איך לבחור ביטוח רכב - 5 טיפים חשובים

על זה שכולנו צריכים לעשות ביטוח רכב - אין ויכוח. מדובר באחד הנכסים היקרים ביותר שבבעלותנו, והסכנות הקיימות על הכבישים ומחוץ להם מחייבות אותנו להגן הן עליו והן על עצמנו ועל יקירינו במקרה של נזק, פגיעה או תאונה המתרחשים כאשר אנו בתוכו. עם זאת, ישנם סוגים שונים של ביטוחים, ולא תמיד אנחנו יודעים איך לבחור ביטוח רכב שייתן לנו את הכיסוי הנכון. כדי שתוכלו לעשות את הבחירה הנכונה, אספנו עבורכם כמה טיפים מועילים.

ביטוח רכב – מה צריך לדעת

אז רגע לפני שאתם מגלים איך לבחור ביטוח רכב, חשוב לדעת כי ישנם מספר סוגים של ביטוחי רכב ומומלץ להכיר אותם על מנת להבין את התוצאות שמתקבלות כשעושים השוואת ביטוחי רכב. הראשון והבסיסי מביניהם הוא ביטוח חובה לרכב, זהו ביטוח בו נדרש על פי חוק כל בעל רכב, ונסיעה ללא ביטוח חובה בתוקף היא בגדר עבירה פלילית שיכולה להוביל לקנס, מאסר ואף שלילת רישיון. ביטוח זה נועד להגן על המבוטח במקרה של תאונה בה נגרם נזק גופני לו, לנוסעים ברכבו או להולכי רגל, לאפשר לו לקבל מימון של הוצאות רפואיות וטיפול רפואי ללא הגבלה וכן לקבל פיצויים במקרה של אובדן השתכרות וכושר השתכרות. חשוב להדגיש כי ביטוח החובה מכסה נזקים גופניים בלבד ואינו מכסה נזקים ברכב וברכוש, נזקי טבע או גניבה של הרכב.

איזה סוגי ביטוח קיימים?

כל בחירה חכמה מתחילה בהיכרות עם השטח, כלומר עם סוגי הביטוח הקיימים. בסך הכל, ישנם שלושה סוגי ביטוחים:

  • ביטוח חובה: ביטוח לכיסוי נזקי גוף שנגרמו לא רק למבוטח עצמו אלא גם לנוסעים שהיו עמו ברכב בעת התאונה וגם להולכי רגל או רוכבי אופניים שהיו מעורבים בה. תאונה שנגרמה בזדון או כאשר הנהג יודע שהרכב אינו מבוטח בביטוח חובה, לא תכוסה על ידי הפוליסה.
  • ביטוח צד ג': ביטוח לכיסוי נזקי רכוש שנגרמו לצד שלישי בלבד, כלומר: ביטוח זה לא יכסה נזקי רכוש שנגרמו לכם בתאונה, אלא רק את אלה שנגרמו לרכב אחר כתוצאה משימוש ברכב שלכם.
  • ביטוח מקיף: ביטוח לכיסוי נזקי רכוש שנגרמו לכם ולצד ג'. למעשה, ביטוח זה כולל בתוכו ביטוח צד ג', ומעבר לכך מכסה גם את כל נזקי הרכוש שעלולים להיגרם לרכב שלכם, לרבות נזקי טבע ומזג אוויר, גניבה או ניסיון גניבה. 

לקריאה מורחבת על ההבדלים וסוגי הביטוח השונים

5 טיפים לרכישת ביטוח רכב

ביטוח החובה, כפי שניתן להסיק משמו, מחויב על פי חוק ונהיגה ברכב שאינו מבוטח בביטוח חובה היא עבירה פלילית. לפיכך, ניתן לסכם את ההתלבטות שלכם לשני מישורים: האם לבחור בביטוח צד ג' או בביטוח מקיף, וכיצד לבחור את חברת הביטוח ממנה תרכשו את הביטוחים השונים. כדי לענות על השאלות האלו, ישנם מספר דברים שחשוב שתבדקו, ולשם כך מומלץ לפעול בהתאם לטיפים הבאים:

1. השוו בין חברות שונות – השוואת ביטוחי רכב היא אחת הפעולות הראשונות שעליכם לעשות לפני כל החלטה שתיקחו בנושא. בין חברות הביטוח השונות ישנם פערים רבים, הן מבחינת גובה הפרמיות והן מבחינת הסעיפים המרכיבים אותן.

2. בדקו את סעיף ההשתתפות העצמית – ההפרשים בין החברות בסעיף זה עשויים להיות מה שבסופו של דבר יכריע את הכף.

3. בדקו אם הביטוח המקיף כולל כיסוי על שירותי דרך וגרירה – בחלק מהפוליסות שירותים אלו מכוסים ויכולים לחסוך לכם לא מעט בעת הצורך.

4. התעכבו על האותיות הקטנות – ישנם סעיפים מסוימים בפוליסות שיבטיחו לכם כיסוי רק אם תעשו התאמות מסוימות, למשל התקנת מיגון בסיסי לצורך כיסוי במקרה של גניבה. 

5. עשו סקר שוק מחודש מדי שנה – לקראת המועד בו מסתיימת הפוליסה, ובמקום לחדש אותה אוטומטית, בדקו מה מציעות לכם חברות אחרות ואולי תקבלו הצעה טובה יותר גם מהחברה הנוכחית שלכם. 

אם תקפידו על 5 הטיפים הנ"ל, תהיו בטוחים שכאשראתם מתלבטים איך לבחור ביטוח רכב, אתם תדעו בדיוק כיצד לפעול!

השוואת ביטוחי רכב

אז איך תדעו לבחור מבין כל הביטוחים הללו וחברות הביטוח איזה ביטוח כדאי לכם לרכוש? באתר בסטי תוכלו לקרוא על כל סוג ביטוח על מנת להבין מה מתאים לכם, ולאחר מכן תוכלו לעשות השוואת ביטוחי רכב ולקבל הצעות מחיר של ביטוח חובה וביטוח מקיף וכן ביטוח חובה וביטוח צד ג'. לאחר שתזינו באתר את הנתונים שלכם ושל הרכב שלכם ותענו על מספר שאלות, תציג לכם המערכת החכמה של האתר תוצאות שמתאימות במיוחד בשבילכם. התוצאות הינן ניטרליות ואינן מושפעות מנטייה לטובת חברת ביטוח כזאת או אחרת, ובצורה פשוטה וברורה תוכלו לקבל תמונה מלאה של האפשרויות הזולות ביותר שעומדות בפניכם בחברות הקיימות בשוק. 

בחירת ביטוח רכב - סיכום

בשורה התחתונה, כשתבקשו להבין לגבי ביטוח רכב מה צריך לדעת, התשובה שלנו היא אחת: אל תוותרו על רכישה של ביטוח נזקי רכוש (מקיף או צד ג'), שכן במקרה של תאונה, אם אתם לא מכוסים, העלויות יפלו עליכם והן עלולות להגיע לעשרות אלפי שקלים.

בנוסף, כדאי שתדעו כי את הבחירה בין השניים כדאי לעשות תוך הערכת התועלת של הכיסוי אותו מספקת כל פוליסה בהתאם לשווי הרכב: בסופו של דבר, ביטוח נזקי הרכוש אמור להשתלם לכם. במקרים מסוימים, בעיקר אם מדובר ברכב ששוויו נמוך, יכול להיות שביטוח מקיף לא יצדיק את ההשקעה, כיוון שהפרמיה החודשית שלו יחסית גבוהה בעוד שהתיקון של הרכב יחסית זול. במקרים אלו, ייתכן שתעדיפו לבטח את הרכב שלכם בביטוח צד ג', לספוג את עלויות הנזק שייגרם לכם, אבל להיות מכוסים למקרה שתפגעו ברכב ששווה יותר.