איך סטודנטים יכולים לחסוך בביטוח רכב?

סטודנטים נמצאים בשלב בחייהם שבו הם יוצאים לדרך עצמאית לראשונה. הם מתחילים ללמוד תחומים שונים במטרה לפתח קריירה, רבים מהם עוזבים את בית ההורים ויוצאים להתגורר לבד או עם שותפים. מלבד האתגרים הללו, חייו של הסטודנט הממוצע גם מלאים בהוצאות - בין אם מדובר בשכר הלימוד, תשלומי שכר דירה, הוצאות מחייה כמו חשמל ומים, ואם הם מחזיקים ברכב – אז יש גם את כל ההוצאות על דלק, תחזוקה, וטיפולים. מעבר לכך, ישנו גם התשלום על ביטוח רכב, שהוא חלק בלתי נפרד מההוצאות הנלוות להחזקת מכונית. אז איך יכולים סטודנטים למצוא ביטוח רכב שמתאים לתקציב שלהם ועדיין מספק את הכיסוי הנדרש? בין אם אתם סטודנטים בעצמכם ובין אם אתם הורים או קרובים לכאלו - אספנו לכם כאן כמה טיפים שיכולים לעזור לכל סטודנט באשור הוא לחסוך בביטוח הרכב ולקבל החלטות נבונות יותר.

ביטוח חובה - הכרחי לכל נהג

הדבר הראשון וההכרחי ביותר עבור כל נהג, וכמובן גם לסטודנטים שביניכם, הוא ביטוח חובה. על פי החוק, אסור לנהוג ברכב ללא ביטוח חובה, ולכן מיד לאחר רכישת הרכב יש לדאוג לפוליסה מתאימה. ביטוח החובה מכסה נזקים גופניים שעלולים להיגרם כתוצאה מתאונת דרכים, לנהג ולנוסעים ברכב.  ב-Bestie, פלטפורמת השוואת הביטוחים המובילה בישראל, תוכלו למצוא מגוון הצעות לביטוח חובה בהתאמה אישית, כך שהפוליסה תתבסס על נתוני הרכב ועל הפרופיל האישי שלכם. בוודאי שתוכלו למצוא שם גם שלל הצעות משתלמות במיוחד שמתאימות לסטודנטים שרוצים לחסוך בביטוח הרכב. 

נהגים צעירים ופוליסות מותאמות

רוב הסטודנטים, במיוחד אלו הלומדים לתואר הראשון שלהם, משתייכים לקטגוריית הנהגים הצעירים. רבים מהם נמצאים מעט אחרי סיום  שירותם הצבאי, חלקם נהגים טריים לגמרי ואחרים נוהגים ברכב רק מספר שנים בודדות. כדאי לדעת שקטגוריית נהג צעיר נחשבת לרוב ליקרה יותר בכל הקשור לביטוחי רכב, זאת מכיוון שכל הנתונים מראים כי הסיכון לתאונות דרכים גבוה יותר בקרב נהגים צעירים. עם זאת, ישנן פוליסות מותאמות לנהגים צעירים המאפשרות לחסוך,ומומלץ לבדוק אותן ראשית כל.  בנוסף, ישנם כמובן סטודנטים בגילאים מתקדמים יותר עם ניסיון רב יותר על הכביש, שנוהגים מזה שנים רבות. במקרה שלהם הביטוח יכול להיות זול יותר בהתבסס על וותק הנהיגה והיסטוריית הנהיגה שלהם. ככל שהנהג ותיק יותר עם היסטוריית נהיגה נקייה מתאונות, כך ייתכן שיוכל למצוא ביטוח בעל פרמיות נמוכות יותר.

ביטוח רכב לסטודנטים - רכבים משומשים ופתרונות מותאמים

לרוב הסטודנט הממוצע לא נוהג ברכבים הכי חדשים שיש, אלו שיצאו בשנה האחרונה, אלא מסתפק ברכב ישן יותר מדגם בן 5, 8 ואפילו 10 שנים. רכבים אלו זולים יותר ברכישה, אך גם משפיעים על עלויות הביטוח. במקרה כזה, סטודנט שמעוניין לחסוך יכול לשקול להישאר עם ביטוח חובה בלבד, שיספק כיסוי במקרה של תאונה גופנית, עם כי מומלץ תמיד להוסיף לכל הפחות ביטוח צד ג' - שיכסה נזקים לרכוש של צד שלישי במקרה של תאונה. ביטוח צד ג' נחשב לפתרון זול בהרבה מביטוח מקיף, והוא מספק מענה טוב לסטודנטים שלא מחזיקים ברכבים סופר יקרים.

ביטוח מקיף - איך להוזיל עלויות?

ביטוח מקיף לרכב נחשב באופן טבעי ליקר יותר, אבל הוא מעניק הגנה מקיפה ומכסה מקרים כמו גניבה, הצפות, ונדליזם ותאונות דרכים שגורמות לנזק לרכב עצמו. סטודנטים שמחזיקים ברכב ישן אולי יחשבו שלא שווה להשקיע בביטוח מקיף, אבל במקרים של גניבה או נזק כבד לרכב - שלא פוסחים על סטודנטים - הביטוח יכול להעניק פיצוי כספי משמעותי.  ניתן להוזיל את עלות הביטוח המקיף למשל באמצעות הגדלת סכום ההשתתפות העצמית (אם אתם יודעים שנהיגתכם טובה ולא צפויות לכם תביעות בטוח) או על ידי הורדה או אי הכללה תוספות שאינן קריטיות מהפוליסה, כמו למשל ביטוח למערכות סאונד ושמע. עם זאת, לא כדאי לוותר על שירותי דרך וגרירה – מדובר בתוספת זולה אך חשובה, שמספקת שירותים כמו תיקוני דרך, החלפת גלגל במקרה של פנצ'ר, גרירת הרכב במקרה של תקלה ועוד.

ביטוח על פי מאפייני הנהיגה ברכב 

ישנם סטודנטים, צעירים לרוב, שאינם מחזיקים במכונית פרטית משלהם אלא נוהגים מדי פעם לפעם במכונית המשפחתית של הוריהם למשל. במקרים כאלו, כדאי מאוד לבדוק האם ניתן היא להוסיף את הסטודנט לפוליסת ביטוח לנהג זמני, המיועדת בין השאר לצעירים שנוהגים במכונית רק בחופשות, חגים או בסופי שבוע. גם כאן, ניתן למצוא הצעות מותאמות לסטודנטים. כאמור, אחת האפשרויות שיכולות להוזיל עלויות לסטודנטים היא ביטוח לפי קילומטר. זהו פתרון שמתאים לסטודנטים שלא נוהגים באופן קבוע, אלא עושים שימוש ברכב רק במקרים מיוחדים כמו נסיעות בסופי שבוע או לחופשות. ביטוח זה מאפשר לשלם רק עבור הקילומטרים שנוסעים בפועל, דבר שיכול לחסוך סכומים ניכרים לאורך השנה.

פתרונות טכנולוגיים להוזלת עלויות

כדאי לקחת בחשבון כי כיום ישנן חברות ביטוח שמציעות הנחות למי שמתקין מערכות בטיחות ברכב שלו. זה כולל אביזרים כמו מערכות התראה על סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית במצבי חירום ועוד. התקנת מערכות כאלה יכולה לא רק להוריד את מחיר הביטוח, אלא גם להקטין את הסיכון לתאונות ולשמור על ביטחון הנהגים והנוסעים ברכב. נכון שסטודנטים לא נוהגים לרכוש מערכות שכאלו מפאת מחירן שעלול להיות גבוה - אך דעו שההשקעה פה יכולה להיות משתלמת, מאחר והן מספקות גם בטיחות וגם הוזלה אפשרי בפרמיית ביטוח הרכב.

הסטודנטים כבר יודעים שהכי חכם להשוות ביטוח רכב ב-Bestie

הדרך הטובה ביותר עבור סטודנטים למצוא ביטוח רכב משתלם היא לבצע השוואת מחירים. בעזרת הפלטפורמה של Bestie, אתר השוואת הביטוחים המוביל בישראל, סטודנטים יכולים להשוות בין אינספור הצעות ביטוח רכב, כולל ביטוח חובה, מקיף וצד ג', ובין פוליסות של חברות הביטוח המובילות בישראל. השוואה זו, שנעשית תוך כמה רגעים באמצעות המנוע החכם של Bestie, תאפשר להם למצוא את הפוליסה המתאימה ביותר לצרכיהם, במחיר שהכי משתלם להם.

בשורה התחתונה, צריך לזכור סטודנטים נמצאים בשלב מיוחד בחיים שבו הם צריכים לתמרן בין לימודים, עבודה, וחיים אישיים, וכל זאת במסגרת תקציב מצומצם. רכישת ביטוח רכב היא אמנם הוצאה נוספת, אך עם התכנון הנכון והשוואת מחירים מדוקדקת, ניתן למצוא פתרונות שיחסכו כסף ועדיין יעניקו כיסוי מקיף ומותאם אישית. אצלנו ב-Bestie תמצאו מגוון פוליסות בהתאמה אישית, עם דגש על מחירים טובים לצעירים ולסטודנטים. הצעות ייחודיות המתאימות לסטודנטים ולמאפייני השימוש שלהם ברכ יכולות להקל משמעותית על ההוצאות השוטפות של כל סטודנט המחזיק רכב.