ביטוח רכב לפי קילומטראז'

ביטוח רכב לפי ק"מ קיים בחלק מחברות הביטוח כבר שנים, אך בעקבות מגפת הקורונה והשנה שבה רבים עברו לעבוד מהבית או המעיטו בנסיעות בעקבות סגר, בידוד או ריחוק חברתי, לא מעט רכבים מבוטחים עמדו בחניה ונסעו הרבה פחות מבעבר, אך בעלי הרכב שילמו על הביטוח את אותו מחיר כמו בימים בהם נסעו בו הרבה. חברות הביטוח הבינו את המצב והתאימו את עצמן אליו, וניתן לראות כיום עוד ועוד חברות שמציעות מסלולי ביטוח לפי קילומטראז' או מציעות הטבות במחירי הביטוח עבור מי שנוסעים מעט ברכבם. נקודת המוצא היא, שמי שנמצא פחות על הכביש מהווה פחות סיכון עבור אחרים, עבור רכבו ועבור עצמו, כך שיש פחות סיכוי שייקלע לתאונה, יגרום נזקים או ייגרמו לו נזקים והוא יצטרך להפעיל את הביטוח.

מה זה ביטוח רכב לפי קילומטראז'?

בביטוח מסוג זה, חברות הביטוח מודדות את כמות הנסיעות של המבוטח באמצעים שונים וביניהם הצהרה של המבוטח מראש לגבי כמות הנסיעות, רכיב OBD שמותקן על המצבר של הרכב ומודד כמה ק"מ הוא נוסע או אפליקציות ייעודיות שעוקבות ומציגות את הנתונים של הנסיעות. חלק מחברות הביטוח מציעות מסלולי ביטוח עם תשלום חודשי, כשכל חודש סכום החיוב נקבע בהתאם לכמות הנסיעות (לא נסעת – לא שילמת), וחלקן מבקשות הצהרה מהמבוטח לגבי כמות הנסיעות שלו במעמד רכישת הביטוח, ובמקרה בו נעשתה לו הנחה בהתאם לנסיעה מועטה ובסופו של דבר הוא נסע הרבה יותר – תהיה התקזזות בהתאם בסוף תקופת הביטוח.

למי זה מתאים?

ביטוח רכב לפי שימוש או לפי קילומטראז' אינו מתאים לכל אחד ועלול לעלות ביוקר למי שלא באמת נוסע מעט, כך שחשוב לשקול האם אתם אכן מתאימים לביטוח מסוג זה, כדי שלא תמצאו את עצמכם משלמים יותר ממה שהייתם אמורים לשלם בביטוח "רגיל". ביטוח לפי קילומטראז' מתאים במיוחד, כאמור, למי שנוסע מעט, למי שעובד מהבית וכבר לא נמצא כל יום שעות בכבישים, למשפחה עם מספר רכבים שכעת מוצאת את עצמה משתמשת יותר בעיקר ברכב אחד או למבוטחים שחיים במרכז העיר ומזיזים את הרכב מהחניה רק בסופי שבוע. ( ניתן לקרוא מאמר מלא בנושא ביטוח רכב שני במשפחה) ביטוח לפי קילומטראז' יכול גם להתאים למשפחות שבין הנהגים שלהן יש נהג צעיר או נהג חדש, ושאינן מעוניינות לייקר את ביטוח הרכב שלהן בגללו. במקרה כזה, באפשרותן לעשות לרכב ביטוח מקיף רגיל שבו לא כלול הנהג הצעיר/החדש ולהוסיף בעת הצורך ביטוח צעיר זמני שיכסה אותו לפי קילומטראז', אך ורק בזמן הנהיגה שלו ברכב ולא לכל אורך תקופת הביטוח, וגם זה בתנאי שהוא נוהג ברכב מידי פעם ולא מידי יום.

השוואת מחירי ביטוח רכב

לא בטוחים איזה ביטוח אתם רוצים לרכוש? אין לכם מושג כמה אמור לעלות ביטוח לרכב שלכם? באתר bestie תוכלו לעשות השוואת מחירי ביטוח רכב בין חברות הביטוח והסוכנויות השונות, ולקבל את התוצאות הרלוונטיות לנתונים שלכם ושל רכבכם, עם הצעות המחיר הפופולריות ביותר והזולות ביותר בשוק הביטוח. אז איך זה עובד? אתם מזינים במערכת החכמה והפשוטה של bestie כמה פרטים עליכם ועל הרכב שלכם, ותוך זמן קצר מוצגות לכם הצעות מחיר מגוונות ומפורטות, בצורה אובייקטיביות ועניינית, עם מחירי הביטוח האטרקטיביים ביותר. לגבי כל ביטוח תוכלו לראות אילו שירותים הוא כולל ומה תוכלו להוסיף בתוספת תשלום. בנוסף, אם אתם נמנים עם הנהגים שנוסעים מעט, בין אם זה בעקבות משבר הקורונה ובין אם כך זה היה מאז ומתמיד, תוכלו להיכנס באתר בסטי לשדה "מגיעה לי הנחה?" ולמלא את כמות הנסיעות שלכם תחת "ק"מ שהרכב נוסע בשנה". לאחר שתלחצו על "רענן תוצאות" תוכלו לראות האם ישנם ביטוחי רכב מוזלים בזכות הנסיעה המועטה ולבחור מתוך התוצאות את מה שמתאים לכם, הן מבחינת עלות הביטוח והן מבחינת השירותים שהוא כולל.