מה ההבדל בין ביטוח מקיף לביטוח צד ג'?

ביטוח הרכב היחידי אותו אתם מחויבים לרכוש על פי חוק הוא ביטוח חובה, שמעניק כיסוי לנזקי גוף שנגרמו עקב תאונה. אבל אם, חלילה, תהיו מעורבים בתאונה, כאשר הביטוח היחידי שיש לכם הוא ביטוח חובה – נזקי הרכוש שייגרמו (לכם או לצד ג') לא יהיו מכוסים, ועל כך אתם עלולים לשלם ביוקר. על מנת להימנע ממצב כזה, כדאי לרכוש ביטוח מקיף או ביטוח צד ג', אבל כדי לבחור ביניהם בחוכמה, תצטרכו לפני הכל להבין מה ההבדל בין ביטוח מקיף לצד ג'.

מה כולל ביטוח מקיף?

על השאלה מה כולל ביטוח מקיף עונה די בבירור השם שלו: ביטוח זה מקיף כל נזק אפשרי שעלול להיגרם משימוש ברכב או מאחזקתו, והוא כנראה הדרך הבטוחה ביותר להבטיח לעצמכם שאתם מכוסים מכל כיוון. הביטוח מכסה נזקים שעלולים להיגרם לרכב שלכם מכל סיבה, החל מתאונת דרכים, דרך נזקי טבע ושריפה, ועד לגניבה או אפילו ניסיון גניבה.

בנוסף לכך, מעניק הביטוח המקיף כיסוי גם לנזקי רכוש שנגרמו על ידכם לצד ג', כך שאם גרמתם לתאונה, יכסה הביטוח המקיף גם את נזקי הרכוש שלכם וגם את נזקי הרכוש של בעל הרכב הנוסף שהיה מעורב בתאונה. יתרה מכך, אם יחליט בעל הרכב לתבוע אתכם, יכסה הביטוח המקיף אפילו את הוצאות המשפט.

לקריאה מורחבת על מה מכסה ביטוח מקיף

מה כולל ביטוח צד ג'?

בניגוד לביטוח המקיף, עוסק ביטוח צד ג' בשאר המעורבים בתאונה ולא מכסה נזקי רכוש שנגרמו לכם. אז מה כולל ביטוח צד ג'? נזקים שנגרמו לרכב או לרכוש של אדם אחר כתוצאה משימוש ברכב שלכם, כולל פיצוי על הוצאות גרירה של אותו רכב, אובדן רווחים אם מדובר ברכב עבודה שהושבת והוצאות משפט במקרה של תביעה.

לכאורה, נראה כי הבחירה החכמה ביותר היא לבטח את הרכב שלכם בביטוח מקיף, אשר כולל בתוכו גם ביטוח צד ג' ומכסה, בנוסף לכך, גם את נזקי הרכוש של הרכב המבוטח. אך בפועל, לא בכל מקרה כדאי לבחור בביטוח מקיף וישנם בהחלט מצבים בהם דווקא הבחירה בביטוח צד ג' החלקי, תהיה המעשה החכם ביותר.

מתי כדאי לעשות ביטוח צד ג'?

שם המשחק בבחירת הביטוח הנכון ביותר הוא הערכת התשלום החודשי הקבוע שיידרש מכם עבור רכישת הביטוח (הפרמיה החודשית), מול גובה הנזק עמו תתמודדו במקרה של תאונה. עלינו לקחת בחשבון כי ישנם נהגים שיעברו חיים שלמים מבלי לגרום לתאונה, וכי תאונות רבות מסתיימות בנזקי רכוש מינוריים בלבד.

מבחינת התשלום הקבוע  - הפרמיה החודשית אותה תצטרכו לשלם עבור ביטוח צד ג' נמוכה משמעותית מזו שיצריך ביטוח מקיף. מבחינת הנזק שייגרם לרכב שלכם במקרה של תאונה – ברכבים חדשים או יוקרתיים כל תיקון עשוי להגיע לאלפי ואף לעשרות אלפי שקלים, בעוד שברכבים ישנים יותר, ששוויים נמוך יחסית, גם עלויות התיקון יהיו נמוכות יותר.

לפיכך, ברכבים בעלי שווי נמוך, ייתכן שתשלום הפרמיות הגבוהות של ביטוח מקיף אינו מצדיק את עצמו. עם זאת, כיוון שכאשר אתם מעורבים בתאונה, אין לכם כל דרך לדעת באיזה רכב תפגעו ואתם עלולים בהחלט לגרום נזק לרכב חדש בעל עלויות תיקון גבוהות - ביטוח צד ג' הוא זה שיציל אתכם.

מתי כדאי לעשות ביטוח מקיף?

לפי אותו ההיגיון, ככל שהרכב שלכם חדש ויוקרתי יותר, כך כדאי לכם לבטח אותו בביטוח מקיף, אשר עשוי להתגלות כמשתלם גם במקרה של נזק קטן ביותר. עכשיו, כשאתם יודעים מה ההבדלים בין ביטוח מקיף לצד ג' ומבינים את חשיבות הרכישה של אחד מהשניים, קחו בחשבון כי על גובה הפרמיה החודשית משפיעים גם נתונים כמו הגיל שלכם, הוותק והעבר התעבורתי שלכם ומספר המבוטחים המורשים לנהוג ברכב, וכן חברת הביטוח בה תבחרו. אל תהססו לערוך סקר שוק, לבצע השוואת ביטוח רכב ולקבל הצעות מחברות שונות על מנת שבחירת הפוליסה שלכם תהיה החכמה והנכונה ביותר עבורכם.

מאמרים נוספים באותו נושא: ביטוח רכב באינטרנט | מתי כדאי להפעיל ביטוח רכב | איך עושים ביטוח לרכב