מה משפיע על עלות ביטוח לרכב?

כן, אנחנו יודעים, בחירת ביטוח רכב יכולה להיות תיק. אם אנחנו רוצים להיות צרכנים חכמים, ולא ממהרים לחדש את הביטוח שלנו באופן אוטומטי, אנחנו עשויים להיתקל במגוון רחב של הצעות ממבחר חברות ביטוח שונות, והמחירים שלהם עשויים להיות שונים זה מזה - שהופכים את כל משימת איתר הביטוח הנכון ובחירות ללא ממש פשוטה. הבדלי המחירים נובעים בין השאר, בגלל שיש לא מעט גורמים רבים המשפיעים על עלות הפוליסה המוצעת לנו - ורבים פשוט לא מכירים. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן, מכיוון שהכרת הגורמים הללו תאפשר לכם להבין טוב יותר כיצד מחושבת הפרמיה ולקבל הצעת מחיר לביטוח רכב בצורה מושכלת יותר. במדריך הבא נסקור עבורכם שבעה גורמים מרכזיים ביותר שמשפיעים לרוב על קביעת עלות ביטוח הרכב שלכם, ונסביר כיצד ניתן להשתמש במנוע ההשוואות של Bestie כדי למצוא את הביטוח המתאים ביותר במחיר הנמוך ביותר.
  1. גיל הנהג

גיל הנהג הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על עלות ביטוח הרכב. נהגים צעירים, במיוחד בגילאי 17-24, נמצאים בעיני חברות הביטוח בקבוצת סיכון גבוהה יותר לתאונות  - בשל חוסר הניסיון שלהם בנהיגה. כתוצאה מכך, הצעת מחיר לביטוח רכב עבור נהגים צעירים תהיה בדרך כלל גבוהה יותר. לעומת זאת, נהגים מבוגרים ובעלי ניסיון נהיגה רב יותר נחשבים לנהגים בטוחים יותר - ולכן יותר סביר (בתלות בגורמים הנוספים המשפיעים על המחיר) שעלות הפוליסה שתוצע להם תהיה נמוכה יותר מזו של נהגים צעירים.
  1. היסטוריית תביעות

היסטוריית התביעות שהגשתם כנגד חברת הביטוח שלהם - כמו גם היסטוריית התביעות שצד ג' הגיש נגדכם לחברת הביטוח - משפיעה רבות על מחיר הפוליסה שלכם. נהגים עם היסטוריית תביעות ארוכה נחשבים יכולים להיחשב בעיני חברת הביטוח לסיכון גבוה יותר, ולכן ידרשו מהם פרמיות גבוהות יותר. נהגים ללא היסטוריית תביעות או עם היסטוריית תביעות מצומצמת יקבלו ככל הנראה הצעות זולות יותר לביטוח הרכב.  כיצד אפשר לשפר את היסטוריית התביעות שלכם? זה פשוט מאוד - באמצעות נהיגה זהירה יותר והישמרות מתאונות. הנוסחה ברורה: שמירה על נהיגה זהירה והימנעות מתביעת הביטוח על נזקים קטנים = הנחות משמעותיות בפרמיות בעתיד. 
  1. סוג הרכב ודגם

סוג הרכב והדגם שלו הם פרמטרים שמשפיעים משמעותית על עלות הביטוח. רכבים יקרים יותר, בעלי מערכות מתקדמות או רכבי יוקרה, יהיו יקרים יותר לביטוח מכיוון שעלות התיקון או ההחלפה שלהם גבוהה יותר. באותו אופן גם רכבים עם מנוע חזק בצורה משמעותית או רכבים שמועדים לגניבה יהיו יקרים יותר לביטוח. לכן בעת שאתם בוחרים רכב חדש, כדאי לבדוק את דירוג הבטיחות שלו ואת עלויות הביטוח הצפויות עבורו. רכבים שמצוידים במערכות בטיחות מתקדמות ועלויות תיקון נמוכות יקבלו הצעות מחיר ביטוח משתלמות יותר.
  1. שנת הייצור

עוד גורם חשוב בקביעת עלות הביטוח הוא השנה שבה יוצר הרכב שלכם. רכבים חדשים יותר יהיו יקרים יותר לביטוח מאשר רכבים ישנים, כיוון שעלות התיקון שלהם גבוהה יותר והם חשופים לבלאי מהיר יותר. מצד שני צריך לקחת בחשבון שרכבים חדשים מצוידים לעיתים קרובות יותר במערכות בטיחות מתקדמות - מה שדווקא יכול להוזיל את העלות, כך שזה מאוד תלוי באיזון שבין שני הדברים. מהו הגיל האופטימלי של הרכב כדי לקבל הצעת ביטוח זולה יותר, אתם שואלים? באופן עקרוני, נראה שרכבים בני 2-5 שנים נחשבים לאופטימליים מבחינת עלות הביטוח. הם לא ישנים מדי כדי להוות סיכון גבוה לבלאי, ולא חדשים מדי כדי להיות יקרים לתיקון.
  1. מקום המגורים

גם המקום שבו אתם מתגוררים מהווה פקטור בקביעת עלות הביטוח. אם אתם גרים באזור שבו שיעור גבוה של תאונות או גניבות רכב, כנראה שתקבלו הצעת מחיר לביטוח רכב גבוהה יותר. לעומת זאת, מגורים באזור שקט ובטוח עשויים להוריד במידה מסוימת את המחיר. כדאי לדעת שחברות הביטוח מתחשבות גם בתנאי הכביש ובתשתיות המקומיות בעת חישוב הפרמיה.
  1. תדירות השימוש ברכב

נהגים שנוהגים מעט ומחזיקים ברכב בעיקר לצרכים אישיים, ייהנו מפרמיות נמוכות יותר מאשר נהגים שנוסעים הרבה ומשתמשים ברכב לנסיעות ארוכות. לכן צמצום הנסיעות ברכב, מעבר לתחבורה ציבורית או נסיעה בשיטת הרכב השיתופי יכולים להפחית לכם בשורה התחתונה את עלות הביטוח. בנוסף, דעו גם כי רוב חברות הביטוח מציעות לעיתים פוליסות "תשלום לפי שימוש" (Pay-As-You-Drive) המותאמות לנהגים שנוסעים מעט - אז אם אתם מאלו, חפשו פוליסות מהסוג הזה.
  1. מערכות בטיחות ברכב

רכבים המצוידים במערכות בטיחות מתקדמות, כמו מערכות למניעת התנגשות, בקרת יציבות אלקטרונית ומערכת זיהוי שטח מת, ייהנו ככל הנראה מפרמיות נמוכות יותר. מערכות אלו מפחיתות את הסיכון לתאונות ומקטינות את הסיכוי להגשת תביעות, ולכן חברות הביטוח מעניקות הנחות לנהגים שמתקינים אותן. אם גם אתם רוצים לקבל הצעת ביטוח רכב במחיר אטרקטיבי יותר - התקינו במכונית שלכם מערכות כמו מצלמות אחוריות, חיישני חניה, מערכת לזיהוי סטייה מנתיב או מערכת בלימת חירום אוטומטית, שיכולות להוזיל משמעותית את עלות הביטוח ולהגביר את תחושת הביטחון והאחריות שלכם על הכביש.

אז איך תמצאו הצעת ביטוח רכב שתתאים לכם בול?

כפי שכבר אמרנו, ונחזור ונדגיש, הבנת הגורמים שמשפיעים על עלות ביטוח הרכב שלכם יכולה להיות המפתח עבורכם לקבלת הצעת מחיר לביטוח רכב שמתאימה ביותר לצרכים שלכם - וכך לחסוך משמעותית בהוצאות. עוד דרך מעולה לחסוך בהוצאות על ביטוח היא להשוות מחירי ביטוחי באתר של Bestie - אתר השוואת הביטוחים המוביל בישראל שמאפשר לכם לבצע השוואת מחירים ותנאים בצורה קלה ומהירה, ולמצוא את הפוליסה המשתלמת ביותר עבורכם. 

כל מה שאתם צריכים לעשות זה להיכנס למנוע ההשוואות החכם של Bestie, להזין את פרטיכם ואת פרטי הרכב שלכם - ותוך כמה קליקים ורגעים תקבלו מבחר של הצעות ביטוח רכב מחברות הביטוח המובילות בישראל. השוו בין ההצעות, בדקו איזו פוליסה היא המשתלמת ביותר עבורכם - ובחרו הצעת ביטוח רכב שבאמת שווה את זה, כזו שתבטיח שתקבלו את הכיסוי הרחב ביותר במחיר הנמוך ביותר, תוך התאמה אישית לצרכים ולמאפיינים שלכם. הקפידו לבדוק את כל האפשרויות ולהשוות בין הפוליסות כדי לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם.