מדריך מפורט להעברת ביטוח מרכב לרכב + דוגמאות

על פי החוק בישראל, כל בעל רכב חייב לבטח את רכבו בביטוח חובה, ורבים מהנהגים מוסיפים גם אחד מביטוחי הרשות, ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף. אם אתם קונים רכב יד שנייה או מעוניינים למכור את שלכם, ישנה אפשרות לעשות העברת ביטוח מרכב לרכב ולחסוך את ההתעסקות עם בחירת ביטוח חדש, אך מומלץ להכיר את הנושא לעומק, על מנת להימנע מטעויות שעלולות לעלות לכם ביוקר.

העברת ביטוח חובה

ביטוח חובה הוא סוג הביטוח הפשוט ביותר להעברת ביטוח מרכב לרכב, כיוון שלרוב הוא די זהה בין בעל רכב אחד לאחר ולכן ביטוח של נהג אחד יתאים ברובו לנהג אחר, וניתן גם לעשות התאמות ושינויים בפוליסה עבור הנהג החדש, זה שקונה את הרכב כולל הביטוח. חשוב כמובן לעדכן את חברת הביטוח על מכירת הרכב והעברת הבעלות וכמובן לוודא שאכן העברת הביטוח אפשרית.

העברת ביטוח צד ג' ומקיף

לעומת ביטוח החובה, ביטוחי הרשות נוטים להיות שונים מאוד בין חברה לחברה ובין מבוטח למבוטח, עם שירותים, תוספות ותעריפים משתנים שנקבעו בהתאם לפרטי הרכב ולנהג/נהגים, כך שהעברת ביטוח מסוגים אלה בין בעלי רכב שונים עשויה להיות בעייתית יותר. כך למשל, עלות הביטוחים הללו משתנה כשנהג הוא צעיר/חדש לעומת ותיק, כשהנהג נחשב לנהג זהיר ויש לו עבר ביטוחי נקי ללא תביעות לעומת מצב בו לנהג אין עבר ביטוחי או יש תביעות קודמות או אף שלילת רישיון. העברת בין רכב אחד לאחר במצב כזה, בו נתוניו של בעל הרכב המוכר שונים מבעל הרכב הקונה, עשויים לגרום למצבים בהם הביטוח לא תקף, על אף שממשיכים לשלם עליו. כיוון שתנאי הביטוח מהצד של הנהג משתנים בעקבות העברת ביטוח מרכב לרכב, חוזה הביטוח מאבד מתוקפו ואם הנהג ייקלע לתאונה הוא עלול לגלות ברגע האמת שאין לו כיסוי על הנזקים שנגרמו לרכבו, למרות שכביכול יש לרכב ביטוח.

ביטול והקפאת הביטוח

אם אתם מוכרים רכב ולא מעוניינים להעביר לקונה את ביטוח הרכב, תוכלו לבטל את הביטוח, וחשוב לדעת שלרוב תידרשו לשלם קנס על צעד זה. אפשרות נוספת היא להקפיא את הביטוח לזמן מה (למשל, עד שתקנו רכב חדש), בהתאם לתנאים של חברת הביטוח. 

ביטוח רכב שני

חברות ביטוח רבות מציעות הנחה במחיר הביטוח במקרה שזהו ביטוח רכב שני, כשנקודת המוצא היא שבמשפחה שיש יותר מרכב אחד – ככל הנראה ינהגו יותר באחד מהרכבים ובשני פחות, כך שהוא יהווה פחות סיכון ויהיה פחות בסיכון, כיוון שהוא יימצא פחות זמן על הכביש. אם יש לכם רכב אחד בבית וכעת אתם קונים רכב נוסף יד שנייה ובעל הרכב מציע להעביר לכם את הרכב ביחד עם הביטוח, מומלץ לבדוק תחילה אם מגיעה לכם הנחת רכב שני. אומנם זה נוח יותר לקחת את הביטוח הקיים, וייתכן שלעשות ביטוח חדש נשמע כמו משימה מסורבלת שאין לכם חשק להתעסק איתה, אך סביר שהנחת ביטוח רכב שני תחסוך לכם לא מעט כסף ותהיה שווה את המאמץ.

ביטוח רכב – מחשבון ביטוח

בין אם החלטתם לעשות בעצמכם ביטוח ובין אם אתם מעוניינים להשאיר את הביטוח הקיים לרכב שקניתם ולעשות העברת ביטוח מרכב לרכב אך רוצים לוודא שהמחיר שתשלמו עליו אכן משתלם לכם, כדאי לעשות השוואת ביטוח רכב. מחשבון ביטוח באתר בסטי יאפשר לכם להזין מספר פרטים שלכם ושל הרכב שרכשתם או שאתם עומדים לרכוש, ותוך זמן קצר תקבלו מגוון הצעות מחיר מחברות וסוכנויות הביטוח הגדולות בישראל. אתר בסטי מאפשר להשוות בין ביטוח חובה וביטוח צד ג' או ביטוח חובה וביטוח מקיף, לסנן ולמיין את התוצאות ולשנות את נתוני החיפוש בזמן אמת. לגבי כל הצעת מחיר תוכלו לראות דרך איזו סוכנות וחברה היא מוצעת, מה כולל הביטוח, מה סכום ההשתתפות העצמית, אילו שירותים מציע הביטוח ואילו נזקים הוא מכסה, האם יש הנחה על ביטוח רכב שני או על נסיעה מועטה ומהם השירותים שניתן להוסיף בתוספת תשלום.