסו לעמוד שאלות ותשובות ותגלו את כל המידע שיעזור לכם למצוא ביטוח רכב זול, משתלם ואישי!

מה הלאה?

ביטוח רכב יכול להיות הוצאה לא קטנה, ולכן חשוב למצוא ביטוח רכב זול יחסית שעונה על מגוון הצרכים והשימושים שלכם. לשם קיצור תהליכים, אתם מוזמנים לאתר בסטי, שם תמצאו מגוון רחב של ביטוחים ממיטב החברות בארץ, והמון מידע בנושא, כאשר הכל מונגש לכם בשפה פשוטה ומדויקת. כך תוכלו להשוות בין מבחר ענק של ביטוחים, בקלות וביעילות, עד שתמצאו את הביטוח המושלם ביותר עבורכם.