הארכת ביטוח נסיעות לחו"ל – כיסוי מלא גם במהלך שהייה מוארכת

נסיעה לחו"ל תמיד יכולה להיות הרפתקה מרגשת במיוחד - אבל במקביל אליה, חיוני תמיד גם להבטיח שיש לכם כיסוי ביטוחי הולם כדי להגן על עצמך מפני אירועים בלתי צפויים במהלך החופשה. בעוד שפוליסות ביטוח נסיעות סטנדרטיות מכסות בדרך כלל נסיעות קצרות טווח, עד 180 יום בסך הכל (עד גיל 60), הארכה של הכיסוי שלכם לשהייה ממושכת - תהיה הסיבה לכך אשר תהיה - דורשת הבנה קצת יותר מעמיקה מה בדיוק עושים ואיך מבצעים את ההערכה, כדי לא להיות מופתעים באמצע הטיול.   

אז בין אם אתם יודעים מראש שעלולה להיות סיבה שבגינה תצטרכו להאריך את שהותכם בחו"ל אל מעבר למה שציפיתם בהתחלה, ובין הצורך בהארכה תפס אתכם בהפתעה - כדאי שתקראו את המדריך זה, בו נסקור את כל מה שצריך לדעת על הארכתו של ביטוח נסיעות לחו"ל. כך שתוכלו להבטיח לעצמכם כיסוי מלא במהלך שהות ממושכת, וגם תבינו מה חשיבות של ביצוע השוואת ביטוח נסיעות.  

אז למה לרוב צריכים להאריך את הביטוח? 

  ראשית בואו נבין מדוע יש צורך בהארכת הביטוח. זה קורה בדרך כלל בקרב מטיילים צעירים, הנוסעים לטיולי הרפתקנות אחרי צבא ביעדים בדרום אמריקה או במזרח אסיה, ומעוניינים להמשיך את טיולם גם מעבר למה שקבעו קודם לכן. לחלופין, מטיילים מהסוג הזה יודעים מראש שהם יוצאים למסע ארוך מהרגיל ותאריך חזרתם גמיש, לעיתים אין להם אפילו כרטיס חזור ארצה עדיין - כך שהם יודעים שבנקודה כזו או אחרת הם כנראה יצטרכו לבצע הארכה של הביטוח.   

אבל סוגיית הארכת הביטוח ממש לא מסתכמת רק במטיילים הצעירים - יש גם רבים הטסים לחו"ל כחלק משליחות, ענייני לימודים או לצרכי עבודה, ושהותם מתארכת באופן לא צפוי בגלל נסיבות שונות, שלא בהכרח תלויות בהם. גם במקרה הזה, חשוב לבוא מוכנים מראש ולדעת שאם וכאשר השהות תתארך מעבר לצפוי יש לנקוט בפרוצדורה החשובה של הארכת ביטוח הנסיעות.    

אז איך מבצעים הארכת ביטוח?

  אם זמן שהותכם בחו"ל עבר את תחום 180 הימים ואתם מעוניינים להאריך את ביטוח הנסיעות שלכם לחו"ל, תצטרכו לייצור קשר עם חברת הביטוח ממנה רכשתם את הפוליסה ולבקש ממנה לבצע את ההארכה. זה יכול לקרות באמצעות שליחת טופס ייעודי או באמצעות שיחה עם נציג החברה. יש להיארך לכך מראש ולהגיש את הבקשה לפחות מספר ימים טרם פג תוקפו של הביטוח המקורי שלכם, מאחר וחברת הביטוח צריכה לאשר את הבקשה שלכם ולבצע את ההארכה בפועל, וחבל (ואף מסוכן ולא נעים) שיהיו לכם אפילו מספר ימים שתסתובבו בחו"ל ללא כיסוי ביטוחי.  

בנוסף, צריך לקחת בחשבון שלא תמיד חברת הביטוח מאשרת את הבקשה להארכת הביטוח בקלות יתרה. נציגי החברות המבטחות צריכים לבחון ולשקול את בקשתכם לפי תנאי הפוליסה הקיימים שלכם, כמו גם בהתאם לפרמטרים שונים ושיקולי דעת שנתונים ברשותם. על מנת לאשר את הבקשה, עשויה חברת הביטוח לבקש מכם מידע מדויק לגבי הסטטוס האישי שלכם כעת, איפה אתם מטיילים ומהי הסיבה שאתם מבקשים את ההארכה. יכול אף להיות שהחברה תבקש מכם לבצע פרוצדורה מיוחדת, כגון הגשת הבקשה בטופס מיוחד ובפורמט אחר - כדי שכל המידע הנחוץ לאישור הבקשה יהיה פרוס בפניהם.  

 אם אתם רוצים לדעת מראש מה הם תנאי הפוליסה שלכם, ולהבטיח שהם המשתלמים ביותר עבורכם, מומלץ שתבצעו השוואת ביטוח נסיעות לחו"ל לפני שאתם בוחרים איזו לרכוש, וכך גם תוכלו לסקור את התנאים של כל אחת ואחת.      

כך תערכו מראש להארכת הביטוח - 3 טיפים שכדאי להכיר

  בכל מקרה של נסיעה לחו"ל שיש לכם תחושה שאולי תתארך, מסיבה כזו או אחרת, כדי לעשות מראש את ההיערכות הדרושה. בעזרת 3 הטיפים הבאים תבינו מה הם הדגשים החשובים ביותר להתכוננות וההתארגנות הזו:
  • בררו את האופן שבו מתבצעת הפרוצדורה - אל תשאירו את הדברים ליד הגורל, שאלו מראש את סוכן הביטוח או את נציגי החברה המבטחת שבה רכשתם את הפוליסה כיצד מבצעים את ההארכה בפועל. כך תוכלו לדעת בדיוק איך לנהל את כל האירוע מרחוק, אם תדרשו לכך.
  • חלקו את האחריות אם מישהו שנשאר בארץ - תנו למישהו שאתם סומכים עליו ונשאר בארץ כאשר אתם בחו"ל את פרטי הפוליסה שלכם - ובמקרה ותצטרכו זאת, וודאו איתו שהוא יוכל לסייע לכם להתקשר עם חברת הביטוח לשם הארכת הביטוח. 
  • הקפידו לשמור על תאריך סיום הפוליסה - שננו במוח, כתבו על כף היד, הצמידו פתק לארנק, שימו תזכורת בטלפון - לא משנה איך, פשוט זכרו מתי הפוליסה שלכם עומדת לפוג כדי שאם וכאשר תצטרכו להאריכה, תדעו בדיוק מתי לפעול. 
 

לא רק למאריכים: השוואת ביטוחי נסיעות - רק עם Bestie

  בשורה התחתונה, חשוב מאוד להבין שהגעה למצב שבו ביטוח הנסיעות שלכם לא תקף מכיוון ששהותכם בחו"ל התארכה מסיבה כזו או אחרת ולא עדכנתם את חברת הביטוח - זה מצב מאוד בלתי נעים ויש להימנע ממנו. אז הקפידו לדעת מראש איך ומתי להאריך את הביטוח וחסכו מעצמכם אי נעימות. בנוסף כדאי גם לדעת אילו הרחבות וכיסויים כולל ביטוח הנסיעות לחו"ל שלכם - ואיזה הכי משתלם עבורכם, כדי שתוכלו לנסוע בבטחה בלי לקרוע את הכיס. בדיוק בשל כך מומלץ כאמור לבצע השוואת ביטוח נסיעות לחו"ל לפני שאתם מחליטים איזה ביטוח לקחת - ולעשות זאת באמצעות מנוע ההשוואות החכם של Bestie.   

כל מה שעליכם לעשות כאן הוא להזין את יעד הנסיעה שלכם, זמן הנסיעה הצפוי (התאריכים שידועים לכם מראש שתהיו בהם בחו"ל, ללא הארכה) ובלחיצת כפתור תקבלו הצעות ממיטב חברות הביטוח המובילות בישראל. מלבד השוואת מחיריהם, מומלץ שתעיינו בתנאיה העיקריים של כל הפוליסות, תראו אילו הכיסויים הן מציעות, מה הוא אורך התוקף שלהן וכדומה - וכך תוכלו לבחור בצורה מושכלת איזו מהן לרכוש. שווה, לא? שתהיה חופשה נעימה, עם כמה שפחות הפתעות והארכות בלתי צפויות.