רצף ביטוחי רכב - תשובות לשאלות נפוצות

ביטוח רכב מהווה הוצאה כספית לא קטנה שכל בעל רכב צריך להוציא במהלך השנה, ויש אפילו משפחות עם יותר מרכב אחד שנאלצות לשלם אלפי שקלים בשנה על ביטוחי רכב, כשלא תמיד הן יודעות מה באמת כולל הביטוח והאם ניתן להשיג ביטוח רכב במחיר נמוך יותר. אז איך ניתן להוזיל עלויות? אחת האפשרויות לעשות זאת היא במקרה שיש לכם עבר ביטוחי נקי, מצב שככל הנראה יאפשר לכם לקבל הנחה מחברת הביטוח. מה זה עבר ביטוחי והאם ניתן להשיג ביטוח רכב זול ללא עבר ביטוחי? למה זה בכלל מאפשר לקבל הנחה? ואיפה ניתן למצוא אתר להשוואת מחירי ביטוח רכב שיציג את המחירים העדכניים בשוק ויאפשר לכם להשיג את המחיר הכי משתלם לביטוח הרכב שלכם? כל התשובות לפניכם!

בבואכם לעשות ביטוח לרכב, יש גורמים רבים שמשפיעים על מחיר הביטוח, ביניהם מין הנהג, גיל הנהג, סוג הרכב, שנת הייצור שלו, האם קיימים אמצעי מיגון ובטיחות ברכב, כמה נהגים עתידים לנהוג ברכב והאם מישהו מהנהגים הוא נהג צעיר או נהג חדש, מה סכום ההשתתפות העצמית, מה ותק רישיון הנהיגה של המבוטח, אילו שירותים כלולים בביטוח ועוד. 

מה זה רצף ביטוחי רכב?

גורם משמעותי שמשפיע גם הוא על מחיר הביטוח ועשוי להוזיל לכם באופן משמעותי את העלויות, הוא רצף ביטוחי רכב. אם יש למבוטח עבר ביטוחי רכב בשלוש השנים האחרונות הקודמות למעמד הרכישה, הוא ישלם הרבה פחות ממבוטח שאין לו עבר ביטוחי רכב בשנים האחרונות, בין אם בגלל שהוא נהג חדש שרק כעת מתחיל את דרכו מאחורי ההגה, בין אם זה נהג ותיק שרק עכשיו קונה לראשונה רכב או כל סיבה אחרת. 

רצף ביטוחי רכב – למה זה טוב?

טרם רכישת ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף, תרצה חברת הביטוח להכיר את עבר ביטוחי רכב שלכם, המבוטחים הפוטנציאליים שלה, לדעת אם יש לכם רצף ביטוחי רכב. הצגת העבר הביטוחי (או בשם השני שלו, טופס היעדר תביעות) תאפשר לחברת הביטוח לקבל מושג על הנהגים שאתם, האם היה לכם ביטוח רכב על שמכם בעבר ואתם כבר ותיקים ומנוסים על הכביש, האם היו לכם בשלוש השנים האחרונות תאונות דרכים קלות או קשות, האם היו לכם תביעות ביטוח רכב, שלילת רישיון או האם אתם בעצם נהגים זהירים בעלי עבר נקי על הכביש. 

חברות הביטוח ישמחו לבטח נהגים בעלי עבר ביטוחי רכב נקי ללא תביעות, והן יתפסו נהגים כאלה כמבוטחים שקטים ונוחים, שיש סיכוי טוב שהם לא "יטרידו" את חברת הביטוח ולא תהיה איתם בעיה, ועל כן נהגים זהירים אלה יקבלו הנחה במחיר הביטוח, דבר שגם נועד לעודד את המבוטחים לשאוף תמיד להיות נהגים זהירים בכביש. מן הצד השני של אותו מטבע, נהגים עם עבר של תביעות ביטוח או ללא עבר ביטוחי, לרוב יתבקשו לשלם יותר על ביטוח הרכב שלהם, כיוון שהם ייתפסו בעיני חברות הביטוח כנהגים מסוכנים או פחות זהירים, או כמבוטחים שהם תובעים סדרתיים שמנסים להוציא כסף מחברת הביטוח, במקרים בהם יש עבר של תביעות מרובות. חשוב לומר שלרוב גם מי שאין לו עבר ביטוחי יכול לרכוש בלי בעיה, בנוסף לביטוח החובה, גם ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף, אך העלות תהיה גבוהה יותר מאשר למבוטחים שיש להם עבר ביטוחי. כמו כן, ישנן חברות ביטוח שמחשיבות רק ביטוח מקיף לרכב כעבר ביטוחי שמקנה הנחה וישנן חברות אחרות שמסתפקות גם בעבר של ביטוח צד ג'.

עבר ביטוחי – מה זה?

עבר ביטוחי מציג את ההיסטוריה הביטוחית של הנהג, כך שבמסמך זה שאותו מבקשות חברות ביטוח רכב בישראל מהמבוטח בבואו לעשות ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף, ניתן לראות האם היה לו ביטוח רכב על שמו בשלוש השנים האחרונות והאם היו לו תביעות ביטוח קודמות בשנים הללו. כלומר, האם הנהג היה מבוטח והאם היה מעורב בתאונות דרכים קלות או קשות ותבע את חברת הביטוח.
עבר ביטוחי הוא אחד מהגורמים שמשפיעים באופן משמעותי על מחירי הביטוח, כשחברות ביטוח רכב בישראל נוטות להעניק הנחה במחיר ביטוח הרכב לנהגים בעלי עבר ביטוחי נקי. נהגים אלה, אשר מציגים טופס היעדר תביעות, נתפסים כנהגים זהירים מחד ונהגים מנוסים מאידך, כך שגם יש להם עבר וניסיון על הכביש וגם לא נקלעו לתאונות, ואם נקלעו לתאונות קלות אז בחרו שלא לפנות לחברת הביטוח. לעומת זאת, נהגים עם עבר ביטוחי לא נקי, אשר היו מעורבים בתאונות ותבעו מספר פעמים את חברת הביטוח לקבלת פיצויים, ייתפסו בעיני חברת הביטוח כנהגים מסוכנים או בעייתיים וכתובעים סדרתיים, ומחיר ביטוח הרכב שלהם יעלה בשל כך, לכן נדיר למצוא ביטוח רכב זול ללא עבר ביטוחי. נקלעתם לתאונה קלה עם נזק שתיקונו אמור להסתכם בעלויות נמוכות? חשבו טוב האם משתלם לכם לספוג את הנזק בעצמכם ולהישאר עם עבר ביטוחי נקי או לתבוע את חברת הביטוח ולהסתכן בכך שבפעם הבאה שתעשו ביטוח לרכב, מחיר הביטוח שלכם יתייקר.

ומה לגבי נהגים ללא עבר ביטוחי? 

חשוב להתייחס לקבוצת הנהגים שאין להם היסטוריה ביטוחית ושרישיון הנהיגה שלהם עוד טרי יחסית - הנהגים הצעירים והחדשים, שעושים את צעדיהם הראשונים בשוק הביטוח. למרות שאין להם רצף ביטוחי שיכול לסייע להם עם הוזלת הפרמיה ולמרות שהפוליסות המוצעות להם יהיו יקרות יותר באופן טבעי בשל חוסר הניסיון והנטייה להיות מעורבים ביותר תאונות - הם עדיין יכולים לרכוש ביטוח מקיף לרכב או ביטוח צד ג' במבחר מסלולי ביטוח משתלמים ומותאמים, למשל: ביטוח רכב לפי קילומטראז', ביטוח זמני למספר ימים, ביטוח רכב דיגיטלי ועוד אפשרויות שחברות הביטוח השונות מציעות על מנת לסייע להם לנהוג בבטחה ובראש שקט ליעדם. 

שליפת עבר ביטוחי בקלות באתר ''הר הביטוח''

בתור מבוטחים פוטנציאליים בחברת ביטוח נתונה, אתם תצטרכו לספר לחברת הביטוח על העבר הביטוחי שלכם. גם אם זוכרים פחות או יותר מתי עשיתם את הביטוחים הקודמים, וגם אם יודעים למנות את תביעות הביטוח הקודמות שלכם על כף היד, לא תמיד זוכרים את כל הפרטים הקטנים, ואתם לא רוצים ליפול בלשונכם מול חברת הביטוח, כי לחברות הביטוח יש גישה למאגרי מידע שמהם הן יכולות לשלוף מידע אודות המבוטח הפוטנציאלי שניצב מולן. 

אבל לא רק הן נהנות מהיכולת לבדוק את ההיסטוריה הביטוחית שלכם בלחיצת כפתור, גם אתם יכולים לשלוף מידע קריטי אודות ההיסטוריה הביטוחית שלכם, באתר ''הר הביטוח''. זהו אתר שהוקם ביוזמת משרד האוצר כדי לסייע למבוטחים לבדוק את סטטוס הביטוח האישי שלהם: אילו ביטוחים רשומים על שמם, האם יש כפל ביטוחים, חוסר ביטוח, ועל אילו כיסויים הם משלמים בשגרה. 

בהר הביטוח תמצאו מגוון רחב של פוליסות מכל הסוגים: ביטוח כללי, ביטוח בריאות, ביטוח חיים. אתר הר הביטוח הוא פשוט ונוח לתפעול, כל שעליכם לעשות זה להזין את הפרטים האישיים והתוצאות יופיעו בזמן אמת. ניתן להשתמש בממשק באחת מ-2 דרכים: בדיקה עצמאית או בדיקה מקצועית, בסיוע גורם מוסמך. כך ניתן לא רק לראות את רשימת הכיסויים, התאריכים ושמות הפוליסות באמתחתכם, אלא להבין בדיוק מה משמעותם וכך לחסוך זמן יקר ובמקרים רבים גם כסף. 

השוואת מחירי ביטוח

אז איך תמצאו הצעת מחיר משתלמת עם ביטוח הרכב המתאים ביותר עבורכם? האם יש חברה המציעה ביטוח רכב זול ללא עבר ביטוחי? וכמה באמת עבר ביטוחי נקי מוזיל את עלויות הביטוח? את התשובות לכל השאלות הללו תוכלו למצוא בבסטי, אתר להשוואת מחירי ביטוח רכב שמאפשר לחשב כמה יעלה לכם ביטוח מהסוג בו אתם מעוניינים, בהתאם לנתונים שלכם ושל רכבכם ולאפשרויות שמציעות חברות ביטוח רכב בישראל. במחשבון הביטוח של האתר תוכלו להזין מספר פרטים וביניהם תציינו האם יש לכם עבר ביטוחי והאם יש לכם תביעות או שלילת רישיון מהשנים האחרונות. בתוצאות שיתקבלו עם הצעות הביטוח השונות תוכלו לראות מגוון הצעות המחיר בטווח מחירים גדול ואף לשנות את נתוני החיפוש ולבדוק כיצד משפיע עבר ביטוחי נקי על המחיר הסופי של הביטוח. 

השוואת ביטוחי רכב

באתר Bestie להשוואת ביטוחים תוכלו להשוות מחירי ביטוח רכב ולראות את ההבדלים בין מחירי הביטוח בין החברות השונות וכן את ההבדלים במחיר בין ביטוח לנהג עם עבר ביטוחי לביטוח עבור נהג ללא עבר ביטוחי. בנוסף, בהתאם להשוואת המחירים ואם השיקולים שלכם בבחירת הביטוח הם בעיקר כלכליים, תוכלו לראות את הבדלי המחירים בין ביטוח צד ג' עם/בלי עבר ביטוחי לביטוח מקיף עם/בלי עבר ביטוחי, וכך להחליט איזה ביטוח ברצונכם לרכוש, בהתאם לנתונים שלכם ולרצונות שלכם.

אם נקלעתם לתאונה קלה ללא נזק משמעותי, מומלץ לחשוב טוב אם אתם מעוניינים לפנות אל חברת הביטוח, כיוון שצעד זה עשוי לייקר לכם את ביטוחי הרכב בשנים הבאות, ויותר מזה, מומלץ תמיד לנהוג בזהירות ולהתרכז בכביש, להקפיד על תקינות הרכב ועל עירנות הנהג, וכך להקטין את הסיכוי לתאונות, פגיעות, נזקים ותביעות מול חברת הביטוח.