איזה ביטוח רכב הכי משתלם? השוואה מהירה בין חברות וסוכני ביטוח באתר

בבואכם לבחור ביטוח לרכב, ייתכן שתרגישו שאתם הולכים לאיבוד בין הצעות מרובות של חברות ביטוח רכב שונות, בין מונחים שאתם לא מבינים מה הם אומרים, ביטוחים מסוגים שונים ומגוון מחירים שאין לכם מושג אם הם מוגזמים או ראויים. אז איזה ביטוח רכב הכי משתלם לעשות? איך תדעו באיזו חברת ביטוח כדאי לכם לבחור ואיך נכון לעשות השוואת מחירי ביטוח רכב? לפניכם המידע שיעזור לכם לקבל תשובות לכל השאלות הללו.

חברות ביטוח וסוכנים

שוק הביטוח בישראל מציע לא מעט חברות ביטוח רכב וביניהן הפניקס, כלל ביטוח, איילון, שומרה, ווישור, ליברה, ביטוח חקלאי ועוד. בנוסף לחברות, ישנם גם סוכני ביטוח רבים שעובדים מול חברות הביטוח ומקשרים בינן לבין הלקוחות. איך תדעו איזו חברה נחשבת לטובה בעיני לקוחותיה? מידי שנה מפרסם משרד האוצר את מדד השירות לביטוח רכב רכוש ולביטוח רכב חובה, ובו הוא מציג דירוג של חברות הביטוח לפי מספר פרמטרים שנבדקו לגבי אותה שנה, וביניהם זמן מענה לטלפון, מהירות טיפול בתביעות, מספר תלונות הציבור שהוגשו כנגד החברה באותה שנה, הכלים הדיגיטליים שמציעה החברה ללקוחותיה, מידת שביעות הרצון של לקוחות החברה ועוד. כך תוכלו לדעת מה מיקומה של חברת הביטוח לעומת האחרות ותוכלו לבחור לבטח את רכבכם בחברה המדורגת גבוה, כך שתדעו שאתם מפקידים את עצמכם ואת רכבכם בידיים טובות ושיהיה לכם אל מי לפנות בעת הצורך. 

השוואת ביטוח רכב - חמישה טיפים להורדת מחירים

לאחר שבודקים דירוג חברות ביטוח רכב 2021 כדי לקבל תמונה בהירה יותר בנוגע לחברות הביטוח המובילות בשוק, מתחילים לבדוק איך מוזילים את ביטוח הרכב. מחירי הביטוח אינם חקוקים בסלע אלא משתנים בהתאם לנתונים שלכם ושל הרכב אותו מבקשים לבטח, עם זאת, ישנן דרכים להטות את המחיר כלפי מטה, הנה כמה מהן:

  • פרטים אישיים שמקנים הנחה - בבסטי כאמור תוכלו לחפש הצעות ביטוח בהתאם לנתונים שלכם, לשם כך תוכלו להיעזר במסננים השונים באתר. כמה מהם הם למעשה פרמטרים שבכוחם להוזיל את מחירי הביטוח - רכב שני במשפחה, מגורים בקיבוץ, רכב שנוסע מעט (לרשותכם כמה טווחי נסיעה שתוכלו לבחור מהם את האחד שהכי קרוב והכי משקף את הנסיעה ברכב שלכם). 

כל אותם פרמטרים מתייחסים למעשה לרכב שנוסע פחות מרכב סטנדרטי שמבצע את כל הנסיעות היומיות למסגרות של הילדים, לעבודה, קניות לבית, ובילויים עם חברים. לכן בעיני חברות הביטוח, מידת הסיכון לתאונות ותביעות ביטוח הולכת וקטנה. מבוטח בעל רכב שעונה על אחד מהקריטריונים שמנינו כאן, הוא מבוטח שיעשה לחברת הביטוח ''חיים קלים''. אז לאחר שמציצים בדירוג חברות ביטוח רכב 2021 ושל השנה העוקבת - משווים בין הצעות ביטוח של השחקניות המובילות בשוק.

  • העדר תביעות - אלמנט נוסף שיכול לעזור לכם להוריד את מחירי הביטוח, הוא מילוי מסמך העדר תביעות. במסמך זה למעשה אתם מצהירים שב-3 השנים האחרונות לא תבעתם את חברת הביטוח בבקשה לפיצויים כספיים ולו פעם אחת. חברות ביטוח רבות מקנות הנחה למבוטחים שמציגים מסמך היעדר תביעות מכיוון שמבחינתן, מדובר בנהג שקול וזהיר שהסיכוי שיממש את הביטוח בשנה הביטוחית הקרובה, קטן משמעותית. 

לא לפחד לעבור בין חברות ביטוח בתום השנה הביטוחית - רוב האנשים מעדיפים לדבוק בחברת הביטוח שהם מכירים, לבטח בה את מכוניתם שנה אחר שנה כי הם כבר רגילים אליה ובנינו, כנראה שנוח להם. ולמרות זאת, היינו ממליצים לכם לנקוט בשיטה ההפוכה, לעבור לחברה אחרת כשנגמרת השנה הביטוחית. 

מדוע? כי חברות ביטוח רבות מציעות דילים והטבות למצטרפים חדשים (3 חודשים ראשונים מתנה בביטוח המקיף, הנחה של 45% על דמי הביטוח ועוד רבים וטובים) ואתם תוכלו ליהנות מכך. דירוג חברות ביטוח רכב 2021 ו-2022 יציג בפניכם את חברות הביטוח שהכי משתלם לבטח בהן את הרכב, וכשתכסו את רוב השוק בקליק בבסטי, תוכלו כבר לנווט את דרככם בין חברות ביטוח מומלצות ביעילות. 

  • לנהוג בזהירות - זה ישמע קלישאתי אבל נהיגה אחראית ובטוחה יכולה להקנות לכם הנחה. חברות הביטוח ''משחקות'' על פרמטרים כדוגמת ותק בנהיגה ועבר ביטוחי בקביעת מי הוא נהג זהיר בעיניהן. חברות כמו הפניקס או כלל מציעות מסלולים ייעודיים לנהגים שנוסעים בזהירות, הכוללים הטבות מיוחדות והנחות בביטוח הרכב. דירוג חברות ביטוח רכב 2021 כמו גם הדירוג של שנת 2022 יערוך לכם היכרות מהירה עם חברות הביטוח הגדולות ויעזור לכם להבין מי מהן מציעות הטבות מפנקות על נהיגה זהירה. 
  • חברות במועדון צרכנות או ארגון עובדים - חברות בארגון עובדים או מועדון צרכנות מסוים (חבר, בהצדעה, הוט ועוד) יכולה לעיתים להוריד לכם את הפרמיה. כדאי לבדוק באתר הארגון או המועדון אם הם כוללים במסגרת ההטבות שלהם גם הנחה בביטוח הרכב ובאילו דרכים ותנאים ניתן לממש אותה. 

איזה ביטוח רכב הכי משתלם: השוואת מחירי ביטוח

בין כל החברות והסוכנים, איך תדעו איזו ביטוח הכי משתלם במחיר הטוב ביותר? סקר שוק והשוואת מחירים זו הדרך הטובה ביותר לדעת מה יש לשוק הביטוח להציע לכם, בהתאם לנתונים שלכם ושל הרכב ובהתאם לצרכים שלכם. כיום, הדרך הנכונה והנוחה ביותר להשוות ביטוח רכב היא באינטרנט, בלי לצאת מהבית ובלי לבזבז זמן יקר על שיחות טלפון עם נציגי שירות או אנשי מכירות של כל חברה וחברה, מבלי שתצטרכו למלא שוב ושוב את פרטיכם ובלי להיות מוגבלים לשעות העבודה של חברות הביטוח. באתר בסטי תוכלו לעשות השוואת ביטוח רכב ולקבל תוצאות של ביטוחי הרכב הזולים ביותר שמתאימים לכם. המערכת החכמה של בסטי אוספת את המידע העדכני מאתרי חברות הביטוח הגדולות בשוק, ובהתאם לנתונים שלכם ושל רכבכם שהזנתם באתר, היא מציגה לכם בצורה מהירה ואובייקטיבית מספר הצעות מחיר ממספר חברות ביטוח, כשניתן לשנות את נתוני החיפוש בזמן אמת ולשנות את פרטי ההשוואה הרצויה. כך תוכלו לחסוך זמן ולקבל תוך כמה דקות תמונה מלאה של אפשרויות הביטוח העומדות בפניכם, מבלי שתצטרכו לפנות לכל חברה בנפרד ולקבל ממנה את המידע. 

איזה ביטוח כדאי לי לעשות?

מעבר לביטוח החובה, איך תדעו איזה ביטוח רכב הכי משתלם לכם לעשות? האם מספיק לכם לרכוש ביטוח צד ג' בעלות נמוכה יותר או שכדאי כבר להגן על עצמכם מכל הכיוונים ולעשות את הביטוח היקר יותר, ביטוח מקיף? אין תשובה אחת נכונה לשאלות הללו ואין ביטוח אחד שמשתלם לכולם, כך שמומלץ לעשות השוואת מחירים של ביטוח מקיף ושל ביטוח צד ג' ולהחליט בהתאם למחירים המוצגים מה אתם מעדיפים ומה בדיוק כולל כל ביטוח. כך למשל, אם אתם בעלי רכב ישן שהשווי שלו נמוך, כזה שביטוח מקיף עשוי לעלות לכם יותר משווי האוטו או כזה שלא יהיה שווה לכם לתקן אותו במקרה של נזקים לרכב, ייתכן שמשתלם לכם יותר להסתפק בביטוח צד ג'. לעומת זאת, אם קניתם רכב שנחשב לגניב או שאתם גרים באזור שיש בו הרבה גניבות, ייתכן שמשתלם לכם יותר לעשות ביטוח מקיף שמכסה גם מקרים של גניבות רכב. יש לשקול כל מקרה לגופו ולהחליט בהתאם לשיקולים האישיים שלכם, בין אם הם כלכליים ובין אם הם אחרים.