מקיף + חובה
או
צד ג' + חובה

ביטוח צד ג' לרכב משווים וחוסכים!

הצעות מכל החברות המובילות ב-2 דקות!

הצעות מכל החברות המובילות ב-2 דקות!

  • לוגו כלל
  • לוגו הכשרה
  • לוגו הראל
  • לוגו הפניקס
  • לוגו מנורה
  • לוגו שומרה
  • לוגו שלמה ביטוח
  • לוגו שירביט
  • לוגו ביטוח חקלאי
  • לוגו איילון
  • לוגו מגדל
פגעת בטעות ברכב אחר? יש לך כיסוי

ביטוח צד ג' מתייחס לכיסוי נזקים שנגרמו על ידי המבוטח לרכב אחר. אם אין לך עניין לבטח את רכבך בביטוח מקיף, עליך להביא בחשבון את הסיכון שרכבך יגרום נזק לרכב אחר. נזק שכזה יכול להסתכם בעשרות ואף במאות אלפי שקלים. עם ביטוח צד ג, במקרה של גרימת נזק לצד שלישי, עלייך לשלם רק את ההשתתפות העצמית במידה וקיימת. רוב חברות הביטוח מגבילות את סכום הפיצוי הכספי לצד השלישי ל-500 אלף ש"ח. כמו כן, ביטוח רכב צד ג' אינו מכסה נזקים לרכב המבוטח כתוצאה מתאונה או מגניבה.

יש כמה גורמים המשפיעים על מחיר ביטוח צד ג': גיל המבוטח, תביעות עבר, מספר הנהגים המורשים להשתמש ברכב ועוד.

מה ההבדל בין ביטוח צד ג' לביטוח מקיף?

ביטוח צד ג' וביטוח מקיף שניהם ביטוחים אופציונליים. מה הכוונה? שהנהג רשאי לבחור לצרף אותם לביטוח החובה הבסיסי או לוותר עליהם בהתאם לשגרת הנהיגה ומאפייני הרכב. ביטוח מקיף תכליתו לספק מעטפת הגנה ביטוחית רחבה ככל שניתן, ולהגן על הרכב המבוטח משורה ארוכה של מצבים שאינם בשליטת הנהג כגון: רעידת אדמה, שריפה, שיטפון, השחתה וכד'.

כל הביטוחים המקיפים כוללים גם כיסוי של ביטוח צד ג' וגם ביטוח במידה והרכב המבוטח נגנב או נפגע. לכן, ביטוח צד ג' בלבד זול משמעותית מביטוח מקיף.

מנגד, ביטוח צד ג' הוא ביטוח ממוקד לתחום אחד – פיצוי נזקי רכוש לגורם שלישי. מי הוא גורם שלישי? זה יכול להיות אדם פרטי או גוף ציבורי (רשות מקומית, סניף דואר). הביטוח דואג לפצות במקרה שהרכב המבוטח מסב נזק לרכב אחר אך גם לרכוש צד ג' שאינו רכב בהכרח. ביטוח חובה וצד ג' מכסה פגיעה בכל רכוש שעשוי להיות שייך לאדם או גוף מסוים – גדר, תחנת אוטובוס, עמוד חשמל וכן הלאה. ביטוח צד ג' הוא ביטוח צנוע ומצומצם יותר מהביטוח המקיף, ולכן הוא גם  זול יותר משמעותית מביטוח מקיף.

הביטוח המקיף מתאים במצבים בהם חונה בחניון הביתי רכב יוקרתי: רכב ספורט, אספנות, מהדורה מוגבלת של דגם מסוים וכד'. לעומת זאת, ביטוח צד ג' מתאים יותר במצבים בהם יש רכב שני במשפחה, שנוסע מעט, או אפילו רכב ישן מאוד שכבר לא משתלם לתקן במקרה ונפגע בתאונה.

ביטוח חובה וצד ג' וביטוח מקיף, שניהם ביטוחי רכב מודולריים. ניתן לרכוש אותם בצורתם הראשונית או לעבות אותם עם תוספות וכיסויים: שירותי דרך וגרירה, ביטול השתתפות עצמית, כיסוי להגנה משפטית, כיסוי שבר שמשות ועוד רבים וטובים. מטרתם של כיסויים אלו לסייע לכם להיחלץ מסיטואציה לא נעימה מול גורם שלישי בדרכים.

כיסויים חשובים

כאמור, ניתן להרחיב את הכיסוי בביטוח חובה וצד ג' עם מגוון כיסויים ותוספות. ישנם כמה כיסויים שלא תרצו לוותר עליהם כשתחדשו את ביטוח הרכב בפעם הבאה. כיסוי בולט בחשיבותו, במיוחד כשנקלעים לתאונה, הוא  שירותי דרך וגרירה. זהו תוסף שמטרתו לספק שירותי "עזרה ראשונה" לרכב, כמו תיקונים בסיסיים בשינוע הרכב למוסך להמשך טיפול.

כיסוי נוסף שחשוב לצרף לביטוח הרכב הוא כיסוי להגנה משפטית. במקרה שתביעת צד ג' מתגלגלת לכותלי בית המשפט, חברת הביטוח תיכנס לתמונה ותספק סיוע בהתאם למדיניות החברה ותנאי הפוליסה – או שהיא תספק לכם עורך דין מטעמה, או שתשכרו עורך דין מטעמכם וחברת הביטוח תעניק לכם פיצוי כספי בשל כך.

עוד כיסוי שכדאי לקחת בחשבון כשעושים השוואת ביטוח חובה וצד ג' הוא ביטול השתתפות עצמית. בתמורה לעלייה מסוימת בפרמיה (ולפעמים כהטבה) אתם פותרים את עצמכם מלשלם את החלק שלכם על תיקון הרכב לאחר תאונה, או כל סוג אחר של תקלה. מדובר בכיסוי שיכול לחסוך לכם סכומי כסף משמעותיים בטווח הרחוק.

למי מתאים ביטוח צד ג'?

השאלה היא, האם לרכוש ביטוח חובה + ביטוח מקיף, או ביטוח חובה + ביטוח צד ג'. לרוב, ההיבט המכריע בשאלה זו טמון בשווי רכבך. בעוד שבשני הביטוחים קיים המרכיב החשוב שמגן עליך מפני תשלומי פגיעה לצד שלישי, רק בביטוח המקיף מכסה גם פגיעה ברכבך, בין אם מתאונה או מגניבה.

ברכבים, בעיקר ישנים, ייתכן ולא ישתלם לתקן במקרה של נזק לרכב, וניתן לשקול לרכוש ביטוח צד ג', שאינו מכסה נזקים ברכבך או גניבות. ברכבים חדשים יותר, שעלותם גבוהה יחסית, מומלץ לשקול לרכוש ביטוח מקיף, שיכסה נזקים במקרים של תאונות, גניבה וכדומה.

ביטוח חובה וצד ג' – גבול האחריות

אחד הסעיפים החשובים ביותר, שחוזר בכל פוליסת ביטוח רכב חובה וצד ג', הוא גבול האחריות. גבול האחריות (נקרא גם "אקסס") הוא סכום הכסף המקסימלי שחברת הביטוח מספקת למבוטח על מנת לכסות נזקים שנגרמו לגורם שלישי, בעת אירוע ביטוחי.

סכום זה משתנה בין חברות הביטוח בהתאם לשיקולים מערכתיים ומדיניים של כל חברה. מסיבה זו חשוב מאוד להתעכב על הסעיף הזה בפוליסות שאתם בודקים, לקרוא אותו שוב ושוב לשאול את עצמכם האם זה מתאים לכם, או שמא עליכם לבדוק פוליסת ביטוח חובה וצד ג' אחרת.

מה חשוב לעשות לפני רכישה או חידוש ביטוח?

מומלץ לבצע השוואת מחירים אובייקטיבית ולקבל הצעות ביטוח משתלמות שמתאימות לצרכים שלך. הקפדה על רישום פרטים נכונים חשובה מאוד בתהליך חיפוש ובחירת הביטוח. האגרגטור של bestie אוסף ומשווה מבין מאות הצעות המתקבלות מחברות ביטוח וסוכנים, במטרה להציע לך את ההצעות המשתלמות ביותר לביטוח צד ג' או מקיף. Bestie אינו סוכנות או חברת ביטוח, מה שמבטיח לך תוצאות אובייקטיביות בלבד, ללא הטיות וללא אינטרסים.

מהיום, עושים ביטוח צד ג' רק עם בסטי

בסטי הוא אתר השוואות ביטוח הראשון בישראל, המבוסס על מנוע חיפוש חכם ויעיל (אגרגטור). האגרגטור מאפשר לאסוף ולמיין מידע מממספר גדול של מקורות, ולהציג את התוצאות בהתאם לחיפוש הרלוונטי לכם. בזכות המערכת החכמה, ניתן לשנות את מאפייני החיפוש און ליין, והמערכת תציג את פרטי המידע התואמים באופן מהיר, קל וידידותי. מעולם לא היה קל יותר להשוות!

השוואת ביטוח מקיף - איך מוציאים את הביטוח הטוב ביותר עבורך?

בשוק הביטוח בישראל פועלות לא פחות מ-17 חברות וסוכנויות ביטוח. נהג שמחפש הצעת ביטוח מקיף בשיטה המסורתית יתקשה מאוד לכסות את כולן ורוב הסיכויים שלא ידע כלל שבתוך ים חברות הביטוח והסוכנויות יש חברה שעבורה הכי משתלם לבטח דווקא את הרכב שלו. לכן, עריכת השוואת ביטוח מקיף לרכב היא כלי חיוני ופשוט לשימוש, שעוזר למפות את רוב חברות הביטוח בארץ. כך ניתן להגיע בכמה קליקים בודדים על העכבר להצעות ביטוח מקיף וחובה משתלמות, ממוקדות, מותאמות באופן אישי לנתוני הנהג וכלי הרכב שלו.

Bestie הוא אתר השוואות ביטוח הראשון בישראל המבוסס על אגרגטור חכם ויעיל. Bestie אינו סוכנות או חברת ביטוח, מה שמאפשר לו להציג תוצאות אובייקטיביות ללא הטיות וללא אינטרסים.

בזכות המערכת החכמה, ניתן לשנות את מאפייני החיפוש בזמן אמת, בהתאם לצרכים שלך. המערכת תציג את פריטי המידע התואמים לדרישותיך בצורה מהירה, קלה וידידותית.

תוכלו להשתמש במסננים נוספים באתר כדי למקד את תוצאות החיפוש ולמצוא בדיוק את הצעת ביטוח מקיף לרכב שאתם והרכב שלכם הכי צריכים. תוכלו לסנן את תוצאות החיפוש באתר לפי אלמנטים כמו השתתפות עצמית נמוכה – כך שבסטי יציג לכם רק הצעות ביטוח עם השתתפות עצמית נמוכה, או לבחור להציג רק את ההצעות הפופולריות ביותר.

בנוסף יש פרמטרים שמעניקים הנחה בביטוח הרכב שניתן להגדיר בעמוד תוצאות החיפוש, כמו רכב שנוסע מכסת ק"מ מסוימת בשנה, רכב שני במשפחה, רכב שומר שבת או חברי קיבוץ. כך תגלו הצעות ביטוח מקיף לרכב עם פרמיה זולה יותר ומאפיינים שמתאימים יותר לפרופיל האישי שלכם ושל הרכב אותו אתם מעוניינים לבטח. ברגע שתמצאו מספר הצעות ביטוח מקיף לרכב שמעניינות אתכם, תשאירו לבסטי את השאר. מנוע החיפוש שלנו כבר יעשה את שאר העבודה, ישווה עבורכם בין ההצעות השונות במהירות ויעילות, יחסוך לכם זמן יקר וכאב ראש – ויעזור לכם להגיע להצעה הטובה ביותר בשבילכם.

מעולם לא היה קל יותר להשוות!

איך זה עובד?

  • 01

    עונים על כמה שאלות

    רק שאלות שיעזרו לנו לתת לך את ההצעות הכי משתלמות

  • 02

    מקבלים הצעות מכל החברות

    רק שאלות שיעזרו לנו לתת לך את ההצעות הכי משתלמות

  • 03

    בוחרים את ההצעה הכי משתלמת

    רק שאלות שיעזרו לנו לתת לך את ההצעות הכי משתלמות

עוד סיבות להשוות אצלנו

  • אייקון רכב

    אנחנו בבסטי מאמינים שהשוואת ביטוח רכב באינטרנט צריכה להיעשות באופן שקוף ומבלי אינטרסים חבויים. אצלנו כל המידע מוצג בשפה קלה, עניינית ונוחה מאוד להבנה.

  • אייקון כדור הארץ

    בסטי מייעל לכם את הזמן ומאגד את כל ההצעות במקום אחד. כך תוכלו לבצע השוואת מחירים בפשטות, ומינימום מאמץ וזמן מצידכם!

  • אייקון מטבעות

    בסטי הוא מנוע דיגיטלי שמאפשר לך להתמצא בקלילות בתוך עולמות הביטוח ולמצוא עבורך את הביטוח שיהיה תפור למידותיך במחיר המשתלם ביותר.

שאלות נפוצות על ביטוח רכב

  • ישנם בישראל שלושה סוגים של ביטוח רכב, כשהראשון הוא ביטוח חובה, אותו חייב כל בעל רכב לעשות על פי חוק. נהיגה ללא ביטוח חובה בתוקף הינה עבירה על החוק שעלולה להוביל לקנס, שלילת רישיון ואף מאסר, ולא ניתן לעשות טסט לאוטו ללא ביטוח חובה. ביטוח מסוג זה נועד להגן על המבוטח במקרה של תאונה עם נזקים בגוף שנגרמו לו, לנוסעים ברכבו או להולכי רגל. ביטוח חובה מאפשר לקבל פיצויים על אובדן השתכרות וכושר השתכרות ולקבל מימון של טיפולים רפואיים והוצאות רפואיות ללא צורך להוכיח מי האשם בתאונה.

    ביטוח צד ג' הוא ביטוח רשות, אותו ניתן להוסיף לביטוח החובה. ביטוח מסוג זה נועד לתת כיסוי למקרה בו גרם המובטח נזק לבעל רכב אחר או לרכוש, כמו חניה, גדר, חלונות ראווה של חנות, קירות של בית, עמוד חשמל וכד'.

    ביטוח מקיף גם הוא ביטוח רשות, וכשמו כן הוא, ביטוח רכב המקיף והנרחב ביותר שניתן לעשות. ביטוח מסוג זה כולל בתוכו ביטוח צד ג', ובנוסף הוא נועד גם לתת כיסוי למקרים של נזקי רכוש בעקבות תאונה, גניבה, שריפה, נזקי טבע כמו הצפות, שלג או קריסת עמודי חשמל. ביטוח זה כולל לרוב גם רכב חליפי, שירותי גרירה והוצאות משפטיות, וניתן לעשות תוספות והרחבות לביטוח בתשלום נוסף.

  • אתר בסטי הוא אתר להשוואת ביטוחים שמבטיח להציג לכם תוצאות עדכניות, אובייקטיביות, ניטרליות ונטולות אינטרסים, תוך זמן קצר. המערכת החכמה של האתר מבוססת על אגרגטור, שהוא למעשה מנוע לחיפוש, איסוף ומיון מידע ממקורות שונים ברחבי האינטרנט.

    במחשבון הביטוח של האתר תתבקשו להזין מספר נתונים עליכם ועל הרכב אותו תרצו לבטח, כמו גיל הנהג, מספר הנהגים שצפויים לנהוג ברכב, מין הנהג, סוג הרכב, שנת הייצור של הרכב, אם היו לנהג תביעות ביטוח רכב בשנים האחרונות, האם הרכב משועבד ופרטים נוספים.

    לאחר שקלטה המערכת החכמה של בסטי את הנתונים שלכם, היא אוספת את המידע הביטוחי מאתרי האינטרנט של חברות וסוכנויות הביטוח ומציגה לכם תמונה מלאה של הצעות המחיר הזולות ביותר והפופולריות ביותר הרלוונטיות עבורכם, בצורה ברורה, עניינית ופשוטה. בנוסף, ניתן לשנות בזמן אמת את נתוני החיפוש ולסנן את התוצאות לפי חברות ביטוח ופרמטרים אחרים.

    ההשוואה המקיפה שעושה עבורכם האתר חוסכת לכם זמן יקר על סקר שוק בין החברות והסוכנויות השונות, וכן מציגה תמונה מלאה של ביטוחי הרכב שעומדים לרשותכם, כשלגבי כל ביטוח רכב ניתן לראות את ההרכב של המחיר, מה סכום ההשתתפות העצמית, אילו שירותים כלולים בביטוח ואילו תוספות ניתן לעשות בתשלום נוסף.

  • ישנן חברות ביטוח המציעות מסלולי ביטוח רכב לפי קילומטראז', כך שתקבלו הטבה אם תיסעו מעט או אף תוכלו לשלם רק לפי השימוש ברכב. לא נהגתם? לא שילמתם!

שאלות נוספות