ביטוח רכב לנכים: כל מה שצריך וחייב לדעת

לא מעט מתושבי ישראל מוגדרים נכים או בעלי מוגבלויות שזקוקים לרכב המותאם לצרכים שלהם, מבחינת הגודל ומבחינת הציוד והאביזרים שהוא כולל. לעשות ביטוח רכב לנכים עשוי להיות יקר יותר ומורכב יותר מאשר בחירת ביטוח לרכב פרטי רגיל, לכן מומלץ לדעת למה כדאי לשים לב בבחירת הביטוח. אז כמה עולה ביטוח רכב לנכים? אילו שירותים כדאי שיכלול ביטוח כזה? האם יש הנחה לנכים בביטוח רכב? התשובות לשאלות הללו ומידע נוסף בנושא תמצאו לפניכם.

עלות ביטוח רכב לנכים

חשוב לדעת כי ביטוח רכב לנכים, ובמיוחד ביטוח מקיף, יהיה יקר באופן משמעותי ויכול להיות כפול ממחירו של ביטוח לרכב חדש שאינו מותאם לנכים ואף לעבור את מחיר ה-10,000 ₪ בשנה לביטוח מקיף. זאת מפני שלרוב, ברכב המותאם לנכים, מורכבים אביזרים יקרים נוספים מעבר לאלה הקיימים ברכב רגיל, כמו רמפה חשמלית, האצה ובלימה חשמלית, דוושות ידניות המורכבות על ההגה, הגה חשמלי, מערכת הגבהה והנמכה של הרכב, תפוח שמורכב על ההגה, מערכות הפעלה קוליות, משענת ראש חשמלית, לוחות פיקוד אלקטרוניים, חיישני תנועה מתקדמים, מערכות הידראוליות שונות ועוד. בנוסף, רכבים אלה לרוב גם גדולים יותר מרכב פרטי רגיל. בשל האבזור היקר של רכבים מסוג זה, גם מחיר הביטוח עולה בהתאם, כיוון שפוליסת הביטוח מכסה על כל הציוד הזה.

הנחה בביטוח רכב לנכים

האם יש הנחה לנכים בביטוח רכב? תשמחו לשמוע שהתשובה היא חיובית. על פי אתר המוסד לביטוח לאומי, נקבע כי נכה הרוכש לראשונה רכב רפואי, זכאי למענק ביטוח רכב. מענק השתתפות בביטוח רכב לנכים משולם אחת לשנה, כשסכום המענק נקבע בהתאם למספר החודשים שנותרו מתאריך רישום הרכב ועד לחודש דצמבר של אותה שנה. הקפידו לדרוש את הזכויות המגיעות לכם ולקבל את ההטבות וההנחות להן אתם זכאים.

השוואת מחירי ביטוח רכב

הדרך הנוחה והמהירה ביותר כיום היא לעשות ביטוח באינטרנט לרכב, או לפחות לעשות את שלב השוואת המחירים אונליין, במקום לגשת פרונטלית לסניפים של חברות ביטוח או סוכני ביטוח, או לחילופין לבלות שעות בשיחות טלפון עם נציגי מכירות וסוכנים שינסו להשפיע על החלטתכם בבחירת הביטוח. אם החלטתם לעשות השוואת מחירי ביטוח באינטרנט לרכב, מומלץ לעשות זאת באתר בסטי שמציע מחשבון ביטוח רכב פשוט לתפעול, בו ניתן להשוות בקלות בין מחירי ביטוח שמציעות החברות והסוכנויות השונות בשוק, וזאת מבלי שתצטרכו למלא שוב ושוב את הפרטים שלכם ומבלי שתצטרכו לעבור על אתר האינטרנט של כל חברה כדי לגלות מה יש לה להציע לכם. במערכת החכמה של בסטי תוכלו להזין את הנתונים שלכם ושל הרכב אותו תרצו לבטח, ותוך זמן קצר יוצגו לכם תוצאות עדכניות, אובייקטיביות וניטרליות של הצעות המחיר הרלוונטיות עבורכם, כשלגבי כל הצעה תוכלו לראות אילו שירותים היא כוללת, מה סכום ההשתתפות העצמית ומהם השירותים שתוכלו להוסיף בתשלום נוסף.

ביטוח רכב לנכים - סיכום

כשמדובר ברכב נכה, ייתכן שישנם פרטים נוספים שתרצו לדעת לגבי פוליסת הביטוח בה אתם מעוניינים, הנוגעים להשפעת הוספת אלמנטים מיוחדים לרכב על המחיר או בנוגע לזכאותכם להנחות בביטוח. פרטים אלה ונוספים תוכלו לברר מול הנציג של חברת ביטוח הרכב, לאחר שתבחרו באתר את הביטוח בו אתם מעוניינים ותחלו ברכישה. מומלץ לשאול את נציג הביטוח את כל הפרטים שחסרים לכם ולהבין אילו שירותים מוצעים לכם, כמו למשל שירותי דרך VIP שמציעות חלק מחברות הביטוח, שבהתאם לביטוח לרכב נכה כך גם שירותי הדרך מותאמים לנהג וכוללים הסעה במקרה של תאונה ברכב עם מעלון, או רכב חלופי עם מעלון וכד'.