מדריך פרקטי: איך להוזיל ביטוח רכב בחוכמה ובקלות?

אחת השאלות שמעניינות כל מי שמבקש לבטח את רכבו, היא כמה עולה ביטוח לרכב ואיך אפשר להוזיל ביטוח רכב. כיוון שיש חברות ביטוח וסוכנויות ביטוח רבות, וכן ישנם מספר סוגי ביטוח לרכב והמחירים מושפעים מגורמים רבים, לא ניתן לתת תשובה אחת נכונה לשאלה זו. טווח המחירים הוא גדול ויכול להיות הפרש של מאות או אלפי שקלים בין ביטוח זה לאחר. חשוב לשים לב לפרטי הפוליסה שאתם בוחרים, להשוות מחירים, לדעת מה נחוץ לכם ומה מיותר ולא לשלם סתם על דברים שאין לכם צורך בהם. ביטוח חובה הוא הביטוח הבסיסי ביותר והביטוח היחיד שחייב כל בעל רכב בישראל לעשות על פי חוק. מעבר לביטוח זה יכול המבוטח לבחור לעשות בתוספת תשלום גם ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף, שהוא הביטוח הנרחב ביותר שיש לרכב בישראל ולכן גם היקר מבין סוגי הביטוח. מחירי הביטוח משתנים בין חברה לחברה ובהתאם לנתונים שלכם ושל הרכב אותו תרצו לבטח, כך למשל המחיר יהיה שונה אם אתם מבטחים רכב יוקרה או רכב ישן. ראו גם: כמה עולה ביטוח חובה לרכב? בין הנתונים שיקבעו את המחיר נמנה סוג הרכב, שנת הייצור של הרכב, גיל הנהג, מין הנהג, ותק רישיון נהיגה, כמה נהגים עתידים לנהוג ברכב, האם מישהו מהנהגים הוא נהג חדש או צעיר, האם היו תביעות או שלילות רישיון בשנים האחרונות, האם הרכב נחשב גניב, האם אזור המגורים נחשב לאזור מוכה גניבות רכב, האם זה נחשב רכב ייחודי עם חלקי חילוף יקרים או נדירים, אילו אמצעי בטיחות ומיגון קיימים ברכב, כמה כריות אוויר יש בו, מה סכום ההשתתפות העצמית, אילו שירותים כלולים בביטוח ועוד.

איך להוזיל ביטוח רכב?

ישנם גורמים שונים שיכולים להוזיל את הביטוח שלכם, על חלקם יש לכם השפעה ועל חלקם לא, אך שווה בכל מקרה לדעת מה יכול לחסוך לכם כסף ולבדוק אם יש באפשרותכם ליהנות מהנחה במחיר. אחד הדברים שיוזילו לכם את מחיר הביטוח הוא אישור היעדר תביעות, או בשמו השני 

עבר ביטוחי

טופס זה מראה את עברו הביטוחי של המבוטח - האם היו לו תביעות ביטוח רכב בשלוש השנים האחרונות או לא. במקרה שלא היו תביעות, ייהנה המבוטח מהוזלת מחיר הביטוח. ראו גם: 3 שיטות זהב להשוואת הצעות מחיר לביטוח רכב אפשרות נוספת להוזיל את הביטוח היא להוסיף לרכב אמצעי מיגון מפני גניבה, כמו למשל אימובילייזר, איתורן או אזעקה, וכך גם ניתן להוסיף אמצעי בטיחות כמו מערכת התרעה לסטייה מהנתיב. בחלק מחברות הביטוח תוכלו לקבל הנחה בביטוח אם אתם נוסעים מעט, וכן אם אתם נהגים ותיקים או נהגים המשתייכים לקבוצות גיל מבוגרות (כך למשל, ביטוח רכב עבור נהג בן 23 יהיה יקר הרבה יותר מביטוח עבור נהג בן 53, בתנאי שלנהג המבוגר יותר לא היו תביעות והוא נחשב לנהג זהיר). עבור רכב משפחתי שישנם מספר נהגים בגילאים שונים שעושים בו שימוש, לפעמים יהיה משתלם יותר לעשות ביטוח קבוע על שם הנהגים המבוגרים יותר, ולבטח את הנהגים הצעירים של המשפחה באופן נקודתי למספר ימים, במקרים שהם מגיעים הביתה ונוהגים (כמו למשל חיילים בחופשה וכד'). סכום ההשתתפות העצמית שנקבע בביטוח משפיע גם הוא על המחיר, כך שהורדת הסכום או ביטול ההשתתפות העצמית תייקר את הביטוח, וכך גם לגבי גובה גבול האחריות במקרה של נזקים לצד ג' – ניתן להעלות את גובה הסכום אך גם צעד זה עשוי לייקר את הביטוח.

איך להוזיל ביטוח רכב - 6 שיטות שעובדות

  לרכז את כל הפוליסות של המשפחה באותה חברת ביטוח - רוב המשפחות בישראל מחזיקות יותר מרכב אחד בחניון הביתי. יותר רכבים, משמע, יותר טפסי ביטוח. במיוחד אם בנוסף לפוליסה המשפחתית הסטנדרטית, יש פוליסות נפרדות לנהגים חדשים וצעירים או נהגים מזדמנים (בן משפחה מחו''ל שבא לבקר, חבר, שכן ועוד). לידיעתכם, חברות רבות מעניקות הטבות והנחות למבוטחים עם רכב שני במשפחה. אז איך להוזיל ביטוח רכב בקלות? לשקול את האופציה לבטח את שני הרכבים של הבית באותה חברה או סוכנות ביטוח.  לצמצם את מספר הנהגים בפוליסה - איך להוזיל ביטוח רכב ולקצץ בהוצאות המכונית למשפחה בטווח הרחוק? פשוט להקטין את מספר הנהגים בפוליסה שלכם. ישנן חברות וסוכנויות ביטוח המעניקות הטבות למבוטחים שמצרפים לפוליסה את בן/בת הזוג, או 2 נהגים נוספים. אם כמה שהייתם רוצים שכל נהגי הבית יוכלו לקחת את הרכב המשפחתי לסיבוב, כדאי דווקא לברור אותם בפינצטה.  לברר לגבי זכאות להנחה - הזכרנו מוקדם יותר את הפונקציה של רכב שני במשפחה, אך מלבדה ישנם פרמטרים נוספים הקשורים בהרגלי הנהיגה שלכם, שיעזרו לכם להבין איך להוזיל ביטוח רכב. אם יש לכם רכב שנוסע מעט (אצלנו תוכלו לבחור בין מספר טווחים של קילומטרים בממוצע שהרכב נוסע בשנה), רכב שלא נוסע בשבת, או אם אתם מתגוררים בקיבוץ, סמנו זאת במקום המתאים במנוע החיפוש שלנו, ומיד תועברו להצעות ביטוח במחירים מוזלים. פוליסה נפרדת לנהג צעיר או חדש - טיפ נוסף איך להוזיל ביטוח רכב, הוא לרכוש פוליסה נפרדת לנהג חדש או צעיר. נהגים בגילאי 17-24 כמו גם נהגים טריים עם וותק נהיגה של עד שנתיים, עלולים לייקר את הפוליסה המשפחתית. ברוב המקרים, נהגים חדשים הם גם נהגים צעירים, תלמידי תיכון, חיילים או סטודנטים. על מנת לצמצם את עלויות הביטוח, מומלץ לרכוש פוליסת ביטוח רכב ליום אחד, מספר ימים או ביטוח רכב לפי קילומטר (ביטוח רכב דיגיטלי לפי שימוש, שמשלמים עליו רק כשנוהגים). כך תוכלו לאפשר לנהג צעיר או חדש בבית חופש ניידות ועצמאות בדרכים, תוך כדי שאתם חוסכים בעלויות הביטוחים.  נהגות משלמות פחות - מחקרים מוכיחים שנשים הן נהגות זהירות יותר מגברים. הן נוהגות פחות, מעדיפות רכבים בטוחים יותר, מרבות להשתמש במראות הרכב במהלך הנסיעה, פחות לוקחות סיכונים בכביש וכתוצאה מכך שיעור המעורבות שלהן בתאונות קשות נמוך בהרבה. לאור נתונים אלו, חברות וסוכנויות ביטוח רבות מציעות מסלולים מוזלים לנהגות, בניהן, סטודנטיות ואמהות. אם הנהגת העיקרית ברכב היא אישה, יש סיכוי לא רע להנחה. 

השוואת ביטוחי רכב

על מנת להוזיל ביטוח רכב ולקבל הצעות מחירי ביטוח בצורה המהירה והמקיפה ביותר, תוכלו לעשות השוואת ביטוח רכב באתר בסטי ולקבל תוצאות ממספר חברות ביטוח רכב, בהתאם לפרטים שהזנתם במערכת עליכם ועל הרכב שלכם. תוכלו גם לשנות את נתוני החיפוש בזמן אמת, לראות אילו פרטים משפיעים על המחיר, לראות מהם השירותים המרכיבים את הפוליסה ועל אילו שירותים תצטרכו להוסיף כסף כדי לקבלם.