ביטוח חובה באינטרנט: עלויות ביטוח רכב + הסברים מפורטים

עם הטכנולוגיה של היום ניתן לקנות כמעט הכל בלי לצאת מהבית, אוכל, בגדים, מוצרי חשמל והרשימה עוד ארוכה, ותשמחו לדעת שניתן לרכוש גם ביטוח חובה באינטרנט. בלי תור, בלי שיחות טלפון ארוכות עם סוכנים או נציגים שינסו לשכנע אתכם שההצעה שלהם היא הטובה ביותר עבורכם, בלי לבזבז זמן יקר או כסף מיותר. אתר בסטי להשוואת ביטוח מציע לכם לעשות ביטוח רכב אונליין, לאחר שראיתם את כל האופציות הרלוונטיות שעומדות בפניכם. 

אז איך זה עובד ומה זה בכלל ביטוח חובה? בואו נעשה קצת סדר במושגים.  

ביטוח חובה

הביטוח הבסיסי ביותר שאותו נדרש לעשות כל בעל רכב על פי החוק בישראל, הוא ביטוח חובה. נהיגה ברכב ללא ביטוח זה נחשבת לעבירה פלילית שעלולה להוביל לבית משפט, קנס כספי, מאסר ואף שלילת רישיון. ביטוח החובה נועד להגן על בעל הרכב במקרה של תאונה בה נגרם נזק לגופו שלו, לגופם של הנוסעים או של הולכי רגל, לאפשר לו לקבל פיצויים במקרים של אובדן השתכרות וכושר השתכרות ולקבל מימון של טיפול רפואי והוצאות רפואיות ללא הגבלה במקרה הצורך. ביטוח החובה נוגע לנזקים גופניים בלבד ולא מאפשר לקבל פיצוי על נזקים לרכב ולרכוש או למקרה של גניבה.
ראו גם: השוואת מחירים לביטוח רכב חובה

ביטוח צד ג'

ביטוח צד ג' הינו ביטוח רשות אותו ניתן להוסיף לביטוח החובה הבסיסי. ביטוח מסוג זה נועד לכסות נזקים שגרם המבוטח לבעל רכב אחר או לרכושו, כשרכוש יכול להיות האוטו שלו, גדר הבית שלו, החניה שלו ודוגמאות רבות נוספות. ביטוח צד ג' אומנם נוגע במקרים ונזקים שביטוח החובה אינו מכסה ומפצה על פגיעה בצד שלישי, אך עם זאת הוא לא מפצה את המבוטח על נזקים ברכבו שלו או על מקרה של גניבת רכבו.
ראו גם: השוואת מחירי ביטוח צד ג' לרכב

ביטוח מקיף 

ביטוח מקיף לרכב הוא הביטוח הנרחב ביותר הקיים כיום בשוק, וגם אותו ניתן לרכוש כתוספת לביטוח החובה. ביטוח זה מכסה מקרה של גניבת הרכב, נזקים שנגרמו לרכב במקרה של תאונה, שריפה, נזקי טבע כמו הצפות וקריסת עצים, והוא כולל בתוכו גם ביטוח צד ג', למקרים כמו אלה שהוזכרו לעיל, בהם פגע המבוטח ברכבו או ברכושו של צד שלישי. ביטוח מקיף, יותר מכל הביטוחים הקיימים, מאפשר לנהג נסיעה בראש שקט, בידיעה שברוב המקרים שעלולים להיגרם נזקים לו, לרכבו או בגללו לרכב או אדם אחר, ביטוח זה מכסה את ההוצאות על מקרים אלה וההוצאה היחידה שהוא עשוי להידרש בה היא השתתפות עצמית, במידה וקיימת.

עלויות ביטוח לרכב באינטרנט

עלות הביטוחים השונים לרכב משתנה מחברה לחברה ונעה מעלה ומטה בהתאם לנתונים שונים הנוגעים למבוטח ולרכבו, ויכולים להיות פערים גדולים במחירי הביטוח בין חברות וסוכני ביטוח שונים בשוק.

ביטוח החובה הוא הזול ביותר מבין השלושה, אחריו ביטוח צד ג', והעלות הגבוהה ביותר היא של הביטוח המקיף לרכב. בין הגורמים שעשויים להשפיע על מחירי הביטוח לרכב נמנה גיל הנהג, מין הנהג, מספר הנהגים שנוהגים על הרכב, ותק רישיון, עבר ביטוחי, העדר תביעות, שנת ייצור של הרכב, נפח מנוע, שווי הרכב, כמה כריות אוויר יש בו, האם יש עבר של שלילת רישיון, גובה ההשתתפות העצמית במקרה של נזקים, אמצעי בטיחות ומיגון ברכב – כמו קודן, אזעקה, מערכת התראה על אי שמירת מרחק ועוד מספר פרמטרים שיכולים להשפיע על מחיר הביטוחים. באתר בסטי ניתן להזין את הנתונים הרלוונטיים ולקבל תוצאות המתאימות לצרכים, לדרישות, לפרטים ולתקציב של בעל הרכב בכל מה שקשור לביטוח חובה באינטרנט או לחילופין לבחור מבין מגוון הביטוחים המוצעים בחברות השונות את המחיר הזול ביותר או את ההצעה הטובה והמתאימה ביותר עבורו.

אולי יעניין אתכם גם: ביטוח רכב שני במשפחה | ביטוח מכונית