ביטוח מכונית: טיפים לחסכון משמעותי

אין כמעט בית בישראל שלא צריך לעשות לפחות פעם אחת בשנה ביטוח לרכב, ויש אפילו כאלה שמחזיקים יותר מרכב אחד בבית ונאלצים להתעסק עם ענייני הביטוח לא מעט ולשלם כמה אלפי שקלים בשנה על ביטוח מכונית. אז איך בכל זאת אפשר לחסוך בהוצאה הגדולה הזאת? קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם להוזיל עלויות בביטוח לרכב!

ביטוח מכוניות: השוואת ביטוחי רכב

 ראשית, עשו השוואת ביטוח רכב על מנת לראות מהן עלויות הביטוח הצפויות לכם, מה טווח מחירים פחות או יותר שתידרשו לשלם ומה השוני במחירים לביטוח מכונית בין החברות והסוכנויות השונות. באתר Bestie ניתן להשוות ביטוחי רכב ולקבל תוך זמן קצר מגוון הצעות מחיר לביטוחים המתאימים לנתונים שלכם ושל רכבכם. אל תקפצו על ההצעה הראשונה שאתם רואים, גם אם היא הזולה ביותר שמוצגת לכם. לא תמיד המחיר הזול ביותר יהיה גם המשתלם ביותר עבורכם!

ביטוח לפי קילומטראז'

אם עברתם בעקבות הקורונה לעבוד מהבית או אם אתם נוסעים מעט ברכב מסיבה כזאת או אחרת, ייתכן שעדיף לכם לבחור לעשות ביטוח לרכב לפי שימוש, שבו תחויבו לפי קילומטראז', כך שאם נסעתם מעט – גם תשלמו מעט. ישנן מספר חברות ביטוח שמציעות הנחה לנהגים שנוסעים מעט, וחברות אחרות מאפשרות לעשות ביטוח מכונית במסלולים עם תשלום מידי חודש, בהתאם לכמות הנהיגה ברכב, כשזו נמדדת באמצעים שונים וביניהם אפליקציות ייעודיות או רכיב שמותקן על מצבר הרכב.  

ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף 

ביטוח מקיף הוא אומנם הביטוח הנרחב ביותר שמכסה את מירב המקרים האפשריים לפגיעות ונזקים, אך כשמנסים לחסוך בהוצאות, צריך לבחון אם באמת יש טעם לעשות ביטוח מקיף או שניתן להסתפק בביטוח צד ג'. למשל, אם הרכב שלכם ישן או בעל שווי נמוך, ייתכן שעדיף לכם להסתפק בביטוח צד ג'. כך גם אם הרכב שלכם נמצא באופן קבוע בחניה סגורה או נעולה שמקטינה את הסיכון לגניבה שלו, וכך גם פוחת הצורך בביטוח מקיף המכסה גניבות. עשו את השיקולים הכלכליים שלכם, בדקו אילו שירותים מציע כל סוג ביטוח והחליטו בהתאם אם שווה לכם לשלם יותר או להסתפק בביטוח צד ג'.

ביטוח רכב שני

 במקרה בו יש למשפחה יותר מרכב אחד, רוב חברות הביטוח מציעות הטבה במחיר הביטוח לרכב שני. זאת מתוך התפיסה שכאשר ישנם מספר רכבים למשפחה אחת – תמיד יהיה רכב אחד שנוסעים בו פחות, ולכן אפשר ורצוי גם לשלם על הביטוח שלו פחות, כיוון שבעל הרכב מהווה פחות סיכון לפגוע באחרים או להיפגע בעצמו. מה גם, שחלק מחברות הביטוח יוזילו לכם עלויות אם תעשו את שני הביטוחים דרכן. בנוסף, אם יש בבית נהגים צעירים או חדשים, ניתן לבטח אותם רק על אחד מהרכבים על מנת לא לייקר את הביטוחים של שני הרכבים.

תוספות בתשלום או בחינם 

 ישנן לא מעט הרחבות שמציעות חברות הביטוח לעשות בביטוח לרכב, בעיקר בביטוח צד ג' וביטוח מקיף, וביניהן הוספת כיסוי נזקי רעידות אדמה, נזקי שביתות ומהומות, חילוץ מחניון תת קרקעי, הוצאות משפטיות, קבלת רכב חליפי, שירותי גרירה, שירותי החלפת גלגל ועוד. חשבו אילו תוספות אתם באמת צריכים ואל תמהרו לשלם עוד ועוד כסף על שירותים שלא בטוח שאת כולם אתם אכן צריכים. כשאתם עושים השוואת ביטוח, שימו לב מה מציעה חברת הביטוח בתוספת תשלום ומה כלול במחיר, כך תגלו שישנם שירותים נרחבים שחלק מהחברות מציעות כחלק מפוליסת הביטוח הבסיסית, מבלי שתצטרכו להוסיף עליהן כסף.