ביטוח רכב ללא השתתפות עצמית: האם זה כדאי ומה לשים לב?

כשרוצים לבחור ביטוח לרכב, כדאי להבין ולו במעט מה המשמעות של מונחים בסיסיים שונים מעולם הביטוח, כדי לדעת על מה אתם חותמים ולוודא שפוליסת הביטוח שאתם בוחרים כוללת את כל מה שאתם באמת רוצים וצריכים. אחד המושגים היותר מוכרים ומדוברים בתחום ביטוח הרכב הוא השתתפות עצמית. אז מה זה בכלל אומר, כמה אתם אמורים לשלם על זה והאם אפשר או כדאי לעשות ביטוח רכב ללא השתתפות עצמית? לפניכם התשובות לשאלות החשובות הללו, שיעזרו לכם לבחור את ביטוח הרכב הנכון והמשתלם ביותר עבורכם, מתוך ההיצע הגדול הקיים כיום בשוק הביטוח.

השתתפות עצמית בביטוח רכב – מה זה בכלל?

השתתפות עצמית בביטוח רכב זה אחד הגורמים שחשוב לשים לב אליהם בפוליסת הביטוח שאתם בוחרים. זהו הסכום המקסימלי שנקבע בביטוח הרכב שאותו יצטרך לשלם המבוטח במספר מקרים של נזקים: כאשר נגרמו נזקים לרכבו, כאשר נגרמו נזקים לצד ג', כאשר היה ניסיון גניבה שכשכל וכאשר יש ירידת ערך של הרכב, מה שקורה בד"כ לאחר תאונת דרכים בה נגרמו נזקים משמעותיים לרכב. סכום ההשתתפות העצמית הינו שונה עבור כל אחד מהמקרים הללו, ולרוב ישנם גם תעריפים שונים במקרה של טיפול במוסך הסדר או לא, נהגים חדשים, נהגים מעל או מתחת גיל 24 ועם ותק רישיון של מעל שנתיים. במקרים של תאונות קלות ונזקים שעלות התיקון שלהם היא נמוכה יחסית, תצטרכו לשקול האם כדאי לכם להפעיל את הביטוח. כך למשל, אם סכום ההשתתפות העצמית בביטוח רכב הוא 1000 ₪ ועלות תיקון הנזקים היא 1500 ₪, לא משתלם לכם לתבוע את הביטוח בשביל הפרש כה קטן של הכסף שתקבלו.

כיצד משפיעה ההשתתפות העצמית על מחיר הביטוח?

סכום ההשתתפות העצמית משפיע על המחיר הסופי של פוליסת הביטוח, כשברוב חברות הביטוח לרכב, סכום גבוה של השתתפות עצמית עשוי להוזיל את הביטוח וסכום נמוך של השתתפות עצמית עשוי לייקר אותו. עם זאת, אל תתפתו להגדיל יותר מידי את סכום ההשתתפות העצמית, כי אולי בהווה תשלמו פחות על הביטוח אך בעתיד אתם עלולים לשלם על כך ביוקר, במקרה שבו תיקלעו לתאונה או לנזקים שידרשו את הפעלת הביטוח ותיאלצו באמת לשלם את הסכומים הגבוהים שאליהם התחייבתם במעמד רכישת הביטוח. 

אם תבחרו לבטל ולעשות ביטוח רכב ללא השתתפות עצמית, זה עלול להיות יקר יחסית לביטוח רכב שכן כולל השתתפות עצמית, אך כיום ישנן לא מעט חברות ביטוח שעושות מבצעים בהם הן מציעות מסלולים מסוימים הכוללים הטבת ביטול השתתפות עצמית בביטוח רכב או השתתפות עצמית נמוכה במקרה של תיקון נזקי הרכב במוסכי הסדר אשר עובדים בהסכם עם חברת הביטוח.

הקשר בין השתתפות עצמית לעבר ביטוחי

אחד הפרמטרים המשפיעים על עלויות הפוליסה וההצעות שחברות הביטוח מספקות למבוטח פוטנציאלי או מבוטח ותיק של חברה, במעמד קניית פוליסה חדשה או חידוש הקיימת, הוא העבר הביטוחי - היסטוריית תביעות הביטוח שלו ב-3 השנים האחרונות. אך זה גם עובד הפוך - סכום ההשתתפות העצמית המופיע בפוליסה, לצד אירועי ביטוח שגובים סכומים קטנים יחסית מכיסם, גורמים למבוטח לחשוב פעמיים אם ברצונו להגיש תביעת ביטוח או להתמודד עם המצב בכוחות עצמו ולחסוך לעצמו כאב ראש לא קטן ,כתם שמלווה אותו ברזומה הביטוחי ומייקר את הפוליסה הבאה שירצה לרכוש. 

השוואת מחירי ביטוח רכב

על מנת שתוכלו לדעת את מחירי ביטוחי הרכב המתאימים לנתונים שלכם ושל רכבכם, עליכם לעשות השוואת ביטוחי רכב. באתר bestie תוכלו לעשות זאת באינטרנט בצורה קלה ומהירה, להזין מספר פרטים במערכת החכמה של האתר ולקבל תוצאות עדכניות ואובייקטיביות עם הצעות המחיר הזולות ביותר והפופולריות ביותר ממגוון חברות וסוכנויות הביטוח בישראל. בנוסף למחיר הסופי של כל אחד מהביטוחים שיוצגו לכם, תוכלו לראות את הרכב המחיר של הביטוח, אילו שירותים הוא כולל ואילו שינויים והרחבות ניתן לעשות בו בתוספת תשלום. בנוסף, לגבי כל אחת מההצעות תוכלו לראות את סכום ההשתתפות העצמית, ואם תבחרו לקרוא מידע מורחב יותר על ביטוח מסוים מתוך מגוון התוצאות, תוכלו גם לראות פרטים נוספים וביניהם עלות של השתתפות עצמית בביטוח רכב במקרים של גרימת נזק לצד ג', ירידת ערך הרכב או נזקים לרכב וכן עלות של ביטוח רכב ללא השתתפות עצמית, אך שימו לב שלא כל חברת ביטוח מציעה אפשרות של ביטול ההשתתפות העצמית.