השוואת ביטוח מקיף: מדריך לבחירה חכמה

רגע לפני שאתם מתיישבים מאחורי ההגה ונוהגים ברכב שלכם, חשוב ואף חובה לעשות ביטוח לרכב. בנוסף לביטוח החובה שבו אתם נדרשים על פי חוק, מומלץ לרכוש גם ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף, על מנת להגן על עצמכם מפני מקרים נוספים של נזקים: ביטוח צד ג' נוגע למקרים בהם גרם המבוטח נזק לצד שלישי, לבעל הרכב, לרכב או לרכוש. ביטוח מקיף כולל בתוכו גם ביטוח צד ג' וגם מכסה מקרים של גניבה, נזקים במקרה של תאונה, נזקי טבע ועוד. לפני שאתם בוחרים איזה ביטוח לרכוש, מומלץ לעשות השוואת ביטוח מקיף לרכב והשוואת ביטוח צד ג', על מנת לדעת מהם המחירים הקיימים בשוק ואיזה ביטוח מתאים עבורכם. אם בחרתם לכסות את עצמכם מכל הכיוונים ולעשות ביטוח שנוגע למירב הנזקים האפשריים ולגניבה, כלומר לעשות ביטוח מקיף, עכשיו מגיע שלב השוואת המחירים והפוליסות שמציעות חברות הביטוח השונות.

השוואת ביטוח מקיף: איך נקבעים מחירי הביטוח?

השוואת ביטוח מקיף היא כלי חדשני, מהיר ויעיל שעוזר לכם לפלס את הדרך בשוק הביטוח ולהגיע לפוליסה הנכונה ביותר בשבילכם. אך רגע לפני שנדבר על כך בהרחבה, נתחיל מהסיבה שלשמה התכנסנו - מחירי הביטוח. הגורם האחראי על הגדרת טווחי מחירי ביטוח הרכב, בשוק הביטוח בישראל, הוא המפקח על הביטוח במשרד האוצר. כל חברה וסוכנות ביטוח בשוק המקומי ממקמת את עצמה על הטווח בהתאם לשיקולי מדיניות, ניתוח סטטיסטיקות והערכות סיכונים מורכבות וקובעת את תעריפי הביטוח על בסיס 4 פרמטרים חשובים: 

  1. נתוני הנהג - הפרטים ה-''יבשים'', כגון גיל, מין, מידת הניסיון בנהיגה. אם בביטוח מקיף נתון תרצו לכלול מספר נהגים נוספים אז נלקחים בחשבון גם הפרטים שלהם. במידה ואחד הנהגים ברשימה הוא נהג צעיר (בן 17-24), הביטוח שלכם עלול להתייקר בגלל עלייה במידת הסיכון לתאונה. 
  2. מאפייני הרכב - הדגם, שנת הייצור, היצרן, כל הפרטים הללו חשובים לקביעת מחיר הביטוח המקיף. זאת מכיוון שבעיני חברות הביטוח, יש הבדל בין רכב שראה דרכים לבין רכב חדש מהניילונים, ברמת הסיכון לתאונות דרכים. בנוסף, רכב שמתקינים בו מערכות בטיחות מתקדמות, עשוי לספק לכם הטבות והנחות בביטוח, כי מדובר ברכב שערוך להתמודדות עם מגוון רחב של אתגרים בדרך ומניעת תאונה לפני שהיא מתרחשת. 
  3. היסטוריה ביטוחית - בבואכם לחדש את ביטוח הרכב עליכם לציין את כמות תביעות הביטוח שלכם ב-3 השנים האחרונות. מבוטחים פוטנציאליים עם כמות גדולה של תביעות ביטוח יצטיירו בעיני חברות הביטוח כלקוחות בעייתיים. מנגד, יש מסמך שניתן למלא במקרה שיש עבר ביטוחי נקי - ''מסמך היעדר תביעות'' ויש חברות ביטוח שמתגמלות מבוטחים על כך עם הטבות או הנחות בביטוח המקיף לרכב. 
  4. עבר פלילי - מועמדים עם עבר פלילי, לרבות שלילות רישיון מרובות או היסטוריה של עבירות תנועה, יתקשו למצוא חברת ביטוח שתסכים לבטח אותם, מנגד, נהגים אחראים ושקולים נקיים מעבירות יזכו ליחס מועדף בחברות רבות. ישנן חברות שמציעות מסלול הצטרפות מיוחד לנהגים זהירים, שמציע בדרך כלל שורה של בונוסים והנחות. 

כשעושים השוואת ביטוח מקיף בבסטי, הפרמטרים שצוינו לעיל הם הפרטים שעליהם מתבסס מנוע החיפוש כדי להציג את הצעות הביטוח הנכונות עבור כל אותם גולשים וגולשות שמעוניינים לחדש את הביטוח. 

מה חשוב לבדוק כשעושים השוואת ביטוח מקיף? 

  • כיסויים ותוספות בביטוח - כל פוליסת ביטוח מקיף מגיעה עם מספר כיסויי בסיס, לצד זה ישנם כיסויים שניתן להוסיף בתשלום, כמו כיסוי להגנה משפטית, שירותי דרך וגרירה או רכב חלופי. בבואכם לערוך השוואת ביטוח מקיף, תבדקו עם אילו כיסויים מגיעה הפוליסה שלפניכם, האם זה מספיק ואם לא, אילו כיסויים תהיו מעוניינים להוסיף, כדי להתאים אותה בצורה המדויקת ביותר לצרכים והשימושים שלכם ברכב הפרטי. עם בסטי תוכלו לרכוש פוליסה בסיסית ולהוסיף עליה מספר כיסויים לבחירתכם בהמשך הדרך, או בשנה הביטוחית הבאה. 
  • השתתפות עצמית - ההשתתפות העצמית היא עוד משתנה שחשוב לשים אליו לב כשעושים השוואת ביטוח מקיף, כי היא משפיעה באופן ישיר על מחיר הפוליסה. יש נהגים שמוכנים לספוג השתתפות עצמית גבוהה יחסית בתמורה לפוליסה זולה יותר ומצד שני יש כאלה שיעדיפו לרכוש פוליסה יקרה יותר עם השתתפות עצמית נמוכה. תוכלו לסנן את תוצאות החיפוש לפי גובה השתתפות עצמית, לבחור בין טווח מחירים נתון, את המחיר שאתם הייתם מצפים למצוא בפוליסה הבאה שלכם.
  • גבול האחריות בביטוח צד ג' - גבול האחריות הוא הסכום שחברת הביטוח מספקת למבוטח, לצורך פיצוי צד שלישי שנפגע מרכבו בסיטואציה זו או אחרת. ביטוח מקיף כולל גם כיסוי צד ג' כך שמשתנה זה יכול להנחות אתכם בתהליך השוואת ביטוח מקיף. תוכלו לעיין בהצעות השונות באתר, לבחון את סכומי גבול האחריות שהן מציעות ולברור אותן לפי סכום מסוים שהגדרתם לעצמכם מבעוד מועד. כך תהיו בטוחים שאתם מכוסים כמו שצריך, וערוכים לכל מקרה שלא יבוא. 

השוואת ביטוח מקיף אונליין עם בסטי

כיום ניתן לעשות השוואת ביטוח מקיף און ליין, מבלי לצאת מהבית ומבלי לבזבז זמן יקר בשיחות טלפון עם מספר חברות ביטוח ונציגי מכירות שינסו לשכנע אתכם לרכוש את הביטוח שלהם. באמצעות טלפון סלולרי או מחשב ביתי, תוכלו בנוחות ובפשטות לעשות השוואת ביטוח באתר בסטי, לבחון מספר הצעות שונות ולהחליט מה מתאים לכם. 

אל המערכת החכמה של אתר בסטי תתבקשו להזין את הפרטים שלכם ושל הרכב שלכם ולענות על מספר שאלות, על מנת שתוכלו לקבל את התוצאות הרלוונטיות ביותר עבורכם. לאחר שמילאתם את כל הפרטים הנדרשים ובחרתם לעשות השוואת ביטוח צד ג' או השוואת ביטוח מקיף, המערכת אוספת את המידע על הביטוח המבוקש מתוך אתרי האינטרנט של חברות הביטוח הגדולות בשוק וביניהן שירביט, שומרה, הפניקס, איילון וחברות נוספות, ובצורה עניינית, מהירה, שקופה, ניטרלית ונטולת אינטרסים נסתרים, מציגה המערכת תוצאות המתאימות באופן ספציפי ומדויק לרצונות שלכם ולנתונים שלכם ושל הרכב. מתוך כלל ההצעות שיוצגו לכם, תוכלו לבחור כרצונכם באיזו חברה או סוכנות לעשות את הביטוח, תוכלו לעשות את השיקולים האישיים שלכם, בין אם על פי המחיר הנמוך ביותר או בין אם לפי דירוג השירות של חברת ביטוח כזאת או אחרת. כך או כך, הבחירה תיעשה בלי לחצים חיצוניים, אנשי מכירות, לחץ של זמן או כל דבר או אדם אחר שעלולים להשפיע על הבחירה החשובה. 

מידע נוסף על המערכת של בסטי להשוואת ביטוחים

בהשוואת ביטוח מקיף באתר בסטי, תוכלו לשנות את נתוני החיפוש בזמן אמת ולבדוק אפשרויות שונות להרכב הפוליסה המבוקשת. שימו לב כי ישנם פרמטרים שונים המשפיעים על מחיר הביטוח, וביניהם סוג הרכב ושנת הייצור שלו, האם הוא נחשב לרכב גניב, מה גילו של הנהג, מה שוויו של הרכב, האם יש עבר של תביעות או שלילת רישיון, אילו מצבים מיוחדים מכסה הביטוח (למשל נזקים בשל פיגוע, מלחמה ומקרים נוספים), מה גובה ההשתתפות העצמית של המבוטח (לרוב, ככל שסכום ההשתתפות העצמית נמוך יותר – כך עולה מחיר הביטוח), מהם אמצעי הבטיחות והמיגון הקיימים ברכב (רוב חברות הביטוח יוזילו את מחיר הפוליסה עבור רכב בו ישנן מערכות בטיחות מתקדמות כמו מערכת התראה על סטייה מהנתיב ומערכות נוספות), האם הביטוח כולל שירותי דרך ואם כן אז איזה, האם הביטוח כולל קבלת רכב חלופי ובאילו מקרים, האם הנהג נחשב לנהג זהיר (לעיתים יש הנחות והטבות לנהגים זהירים), האם יש רצף של עבר ביטוחי לבעל הרכב, ועוד גורמים נוספים שיכולים להשפיע על מחירי הביטוח לכאן או לכאן. לאחר השוואת הביטוח לרכב ולפני בחירת החברה בה תרכשו את הביטוח המקיף לרכבכם, מומלץ להעמיק ולהבין מה באמת כוללת הפוליסה, האם ניתן להוזילה והאם ישנם שירותים נרחבים יותר שתרצו להוסיף.

הביטוח המקיף הוא כיסוי ביטוחי רחב שמעניק מעטפת הגנה יעילה בדרכים, הוא שומר עליכם ועל הרכב שלכם מפני נזקי טבע, גניבה, נזקי צד ג'. אתם יכולים לעצב אותו לפי ראות עיניכם באתר בסטי, אתר השוואות הביטוחים הראשון והמוביל בישראל. עם נוסחה מנצחת וממשק ידידותי ונוח לתפעול - נכנסים לאתר, מכסים את רוב חברות הביטוח בשוק המקומי (שומרה, כלל, מגדל ועוד), מזינים פרטים, עורכים השוואת ביטוח מקיף זריזה ותוך 2 דקות יוצאים עם ביטוח מקיף שחוסך לכם זמן, מאמץ ומעל לכל, כסף. במילים אחרות - ביטוח מקיף בדיוק בשבילכם.